Σύγχρονη πολιτική επικοινωνία: Μακάριος Vs. Εβαρεθήκαμεν σας!

Για άλλη μια φορά γίναμε μάρτυρες μιας ενδιαφέρουσας προεκλογικής εκστρατείας που επικοινωνιακά ευτυχώς… ή μάλλον δυστυχώς τα είχε όλα! Προφανώς η στρατηγική των κομμάτων ήταν υπέρμετρα «σπουδαία», αλλά και ευρηματική, αφού οδήγησαν με μαεστρία το 20% του εκλογικού σώματος σε έναν 24χρονο τυπά που το βιογραφικό του (που ουσιαστικά δεν έχει CV) είναι μια αγκαλιά με τον Έλον Μάσκ καθώς και κάτι βίντεο με τον Never Surrender… και όχι μόνο. WOW!

Προφανώς δεν υποτιμώ τον νεαρό Influencer, το χαστούκι στο σύστημα είναι ηχηρό… τόσο ηχηρό που ακόμη βουίζουν τα αυτιά μας από τον πάτσο… κατά την Φειδιακήν διάλεκτο «αξινόστραφη». Εξάλλου, ας μην ξεχνάμε ότι οι Δημοκρατικά εκλεγμένοι ηγέτες είναι ο καθρέφτης του λαού… και αυτό αφορά όλους! Άρα από τον Φειδία κρατάω το βγαλμένο μέσα από την ψυχή του 20% «ΕΒΑΡΕΘΗΚΑΜΕΝ ΣΑΣ».

Τι είδαμε σε αυτή την προεκλογική; Social Media frenzy Instagram και Tik Tok, άστοχες καμπάνιες με παραπομπές στην δεκαετία του 70, άκυρους και χωρίς περιεχόμενο υποψηφίους, καρεκλοκένταυρους που παίζουν με όλα τα Κόμματα και ιδεολογίες για μια καρέκλα, over-advertised outdoor campaigns, money spenders και ξύλινο πολιτικό λόγο περί Κυπριακού!

Ας αρχίσουμε από το αμίμητο: Ελληνικέ Κυπριακέ λαέ... γνώριμη είναι η φωνή που ακούεις είμαι ο Μακάριος-η εκστρατεία του ΔΗΚΟ που αποτέλεσε το απόλυτο WTF επικοινωνιακό trash και πραγματικά έχω απορία ποιος άθλιος το σκέφτηκε και ακόμη χειρότερα ποιος το έγκρινε.

Σημειώνω ότι στη φωτογραφία-δημιουργικό με τον Μακάριο υπήρχε και λογότυπο του S&D, της ομάδας των Σοσιαλδημοκρατών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Φυσικά από το ΔΗΚΟ ποιος θα μπορούσε να ξεχάσει τον Μάκη;;; Άρα ξέρουμε που είναι ο πήχης και μένω εδώ.

Επί της ουσίας, από μόνο του το εκλογικό αποτέλεσμα επιβεβαιώνει ότι τα παραδοσιακά κόμματα (ΔΗΣΥ, ΑΚΕΛ κτλ.) αδυνατούν να επικοινωνήσουν με τον μέσο πολίτη, εκ των πραγμάτων ο κομματικός παραδοσιακός πολιτικός «εγκέφαλος» αδυνατεί να επικοινωνήσει με το (εκλογικό) σώμα. Ιατρικά τουλάχιστον όταν ο εγκέφαλος δεν επικοινωνεί με το σώμα, το αποτέλεσμα είναι ασυναρτησία κινήσεων αλλά και λόγου… αποτέλεσμα: DEAD.

Επιπρόσθετα τα Κόμματα στο πλαίσιο της Επικοινωνιακής τους πολιτικής – στρατηγικής θα έπρεπε να επανεξετάσουν τα προτεινόμενα πρόσωπα – δεινόσαυρους – χαμαιλέοντες που επιλέγουν να θέσουν στα ψηφοδέλτια τους.

Case Study: Ας θυμηθούμε το «κόψιμο» του νεαρού υποψηφίου Ανδρέα Κωνσταντίνου του ΔΗΣΥ από το ίδιο το Κόμμα για την δημαρχεία Λευκωσίας… ας σημειώσουμε επίσης ότι κέρδισε στην Αγλαντζιά με 70%). Προφανώς κάποιοι ήταν αλλού ξημερωμένοι… Αγαπητά Κόμματα, η πρώτη επικοινωνία αρχίζει από τα προτεινόμενα πρόσωπα! FACT. Εσύ θα αγόραζες ένα σακί με μήλα εάν έβλεπες από το δίκτυ ότι ήδη το ένα είναι σάπιο; (για να μην πω όλα)

Ο ερασιτεχνισμός της επικοινωνιακής στρατηγικής των Κομμάτων, μεταφράζεται και σε ανικανότητα των πολιτικών και των Επικοινωνιολόγων στο να κατανοήσουν τις ανάγκες ή και τις απαιτήσεις του μέσου σύγχρονου Κύπριου πολίτη.

Προφανώς ένας Influencer χωρίς θέσεις-χωρίς ατζέντα αποτέλεσε διέξοδο σε ένα σύστημα που επιτρέπει στον πολίτη να περάσει απεγνωσμένα μηνύματα. Τι ήταν ο Φειδιάς για τον ψηφοφόρο; Απλά ένας νεαρός αυθεντικός και κυρίως διαφορετικός πολίτης… ήταν ένα βροντερό ΟΧΙ στο Κομματικό κατεστημένο. Ακούει κανείς; ΝΟ

Ας πούμε τα σύκα, σύκα και την σκάφη, σκάφη! Όταν ένας 24χρονος που δεν διαχειρίζεται σωστά την Ελληνικήν (όπως μας έχουν συνηθίσει οι PRιστες πανελίστες των Κομμάτων και χωρίς πολιτικές θέσεις, προτάσεις ή απόψεις ακόμα και σε απλά ζητήματα κατάφερε να κερδίζει μέσα από τα Social Media το 20% του εκλογικού σώματος, τότε οι πολιτικοί «ειδήμονες» ας πάρουν το μήνυμα.

Εν τέλει respect στον απολιτίκ Φειδία ο οποίος γράφει την δική του ιστορία, μακάρι να συνεχίσει να μας εκπλήττει ευχάριστα αλλιώς η Έδρα στο Κοινοβούλιο είναι δώρο άδωρο. Από την άλλη… όπως είπε ο ίδιος, είδαμε και τους πολιτίκ τι έκαναν τόσα χρόνια.

Υ.Γ. Παραθέτω τις παρατηρήσεις μου μετά την λήξη της διαδικασίας για ευνόητους λόγους! Εβαρέθηκα σας, αγαπώ σας, τα Social Media εν δύναμη! Ο νοών νοείτω…

*** Διευθυντής Ραδιοφωνικού Τομέα ALPHA Κύπρου/Επικοινωνιολόγος

Δειτε Επισης

Λιμάνι-μαρίνα Λάρνακας: Διαμαρτύρονται για τα τέλη ελλιμενισμού οι ιδιοκτήτες σκαφών-Τι ζητούν από κράτος και δήμο
ΤΕΠΑΚ: Υποτροφίες για μεταπτυχιακό στη διεθνή διοίκηση τουρισμού και επιχειρήσεων φιλοξενίας
Στην Ελλάδα η Μαρίνα Χατζημανώλη-Συμμετοχή σε εκδηλώσεις και συνάντηση με στελέχη της Royal Caribbean
H Διεθνής Συμβουλευτική Επιτροπή του Αμερικανικού Πανεπιστημίου Βηρυτού-Ο ρόλος και τα ιδρυτικά μέλη
Εκστρατεία Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς για τις διαδικτυακές απάτες
Logistics: Πώς μπορεί η λανθασμένη επιλογή συνεργάτη να πλήξει ανεπανόρθωτα μια εταιρεία
Πλούταρχος Γεωργιάδης: Η ανοχή μας έχει εξαντληθεί και αναμένουμε λύσεις από το κράτος-Τι ζητούν οι φαρμακοποιοί
Δηλώστε συμμετοχή: Το 15ο Συνταξιοδοτικό Φόρουμ έρχεται την 1η Νοεμβρίου
Κινήθηκε σε ανοδική πορεία ο κύκλος εργασιών στην βιομηχανία
Lobbying στην Κύπρο: Εκπαιδευτικό σεμινάριο για το νέο νομοθετικό πλαίσιο