Σε τροχιά υλοποίησης 30 παραθαλάσσιες επαύλεις αξίας €20 εκατ. στην Πέγεια

Θετική γνωμάτευση για ανέγερση 30 διώροφων παραθαλάσσιων επαύλεων, ιδιοκτησία της εταιρείας Barzelia Ltd στο δήμο Πέγειας, εξέδωσε η Περιβαλλοντική Αρχή.

Το εκτιμώμενο κόστος ανέρχεται στα 20 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα έργα κατασκευής αναμένεται να αρχίσουν τον Νοέμβριο και να ολοκληρωθούν εντός 24 μηνών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που τέθηκαν ενώπιον της Περιβαλλοντικής Αρχής, το προτεινόμενο έργο αφορά την ανέγερση οικιστικού συγκροτήματος και συγκεκριμένα:

  • 5 διώροφων κατοικιών 4 υπνοδωματίων με υπόγειο, ιδιωτική κολυμβητική δεξαμενή και εξωτερικό κήπο,
  • 6 διώροφων κατοικιών 3 υπνοδωματίων με ιδιωτική κολυμβητική δεξαμενή, εξωτερικό κήπο και ιδιωτικό χώρο στάθμευσης,
  • 8 διώροφων κατοικιών 3 υπνοδωματίων με εξωτερικό κήπο και ιδιωτικό χώρο στάθμευσης,
  • 11 διώροφων κατοικιών 2 υπνοδωματίων με εξωτερικό κήπο και ιδιωτικό χώρο στάθμευσης,
  • εσωτερικού ιδιωτικού οδικού δικτύου,
  • εξωτερικού χώρου κολυμβητικών δεξαμενών με: κοινόχρηστη κολυμβητική δεξαμενή ενηλίκων, κοινόχρηστη παιδική κολυμβητική δεξαμενή, υποδοχή, μπαρ, 2 χώρους υγιεινής, παιδική χαρά
  • υπόγειος χώρος κολυμβητικών δεξαμενών με: μηχανοστάσιο, αποθήκη, αποδυτήρια, 2 χώροι υγιεινής
  • κεντρικού βιολογικού σταθμού επεξεργασίας υγρών αποβλήτων δυναμικότητας 30 m3/ημέρα. Ο βιολογικός σταθμός θα είναι υπόγειος, στο χώρο του ιδιωτικού οδικού δικτύου.
  • υποσταθμός ΑΗΚ

Η προτεινόμενη ανάπτυξη σχεδιάζεται να υλοποιηθεί στο τεμάχιο 321, Φ./Σχ. 45/25, στην περιοχή Κόλπος των Κοραλλίων στην τοποθεσία «Ασκός» το οποίο καταλαμβάνει συνολική έκταση 15.887 τ.μ..

Στο υπό εξέταση έργο, βάση του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού, θα σφραγιστεί μόνιμα έκταση με εμβαδόν 7.334 τ.μ., που αντιστοιχεί περίπου στο 46% του συνολικού εμβαδού του τεμαχίου της ανάπτυξης.

Επιπλέον, τα 2.460 τ.μ. (17%) θα παραχωρηθούν ως δημόσιος χώρος πρασίνου και κοινοτικού εξοπλισμού και τα 544 τ.μ. είναι η παραχωρούμενη έκταση της υποβληθείσας ρυμοτομίας για διεύρυνση του υφιστάμενου δημόσιου δρόμου.

Στο προτεινόμενο έργο περιλαμβάνεται και η κατασκευή κεντρικού βιολογικού σταθμού τριτοβάθμιας επεξεργασίας υγρών αποβλήτων (αστικών λυμάτων και υγρών αποβλήτων από τον καθαρισμό των φίλτρων των κολυμβητικών δεξαμενών) δυναμικότητας 30m3/ημέρα.

Η δυναμικότητα υπολογίστηκε βάση της εκτίμησης των υγρών αποβλήτων ανά ένοικο ανά ημέρα και της εκτίμησης ότι το νερό από την αντίστροφη πλύση φίλτρου των κολυμβητικών δεξαμενών (backwash) θα καταλήγει στο βιολογικό σταθμό αφότου προηγηθεί η αποχλωρίωση του.

Εξάλλου, για αποφυγή υπερφόρτωσης του βιολογικού σταθμού, ο καθαρισμός των φίλτρων των κολυμβητικών δεξαμενών θα πραγματοποιείται διαφορετικές ημέρες και όχι σε ώρες αιχμής. O βιολογικός σταθμός χωροθετείται νοτιοδυτικά του τεμαχίου.

αρχιτεκτονικο σχεδιο

(Το χωροταξικό Σχέδιο της ανάπτυξης)

Η γνωμοδότηση

Σημειώνεται πως, η Περιβαλλοντική Αρχή, κατά τη διαμόρφωση της θέσης της, αφού έλαβε υπόψη:

  • τις πληροφορίες που υποβλήθηκαν με βάση το άρθρο 23 του Νόμου,
  • τα κριτήρια του Τέταρτου Παραρτήματος του Νόμου,
  • την επιτόπια επίσκεψη,

δε φέρει ένσταση στην υλοποίηση του έργου υπό τους όρους / προϋποθέσεις που αναφέρονται στο Παράρτημα Όρων.

Επιπρόσθετα, η Περιβαλλοντική Αρχή, με βάση το άρθρο 24(5) του Νόμου, παραθέτει τους βασικούς λόγους για τους οποίους δεν απαιτείται Μελέτη Εκτίμησης Επιπτώσεων στο Περιβάλλον, με αναφορά στα σχετικά κριτήρια του Τέταρτου Παραρτήματος.

Συγκεκριμένα, οι λόγοι είναι οι ακόλουθοι:

  • Χαρακτηριστικά του έργου: Το προτεινόμενο έργο αφορά την ανέγερση 30 διώροφων κατοικιών με χώρους στάθμευσης, κολυμβητικές δεξαμενές, κεντρικού βιολογικού σταθμού επεξεργασίας υγρών αποβλήτων δυναμικότητας 30 m3/ημέρα, εσωτερικού ιδιωτικού οδικού δικτύου και υποσταθμό ΑΗΚ.
    Το προτεινόμενο έργο είναι συμβατό με την χρήση της ευρύτερης περιοχής μελέτης, άρα δε θα επηρεαστούν οι υφιστάμενες και μελλοντικές χρήσεις γης από τη λειτουργία του προτεινόμενου έργου.
    Για την υλοποίηση του έργου θα εκτελεστούν οι συνήθης κατασκευαστικές εργασίες.
  • Τοποθεσία του έργου: Το προτεινόμενο έργο χωροθετείται εντός Τουριστικής Πολεοδομικής Ζώνης Τ2β, εντός τεμαχίου με αριθμό 321, Φ./Σχ. 45/25, στην περιοχή του Κόλπου των Κοραλλίων στην τοποθεσία «Ασκός», εντός των διοικητικών όριων του Δήμου Πέγειας της Επαρχίας Παφου.
    Στην ευρύτερη περιοχή μελέτης συναντώνται Τουριστικές Πολεοδομικές Ζώνες κυρίως Τ2β, Τ1γ2 και Τ3ε1. Γειτονικά του τεμαχίου υπάρχουν συγκροτήματα κατοικιών, επαύλεις, μεμονωμένες κατοικίες και στην ευρύτερη περιοχή χωροθέτησης του τουριστικές αναπτύξεις.
    Η περιοχή μελέτης του προτεινόμενου έργου βρίσκεται σε απόσταση 3 km, περίπου περιοχών του Δικτύου Natura 2000 δυτικά από την Ειδική Ζώνη Διατήρησης (ΕΖΔ) «Κοίλη Μαυροκόλυμπος» με κωδικό CY4000008 και νοτιοανατολικά από την Ζώνη Ειδικής Προστασίας (ΖΕΠ) «Χερσόνησος Ακάμα» με κωδικό CY4000023 και την Ειδική Ζώνη Διατήρησης (ΕΖΔ) «Χερσόνησος Ακάμα» με κωδικό CY4000010.
  • Τύπος και χαρακτηριστικά των ενδεχόμενων επιπτώσεων: Από την κατασκευή και λειτουργία του έργου δεν αναμένεται να υπάρχουν πρόσθετες πιέσεις ή μόνιμες και μη αναστρέψιμες επιπτώσεις. Οι επιπτώσεις από την κατασκευή και λειτουργία του έργου με τα προτεινόμενα μέτρα μετριασμού, θα είναι διαχειρίσιμες.
υπο μελέτη τεμάχιο

(Δορυφορική εικόνα του υπό μελέτη τεμαχίου)

Δειτε Επισης

Νέο γραφείο πωλήσεων για τη Μαρίνα Αγίας Νάπας στη Λεμεσό
Κωνσταντίνος Κωνσταντή: Το μέτρο-εργαλείο που πρέπει να εισαχθεί για αύξηση των οικιστικών μονάδων στην αγορά
Triangle: Επαναπροσδιορίζοντας το σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον στη Λεμεσό
MHV: Τέταρτο τρίμηνο του 2025 το ξενοδοχείο «The Landmark Νicosia»-Πότε παραδίδονται οι δύο πύργοι
Έναρξη εργασιών για τα οικιστικά έργα «RIA COURT 67 & 68» στη Λάρνακα
Πράσινο Υπουργικού για αλλαγές στα σχέδια για πρόσφυγες-Οριζόντια αύξηση €5.000 στα εισοδηματικά κριτήρια
Σταθεροποιούνται οι τιμές κατασκευαστικών υλικών τον Νοέμβριο
Η εξέλιξη του κέντρου της Λευκωσίας: Ελκυστικός προορισμός για επενδύσεις και μεγάλα έργα ανάπτυξης (video)
Οικοδομική άδεια σε 48 εργάσιμες ώρες για αναπτύξεις χαμηλού ρίσκου με αίτηση πριν την 1η Ιουλίου 2024
The Lighthouse: Ένα σύγχρονο ορόσημο στη Λεμεσό (pics&video)