Powered by

Επεκτείνεται μέχρι τις 31 Ιουλίου το Σχέδιο «Ηλεκτροκίνηση με τα 1000»-Η ανακοίνωση του Υπ. Μεταφορών

Το Υπουργείο Μεταφορών Επικοινωνιών και Έργων ανακοίνωσε ότι η προθεσμία υποβολής αιτήσεων της Β΄ φάσης του σχεδίου χορηγιών «Ηλεκτροκίνηση με τα 1000» για την ανάπτυξη εκτεταμένου δικτύου επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, επεκτείνεται κατά δύο μήνες, συγκεκριμένα μέχρι το μεσημέρι της 31ης  Ιουλίου του 2024.

Το σχέδιο περιλαμβάνεται στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με άξονα πολιτικής την ταχεία μετάβαση σε μια πράσινη οικονομία-βιώσιμες μεταφορές, και η υλοποίησή του θα συμβάλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, καθώς και άλλων ρύπων.

Ο διαθέσιμος προϋπολογισμός για την παρούσα φάση είναι €2,5 εκατομμύρια. 

Το σχέδιο εντάσσεται στο πλαίσιο των δεσμεύσεων του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και την προώθηση της χρήσης αειφόρων τεχνολογιών, παράλληλα με το σχέδιο προώθησης της ηλεκτροκίνησης για αγορά οχημάτων με μηδενικές ή χαμηλές εκπομπές CO2.

Σκοπός του είναι η προώθηση της ηλεκτροκίνησης μέσω της ανάπτυξης ενός εκτεταμένου δικτύου σημείων επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, αναφέρεται.

Το Υπουργείο σημειώνει ότι επιλέξιμα σημεία εγκατάστασης των φορτιστών είναι χώροι στάθμευσης για δημόσια χρήση, όπως δημοτικοί και κοινοτικοί χώροι στάθμευσης, ιδιωτικοί χώροι στάθμευσης (π.χ. χώροι στάθμευσης πολυκαταστημάτων, ξενοδοχείων, υπεραγορών, τραπεζών, ιδιωτικών νοσηλευτηρίων, εμπορικών κέντρων κ.ά.), χώροι πρατηρίων πετρελαιοειδών, χώροι σταθμών επαναφόρτισης και παρόδιες θέσεις στάθμευσης (on street parking ή κατά μήκος του οδοστρώματος). 

Δικαιούχοι των χορηγιών είναι φυσικά πρόσωπα, νομικά πρόσωπα (εταιρείες, σωματεία, ιδρύματα, ομοσπονδίες), Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ), νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, αρχές τοπικής αυτοδιοίκησης που ασκούν οικονομική δραστηριότητα για τον σκοπό του παρόντος σχεδίου και είναι ιδιοκτήτες ή ενοικιαστές χώρου στάθμευσης για δημόσια χρήση και δραστηριοποιούνται σε περιοχές που είναι υπό τον έλεγχο της Κυπριακής Δημοκρατίας. 

Διευκρινίζεται ότι στους δικαιούχους δεν περιλαμβάνονται φυσικά ή νομικά πρόσωπα που στοχεύουν στην εγκατάσταση του σταθμού για ιδιωτική χρήση (π.χ. φόρτιση στόλου οχημάτων του οργανισμού). 

Αρμόδιος φορέας υλοποίησης του σχεδίου είναι το Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων σε συνεργασία με το Ενεργειακό Γραφείου Κύπρου.

Δειτε Επισης

Ευρωπαίοι αξιωματούχοι στην Κύπρο για αξιολόγηση του «ΘΑλΕΙΑ2021-2027»Επισκέψεις σε έργα σε Λεμεσό και Λάρνακα
Εκπροσωπεί την Κύπρο σε ανοιχτή συζήτηση υψηλού επιπέδου στο Σ.Α. των Ηνωμένων Εθνών ο Βαφεάδης
Ο Οδυσσέας στην πολιτική με μένος για το επιχειρείν και μόνο όπλο στην φαρέτρα το λαϊκίζειν και το δημαγωγείν
Περιμένει πράσινο φως για τις πράσινες φορολογίες από Κομισιόν η Κυβέρνηση-«Πριν καν ακόμα μιλήσει το ΑΚΕΛ...»
Απαντά στις αντιδράσεις στην Πάφο για τις μονάδες αφαλάτωσης ο Χριστοδουλίδης-«Ολιστική η προσέγγιση»
Προκυρήσσεται ο διαγωνισμός για το τεχνολογικό πάρκο στο Πεντάκωμο-«Σημαντική υποδομή για τον τεχνολογικό τομέα»
Nomoplatform: Πρόοδος, αλλά παραμένουν σοβαρές ελλείψεις στην διαφάνεια και εξωστρέφεια της Βουλής
Ολοκληρωμένη στρατηγική για την Λεμεσό με δράσεις συνολικού κόστους 660 εκατ.-Οι ανακοινώσεις σε έξι πυλώνες
Οι προτάσεις του Συμβουλίου Οικονομίας και Ανταγωνιστικότητας για το συνταξιοδοτικό-Έκκληση για αλλαγή
Περιβαλλοντικά ζητήματα αγροτικού τομέα στη συνάντηση Επ. Αγροτικών Πληρωμών-Επ. Περιβάλλοντος