Προσβασιμότητα Ξενοδοχείων: Τεράστιας σημασίας η σωστή πληροφόρηση πελατών για υποδομές και υπηρεσίες ξενοδοχείου
11:00 - 28 Μαΐου 2024
Του Δημήτρη Λαμπριανίδη*
Πολλοί τουρίστες με αναπηρίες επιλέγουν τη χώρα μας για τις διακοπές τους ειδικά λόγω καιρού αφού η μεγάλη περίοδος χωρίς βροχές επιτρέπει στους τουρίστες να απολαμβάνουν περισσότερες δραστηριότητες σε εξωτερικούς χώρους ενώ οι αναβαθμισμένες υποδομές όπως πλατείες και πεζόδρομοι προσφέρουν ασφαλή και άνετη διακίνηση.
Πολλοί τουρίστες επικοινωνούν και ρωτούν να μάθουν αν το ξενοδοχείο είναι προσβάσιμο και αν διαθέτει προσβάσιμα δωμάτια ειδικά για άτομα που χρησιμοποιούν τροχοκάθισμα. Είναι τεράστιας σημασίας να προσφέρεται σωστή και αξιόπιστη ενημέρωση για το επίπεδο προσβασιμότητας του ξενοδοχείου και ειδικά των δωματίων που θα φιλοξενηθούν πελάτες με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα.
Η σωστή ενημέρωση θα προσφέρει στον πελάτη με αναπηρία διακοπές χωρίς εκπλήξεις και στο ξενοδοχείο ακόμα ένα ικανοποιημένο πελάτη/οικογένεια ο οποίος θα διαφημίζει/προωθεί το ξενοδοχείο. Είναι χρήσιμο να καταγράφονται σωστά οι υποδομές του ξενοδοχείου και να συνοδεύονται με φωτογραφίες αφού στα θέματα προσβασιμότητας η φωτογραφία αξίζει πραγματικά 1000+ λέξεις.
Όσο αφορά τα δωμάτια φιλοξενίας στο ξενοδοχείο είναι σημαντικό να υπάρχει καταγραφή του πλάτους θυρών ανελκυστήρων, θύρας εισόδου δωματίου και θύρας χώρου υγιεινής, ύψος κρεββατιού και αν μπορεί να ρυθμιστεί το ύψος ανάλογα με το ύψος του τροχοκαθίσματος του πελάτη, αν υπάρχει ντουζιέρα επίπεδη που προσφέρει εύκολη πρόσβαση σε τροχοκάθισμα και αν υπάρχουν γυάλινες πόρτες καμπίνας αυτές να είναι ανοιγόμενες για να μην εμποδίζουν το τροχοκάθισμα. Επιπλέον σημαντικό να γνωρίζει ο πελάτης αν στο ντουζ υπάρχει ειδικό κάθισμα είτε μόνιμα εγκατεστημένο είτε μετακινούμενο, ύψος λεκάνης αποχωρητηρίου και γενικά οι απαραίτητες χειρολαβές. Αυτά εύκολα μπορούμε να τα επικοινωνήσουμε στους πιθανούς πελάτες και με φωτογραφίες. Με τον τρόπο αυτό θα προσφέρουμε στον πελάτη που θα μας επιλέξει διακοπές χωρίς εκπλήξεις και χωρίς περιπέτειες.
Όσο αφορά τους κοινόχρηστους χώρους είναι σημαντικό να έχουμε φωτογραφίες για τις ράμπες στην είσοδο του ξενοδοχείου, στους κοινόχρηστους χώρους, στο εστιατόριο που προσφέρεται πρόγευμα, στους κήπους και την πισίνα. Πολύ χρήσιμο να διαθέτει το ξενοδοχείο μετακινούμενο lift για είσοδο/έξοδο στην πισίνα το οποίο είναι χρήσιμο τόσο για άτομα με αναπηρίες αλλά και άτομα με μειωμένη κινητικότητα.
Επιπλέον, κάθε ξενοδοχείο είναι χρήσιμο να διαθέτει κάποιο εξοπλισμό για δανεισμό σε πελάτες που ίσως τον χρειαστούν όπως τροχοκάθισμα ντουζ/αποχωρητηρίου και ρυθμιζόμενο κάθισμα ντουζ. Μικρό κόστος όμως μεγάλης αξίας για τους πελάτες και την ποιότητα διαμονής/εξυπηρέτησης.
Η αγορά τουριστών με αναπηρίες και μειωμένη κινητικότητα στην ΕΕ αξίζει πέραν των €400 δις. Η χώρα μας μπορεί να προσελκύσει μεγάλο αριθμό τουριστών από αυτή την αγορά ολόχρονα φτάνει να γίνουν σωστές κινήσεις και να διασφαλίσουμε σωστή και αξιόπιστη ενημέρωση.
Η αναπηρία δεν είναι πρόβλημα αλλά ευκαιρία για την τουριστική βιομηχανία!
Για οποιεσδήποτε πληροφορίες ή διευκρινήσεις η Οργάνωση Παραπληγικών Κύπρου είναι στη διάθεση σας και μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας στο mail@opak.org.cy ενώ οδηγό για την προσβασιμότητα δωματίων ξενοδοχείων τον οποίο ετοιμάσαμε μπορείτε να κατεβάσετε στο σύνδεσμο: https://tinyurl.com/acchotelrooms
*Πρόεδρος Ο.ΠΑ.Κ.