«Έχουμε δώσει πάρα πολύ χρόνο, δεν είχαμε άλλη επιλογή από τη λύση της σύμβασης με την Kition»

Δεν είχαμε άλλη επιλογή από τη λύση της σύμβασης με την Kition Ocean Holdings Ltd, είπε ο Υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Αλέξης Βαφεάδης, μιλώντας μετά την τελετή παραλαβής λεωφορείων για ΑμεΑ, η οποία έλαβε χώρα το πρωί της Τρίτης στο Υφυπουργείο Κοινωνικής Πρόνοιας, στη Λευκωσία.

Απαντώντας σε ερώτηση αν δόθηκε εντολή σήμερα για ρευστοποίηση της εγγυητικής επιστολής για την Kition Ocean Holdings Ltd, ο Υπουργός Μεταφορών είπε ότι δεν έχει ενημέρωση, προσθέτοντας ότι η τράπεζα πρέπει να πληρώσει σήμερα το ποσό. «Δεν έχω ενημέρωση κατά πόσο έχει γίνει άλλη ενέργεια ή εξέλιξη σχετικά με το θέμα», συμπλήρωσε.

Απαντώντας σε ερώτηση αν υπάρχει ενδιαφέρον από άλλους επενδυτές για το λιμάνι και τη μαρίνα Λάρνακας, ο κ. Βαφεάδης σημείωσε ότι «εμείς έχουμε ενεργήσει με βάση τις υποδείξεις της Νομικής Υπηρεσίας, ακολουθούμε κατά γράμμα τη διαδικασία που προνοείται από τη σύμβαση. Συνεπώς, θεωρούμε ότι νόμιμα έχουμε διαχειριστεί το θέμα».

«Αν η ανάδοχος εταιρεία έχει άλλη άποψη, δεν γνωρίζω γιατί υποστηρίζει αυτή τη θέση. Αναμένω ότι θα την τεκμηριώσει σε κάποια φάση», επεσήμανε. «Μέχρι σήμερα δεν είχαμε άλλη εξέλιξη, τα δεδομένα είναι αυτά που γνωρίζετε», προσέθεσε.

Απαντώντας στις δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Kition Ocean Holdings Ltd, Πάνου Αλεξάνδρου, στο Τρίτο Πρόγραμμα του ΡΙΚ, ο Υπουργός Μεταφορών είπε ότι αυτό που έχει γίνει τους τελευταίους 4 μήνες είναι μια τεράστια προσπάθεια της Κυβέρνησης να βρεθούν τρόποι για να μη λυθεί η σύμβαση με την εν λόγω εταιρεία.

«Ο κ. Αλεξάνδρου έχει επανειλημμένα δηλώσει από τον Ιανουάριο ότι είναι διατεθειμένος να εξαγοράσει τους άλλους μετόχους και να υποβάλει τις δέουσες αιτήσεις ούτως ώστε να αλλάξει το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας», τόνισε. 

«Εμείς είχαμε δηλώσει, νοουμένου ότι θα εγκριθεί από τις αρμόδιες αρχές, ότι είμαστε έτοιμοι να συνεργαστούμε με ένα νέο σχήμα, με σκοπό να μη χαθεί η σύμβαση», συνέχισε ο Αλέξης Βαφεάδης, προσθέτοντας ότι «δυστυχώς από τότε ο κ. Αλεξάνδρου δεν έχει φέρει κανένα επίσημο έγγραφο προς το Υπουργείο ή οποιονδήποτε άλλον φορέα με το οποίο θα καθιστούσε επίσημη την πρόθεσή του». 

«Ο κ. Αλεξάνδρου έχει δηλώσει επανειλημμένα ότι δεν έβρισκε ανταπόκριση από τους άλλους μετόχους.

Ελλείψει οποιασδήποτε επίσημης υποβολής αίτησης, έπρεπε να αξιολογήσουμε κατά πόσο νόμιμα μπορούσαμε να παραμείνουμε σε μια σύμβαση χωρίς την ύπαρξη αυτής της εγγυητικής επιστολής και να συνεχίσει επ’ άπειρον αυτή η ιστορία», υπέδειξε ο Υπουργός Μεταφορών.

«Έχουμε δώσει πάρα πολύ χρόνο στον κ. Αλεξάνδρου και στην εταιρεία, αλλά μας έχουν αγνοήσει», τόνισε.

«Ο ίδιος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας πραγματοποίησε συνάντηση με την εταιρεία, στην οποία η εταιρεία δεσμεύτηκε και την επομένη εξέδωσε ανακοίνωση για τη δέσμευσή της να φέρει την εγγυητική επιστολή, την οποία δεν υλοποίησε», υπογράμμισε ο Υπουργός Μεταφορών, τονίζοντας ότι «αυτό δεν μπορεί επ' άπειρον να συνεχίζεται, διότι δεν εξασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον». 

Όπως εξήγησε, «το δημόσιο συμφέρον λέει ότι, σε περίπτωση όπου η ανάδοχος εταιρεία δεν ικανοποιεί τις ουσιαστικές υποχρεώσεις της, τότε δεν έχεις και επιλογή». Ανέφερε ακόμη ότι «εμείς έχουμε λάβει όλα αυτά υπ’ όψιν και τις προθέσεις του κ. Αλεξάνδρου, τις οποίες πρώτοι εμείς θέλαμε να δούμε να υλοποιούνται, αλλά δεν υλοποιήθηκαν, παρά τις πολλές ευκαιρίες που τους δώσαμε». Συνεπώς, σημείωσε, «δεν είχαμε άλλη επιλογή από το να λύσουμε τη σύμβαση».

Απαντώντας σε άλλη ερώτηση για το ενδεχόμενο διεξαγωγής έρευνας, ο Αλέξης Βαφεάδης είπε ότι, «όταν μια σύμβαση δεν εξελιχθεί με τον τρόπο που θα θέλαμε, τότε καθηκόντως πρέπει να αξιολογήσουμε όλα όσα έχουν συμβεί, με πρώτιστο στόχο να εντοπίσουμε τυχόν λάθη και να μην έχουμε ξανά αυτά τα θέματα».

«Αυτή η αυτοκριτική πρέπει να γίνει από όλους και για το περιεχόμενο της σύμβασης και για τις πρόνοιές της. Όλα αυτά πρέπει να αξιολογηθούν με σκοπό να εξυπηρετηθεί το δημόσιο συμφέρον, να εντοπιστούν όλα τα προβλήματα, ούτως ώστε στο μέλλον να μη συναντήσουμε ξανά αυτήν την κατάσταση», κατέληξε.

Δειτε Επισης

Ολοταχώς για μεγάλο ρεκόρ ο τουρισμός... Πάνε για να σπάσουν το φράγμα των τεσσάρων εκατομμυρίων οι αφίξεις
Πρόταση δύο σημείων από τους εργοδότες για άρση του αδιεξόδου στο έτοιμο σκυρόδεμα-Το γάντι στις συντεχνίες
Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία
Ζητούν και τα ρέστα οι απεργοί στο σκυρόδεμα-«Δεν έχω μαγικό κουμπί» διαμηνύει ο Γιάννης Παναγιώτου
Ενισχύει την παρουσία της στην Κύπρο η ΕΤΕπ-Εγκαινιάστηκε το νέο γραφείο της τράπεζας στη Λευκωσία
H εντυπωσιακή γκάμα προϊόντων του Mamas & Papas που ήρθε στο M&S Ακρόπολης (pic)
Κ. Κωνσταντή: Τι εισηγείται το ΕΤΕΚ για εκτόνωση της κρίσης στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος
Νέες προσθήκες στο Trilogy Plaza-To πολυαναμενόμενο εστιατόριο που ανοίγει τις πόρτες του την άνοιξη
Σοβαρές επιπτώσεις από την απεργία στον κλάδο σκυροδέματος-Έντονη ανησυχία πολιτικών μηχανικών
Σε τρεις με έξι μήνες νέες προσφορές για τον δρόμο Πόλης-Πάφου… Στα 90 εκ. ευρώ εκτοξεύεται το κόστος