Φυσικό αέριο: Η άνοδος στις τιμές και ο ρόλος της Ρωσίας

Στο τρίτο τρίμηνο του 2024, η διαφορά τιμών μεταξύ του ευρωπαϊκού συμβολαίου μελλοντικής εκπλήρωσης φυσικού αερίου TTF (Title Transfer Facility) και του ασιατικού δείκτη JKM (Japan-Korea Marker) αναμένεται να είναι ευνοϊκή για την Ασία κατά μέσο όρο κατά 1,20 δολάρια ανά εκατομμύριο βρετανικές θερμικές μονάδες (MMbtu), σύμφωνα με τις προβλέψεις της Energy Aspects.

Ο Olumide Ajayi, ανώτερος αναλυτής LNG στην LSEG σημείωσε ότι μια προειδοποίηση από την αυστριακή εταιρεία φυσικού αερίου OMV την περασμένη εβδομάδα, πως η Ρωσία θα μπορούσε να διακόψει τις εναπομείνασες εξαγωγές φυσικού αερίου προς την Ευρώπη ήταν ένας παράγοντας που στένεψε τις διαφορές τιμών.

«Είναι περισσότερο θέμα συναισθημάτων και πιστεύω ότι τα θεμελιώδη στοιχεία δεν είναι τόσο θετικά όσο οι κινήσεις των τιμών», πρόσθεσε.

Αναμένει ότι και οι δύο ήπειροι θα συνεχίσουν να αγοράζουν για να γεμίσουν τα αποθέματα. «Προς το παρόν, η κατάσταση είναι ευνοϊκή για την Ευρώπη, αλλά αν αντιμετωπίσει δυσκολίες προς το τέλος του καλοκαιριού, οι τιμές θα πρέπει επίσης να αυξηθούν», είπε ο Ajayi.

Ποιοι είναι οι λόγοι που ανεβαίνουν οι τιμές

Διάφοροι παράγοντες επηρεάζουν τις τιμές και τις διαφορές μεταξύ TTF – JKM.

Αρχικά, η αυξημένη ζήτηση LNG στην Ασία λόγω υψηλών θερμοκρασιών και απρογραμμάτιστων διακοπών παραγωγής ενισχύει τη διαφορά τιμών μεταξύ JKM και TTF.

Η Ευρώπη διαθέτει μεγαλύτερη ευελιξία στην προμήθεια και τη ζήτηση φυσικού αερίου, με τη δυνατότητα εναλλαγής μεταξύ άνθρακα και φυσικού αερίου στην παραγωγή ενέργειας και μεγάλες δυνατότητες αποθήκευσης. Αυτό βοηθά στη μείωση των διακυμάνσεων των τιμών TTF σε σχέση με τις τιμές JKM​.

Επιπλέον, η δυναμική των αγορών LNG υποδηλώνει ότι η ζήτηση στην Ασία οδηγεί συχνά τις τιμές JKM υψηλότερα από τις ευρωπαϊκές τιμές, σηματοδοτώντας τη μεταφορά φορτίων LNG από την Ευρώπη στην Ασία.

Ανησυχίες για πιθανές διακοπές των εξαγωγών φυσικού αερίου από τη Ρωσία προς την Ευρώπη δημιουργούν αβεβαιότητες στις ευρωπαϊκές αγορές και ενδέχεται να επηρεάσουν τις μελλοντικές τιμές και τη διαφορά μεταξύ TTF και JKM​.

Τέλος, παράγοντες όπως οι διαφορές σε θέματα εφοδιασμού και ζήτησης, οι γεωπολιτικοί παράγοντες, οι εποχιακές διακυμάνσεις, καθώς και το ναυτιλιακό κόστος και η ευελιξία μεταφορών, επηρεάζουν τη διαφορά τιμών μεταξύ του TTF και του JKM.

Δειτε Επισης

ΑΔΜΗΕ: Ανανεώθηκε η θητεία τεσσάρων γενικών διευθυντών
Συμφωνία Ελλάδας-Ισραήλ για την προώθηση της ηλεκτρικής διασύνδεσης με Κύπρο
Όλα ρευστά για μετοχική συμμετοχή της Κ.Δ. στον Great Sea Interconnector-Οι κόκκινες γραμμές Παπαναστασίου
Τα τρία σενάρια για τη συμφωνία φυσικού αερίου μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας
Κυριάκος Χατζηγιάννης: Δήθεν επενδυτικό ενδιαφέρον για GSI, να δοθεί στη δημοσιότητα η μελέτη των Αμερικανών
Γιώργος Παπαναστασίου: Καλά νέα για το έργο αν ισχύει η συμμετόχη της Meridiam στον GSI-Προχωρά κανονικά η Κ.Δ.
Η είσοδος της Meridiam στον GSI και τι σημαίνει για την πορεία υλοποίησης του έργου-Τι λένε στον ΑΔΜΗΕ
Δυναμικό μπάσιμο της γαλλικής Meridiam στον Great Sea Interconnector…Κάλυψη χρηματοδοτικών αναγκών μαζί με ΑΔΜΗΕ
Ανησυχία πρατηριούχων για νέα έρευνα ΕΠΑ στην αγορά καυσίμων κίνησης-«Μπορεί να διαρκέσει έως έξι έτη…»
ΟΠΕΚ+: Ανησυχεί για τη δέσμευση του Τραμπ να αντλήσει περισσότερο πετρέλαιο