Το success story του τυριού Parmigiano Reggiano ως ΠΟΠ και πώς μπορεί να αποτελέσει οδηγό για την Κύπρο

Την επιτυχή εφαρμογή ΠΟΠ του τυριού Parmigiano Reggiano παρουσίασε ο Andrea Formigoni, Professor of Animal Nutrition and feeding, Department of Veterinary Science. Alma Mater Studiorum, του Πανεπιστημίου της Μπολόνια.

Στο πλαίσιο της παρουσίασής του, ανέδειξε βέλτιστες πρακτικές στην εφαρμογή ΠΟΠ και το πώς επιτεύχθηκε η αύξηση πωλήσεων και η ενδυνάμωση του brand εμπνέοντας την τοπικη παραγωγή και τους πρωταγωνιστές της τεράστιας αγοράς χαλλουμιού.

Η ιστορία του Parmigiano Reggiano ξεκινάει από τον Μεσαίωνα, όταν οι Βενεδικτίνοι και οι Κιστερκιανοί μοναχοί, επιδιώκοντας να δημιουργήσουν ένα τυρί με μακροχρόνια διατήρηση, ανέπτυξαν τις πρώτες παραγωγικές μεθόδους.

Χρησιμοποιώντας αλάτι από τα ορυχεία του Salsomaggiore και γάλα από τις αγελάδες των αγροκτημάτων των μοναστηριών, οι μοναχοί παρήγαγαν ένα ξηρό τυρί σε μεγάλους τροχούς, ιδανικό για μακροχρόνια αποθήκευση.

Παρά τις τεχνολογικές εξελίξεις, οι βασικές αρχές παραγωγής του Parmigiano Reggiano παραμένουν αναλλοίωτες, χωρίς προσθήκη τεχνητών ουσιών, κάτι που διατηρεί την αυθεντικότητα και την ποιότητα του προϊόντος.

Σήμερα, το σύστημα Parmigiano Reggiano αποτελείται από 2.200 παραγωγούς, 290 τυροκομεία (κυρίως συνεταιριστικά) και παράγει 4,1 εκατομμύρια τροχούς τυριού ετησίως.

Το 45% της παραγωγής εξάγεται, ενώ η τιμή του γάλακτος για την παραγωγή Parmigiano Reggiano είναι σημαντικά υψηλότερη από αυτή του υγρού γάλακτος, γεγονός που ενισχύει την οικονομική βιωσιμότητα των παραγωγών.

Ένας από τους πυλώνες της επιτυχίας είναι το Consorzio, ο οργανισμός που ιδρύθηκε το 1934 και δεν μπορεί να πουλήσει τυρί, αλλά διαχειρίζεται τον έλεγχο ποιότητας, την πιστοποίηση, την έρευνα και ανάπτυξη, την προώθηση και τη νομική προστασία του προϊόντος.

Το Consorzio εξήγησε στο κοινό, εφαρμόζει, επίσης, το σύστημα ποσοστώσεων γάλακτος, διασφαλίζοντας τη σταθερότητα της αγοράς και την αποφυγή υπερπροσφοράς που θα μπορούσε να πλήξει τις τιμές και τα εισοδήματα των παραγωγών.

Η φιλοσοφία του Parmigiano Reggiano μπορεί να αποτελέσει οδηγό για την Κύπρο, κατά τον ομιλητή, ο οποίος εισηγήθηκε όπως κάθε δράση και επιλογή εντάσσεται σε ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο για το κοινό καλό της Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ).

«Η παράδοση είναι μια αξία που πρέπει να διατηρηθεί με προσοχή, αλλά η καινοτομία είναι αποδεκτή εφόσον δεν θυσιάζει τη μοναδικότητα και τον σύνδεσμο με την παράδοση», τόνισε για να προσθέσει, ότι η κοινότητα πρέπει να υπερισχύει του ατόμου, προωθώντας τη διαφανή συμμετοχή των παραγωγών σε οργανικές σχέσεις με την περιοχή.

«Σκεπτόμενοι το μέλλον, οι παραγωγοί πρέπει να εργαστούν για να παραδώσουν στις επόμενες γενιές ένα σύστημα ΠΟΠ που να είναι καλύτερο από αυτό που έλαβαν.

Ποτέ δεν πρέπει να ενδίδουν στον πειρασμό των βραχυπρόθεσμων λύσεων που θα μπορούσαν να βλάψουν την κληρονομιά της ποιότητας και της φήμης που έχτισαν οι προηγούμενες γενιές», πρόσθεσε σε μια παρουσίαση με πολύτιμα διδάγματα για την περίπτωση του χαλλουμιού.

Η παρουσίαση έγινε στο 7ο Παγκύπριο Συνέδριο Γάλακτος, Γεωργίας και Κτηνοτροφίας με Μέγα Χορηγούς την Ελληνική Τράπεζα και τον Στρατηγικό Συνεργάτη Χαραλαμπίδης Κρίστης Λτδ,.

Το Συνέδριο συγχρηματοδοτείται από την ΕΕ. Διοργανωτής του Συνεδρίου η IMH και το έργο Waste Wisely Cyprus.

Δειτε Επισης

Το Hyundai Tucson γιορτάζει δύο δεκαετίες καινοτομίας-Το ταξίδι προς την επιτυχία
Αυτοκινητοβιομηχανία: Ποιες εταιρείες άλλαξαν λογότυπο (pics)
Στις 12 Σεπτεμβρίου οι γενικές συνελεύσεις CTC, Ermes και Woolworth
Κίνα: Πώς χτίζει την παγκόσμια κυριαρχία της στην αυτοκινητοβιομηχανία
Βιώσιμη γαστρονομία: Η προστασία του περιβάλλοντος περνάει από το στομάχι
Σε περίοδο αλλαγών, ενισχύσεων και βελτιώσεων η Atterbury-Πυρετώδεις προετοιμασίες για Mall of Cyprus και Mall of Limassol
Το Hyundai TUCSON πρώτο σε πωλήσεις στο πρώτο εξάμηνο του 2024
Αυθεντικά αναλώσιμα HP: Η διαχρονική επιλογή για ποιότητα, ασφάλεια, οικονομία και βιωσιμότητα
Mall of Cyprus: Στρατηγικές αλλαγές, νέοι tenants και brands-Τέλος εποχής για K Cineplex
Ε.Ε.: Ήπια άνοδος στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων τον Ιούνιο