Ας μεταφέρουμε το μήνυμα ότι η Κύπρος είναι ένας ποιοτικός προορισμός για καλοκαιρινές διακοπές

Βρισκόμαστε στο κατώφλι μίας ακόμη τουριστικής περιόδου, η οποία προμηνύεται δύσκολη, με τις αντοχές της ξενοδοχειακής βιομηχανίας να εξακολουθούν να δοκιμάζονται, αφού η γεωπολιτική αστάθεια άλλαξε άρδην τα δεδομένα.

Οι κλυδωνισμοί των τελευταίων ετών βοήθησαν τη βιομηχανία μας να γίνει περισσότερο ευέλικτη και να προσαρμοστεί πιο γρήγορα στις αλλαγές.

Γι’ αυτό καλούμαστε για άλλη μια χρονιά να ξεπεράσουμε τις επιπτώσεις οι οποίες είναι αποτέλεσμα της έντασης στη Μέση Ανατολή και της σύρραξης στην Ουκρανία.

Παράλληλα η μείωση των πτήσεων προς τα αεροδρόμια αλλά και η αστάθεια που καταγράφεται στη βρετανική οικονομία, ενδεχομένως να έχουν και αυτά τον αντίκτυπο τους στη βιομηχανία.

Την ώρα που η κρίση εντείνεται και η αβεβαιότητα παρατείνεται, ευελπιστούμε πως τα επίπεδα αφίξεων των τουριστών για τη φετινή τουριστική περίοδο θα φθάσουν όσο πιο κοντά γίνεται σ’ αυτά που καταγράφηκαν το 2023.

Οι αφίξεις τουριστών κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024 είχαν θετικό πρόσημο (+5.4%) σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, αλλά ο Απρίλης 2024 κατέδειξε ελαφρά μείωση (-2.6%).

Εντούτοις, τα αποτελέσματα αυτά, δυστυχώς, δεν αντανακλούν σε διανυκτερεύσεις στην ξενοδοχειακή βιομηχανία, λόγω διαρροής προς την κατεχόμενη πατρίδα μας αλλά και σε μη αδειούχα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Ανάσα στην ξενοδοχειακή βιομηχανία για φέτος, φαίνεται πως θα δώσουν οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής οι οποίες έχουν ήδη ξεκινήσει να στέλνουν ενθαρρυντικά μηνύματα, παρόλο ότι υπάρχουν αρκετοί αστάθμητοι παράγοντες για την ώρα. Κάποιοι παράγοντες, για παράδειγμα, είναι η εξέλιξη της γεωπολιτικής κατάστασης, η οικονομική ύφεση στη Μεγάλη Βρετανία και σε άλλες αγορές μας της κεντρικής Ευρώπης, αλλά ίσως και το πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου στη Γερμανία και οι Ολυμπιακοί Αγώνες στη Γαλλία.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι επωφελούμαστε από τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, ωστόσο αυτό ταυτόχρονα δυσκολεύει τον προγραμματισμό των ξενοδοχειακών μονάδων.

Το γεγονός ότι τα ξενοδοχεία δεν γνωρίζουν την πληρότητα που θα έχουν τους επόμενους μήνες, καθίσταται εμπόδιο για τη στελέχωση όπως επίσης και για τις προσφερόμενες υπηρεσίες τους.

Ως ξενοδόχοι οφείλουμε να εστιάσουμε στη βελτίωση των υπηρεσιών και των προϊόντων μας προς τους διεθνείς αλλά και τους ντόπιους πελάτες μας, με απώτερο σκοπό ο τουρισμός να παραμείνει ο ζωντανός πνεύμονας της οικονομίας του τόπου μας.

Προς αυτή την κατεύθυνση, έχει καταστεί εξίσου σημαντική η ψηφιακή αναβάθμιση και προβολή του νησιού.

Πρέπει να δοθεί περισσότερη έμφαση στην αναγνωσιμότητα του προορισμού μέσω ψηφιακών μέσων με στοχευμένες καμπάνιες σε συγκεκριμένες αγορές που υπάρχει προοπτική, όπως πχ τη Γερμανία, τη Γαλλία και τις Σκανδιναβικές χώρες.

Με συλλογική προσπάθεια του Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα, θα πρέπει να μεταφέρουμε το μήνυμα ότι η Κύπρος είναι ένας ποιοτικός προορισμός για καλοκαιρινές διακοπές.

Είμαι αισιόδοξος ότι θα τα καταφέρουμε και αυτή τη χρονιά και οι αφίξεις τουριστών θα πλησιάσουν τα επιθυμητά επίπεδα.

Δειτε Επισης

Πρωτοπορεί η ΕΤΑΠ Πάφου-Μελέτη Ψηφιακής Στρατηγικής για την Τουριστική Πάφο
ΕΤΑΠ Λάρνακας: Βελτιώνονται περαιτέρω οι παραλίες
ΕΤΑΠ Πάφου: Επιτυχή τα ανοικτά εργαστήρια Φυθκιώτικου Υφαντού
Αυτογνωσία: Η σημασία της στην τουριστική βιομηχανία
Ε. Λοϊζίδης: Η Πάφος μπορεί να μετατραπεί σε έναν ολόχρονο προορισμό
Glasshouse Lounge Restaurant: Μια Νέα Εποχή Γαστρονομίας και Κομψότητας
Αντώνης Πισσαρίδης: Χωρίς αντισταθμιστικά μέτρα το μέλλον των ξενοδοχείων στα ορεινά δεν είναι ευοίωνο
Π. Κωνσταντίνου: Οι σχεδιασμοί για το Pernera Beach Hotel και η ανάγκη για αναβάθμιση της περιοχής Περνέρα
Στόχος η ένταξη και του Νοεμβρίου στην καλοκαιρινή σεζόν
ΕΤΑΠ Πάφου: «Έξυπνος» και ο αιωνόβιος Δρύς της Φύτης