Της τελευταίας στιγμής για τα πασχαλινά τους ψώνια οι Κύπριοι-Πότε η κορύφωση της κίνησης στις υπεραγορές

Οι Κύπριοι καταναλωτές μένουν μέχρι την τελευταία στιγμή για τα πασχαλινά τους ψώνια, είπε στο ΚΥΠΕ ο Εκτελεστικός Γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Υπεραγορών, Ανδρέας Χατζηαδάμου, ο οποίος ανέφερε ότι η κίνηση στις υπεραγορές αναμένεται να κορυφωθεί τη Μεγάλη Παρασκευή και το Μεγάλο Σάββατο.

«Άρχισε δειλά δειλά να κατεβαίνει ο κόσμος στην αγορά, όπως κάθε Πάσχα. Όπως συνήθως, θα κορυφωθεί σήμερα, περισσότερο αύριο και το Σάββατο. Πάντα έτσι γίνεται, είναι χαρακτηριστικό των Κυπρίων να περιμένουν τις τελευταίες μέρες, όσον αφορά τη γιορτή του Πάσχα», σημείωσε.

Ο κ. Χατζηαδάμου σημείωσε ότι ο Κύπριος καταναλωτής φροντίζει να μην του λείψει τίποτα από το γιορτινό τραπέζι, ανεξάρτητα από οποιεσδήποτε συνθήκες επικρατούν, κι αυτό φαίνεται διαχρονικά.

Σε ερώτηση αν η κίνηση μέχρι σήμερα είναι παρόμοια με προηγούμενες χρονιές, είπε ότι είναι νωρίς να αποτιμηθεί αυτό, «αλλά θεωρούμε με την εμπειρία που έχουμε ότι η κίνηση θα είναι τουλάχιστον στα ίδια επίπεδα με πέρσι». «Φαίνεται ότι κάθε χρόνο είμαστε τουλάχιστον στα επίπεδα του προηγούμενου χρόνου, ενώ πολλές φορές είναι και καλύτερα», σημείωσε.

Απαντώντας σε ερώτηση για το εορταστικό ωράριο των υπεραγορών, ο κ. Χατζηαδάμου είπε ότι θα υπάρχουν υπεραγορές που θα είναι ανοιχτές μέχρι αργά το απόγευμα του Σαββάτου, για να εξυπηρετήσουν το καταναλωτικό κοινό, ενώ όλες οι υπεραγορές θα είναι κλειστές την Κυριακή και Δευτέρα του Πάσχα.

Ερωτηθείς για τα επίπεδα των τιμών, είπε ότι υπάρχουν κάποιες αυξήσεις στις τιμές, αλλά υπάρχουν και κάποιες μειώσεις, όπως δείχνουν και τα Παρατηρητήρια.

«Εμείς τονίζουμε ότι όλοι πρέπει να είμαστε προσεκτικοί όσον αφορά στις αυξήσεις των τιμών, να μην προχωρούμε αβίαστα και αδικαιολόγητα σε αυξήσεις. Από την πλευρά μας κάνουμε το παν για να είναι πάντα λογικές και δίκαιες οι τιμές. Απορροφούμε σε μεγάλο βαθμό τις αυξήσεις, πιέζουμε σε μεγάλο βαθμό τους προμηθευτές και την εφοδιαστική αλυσίδα εκεί που βλέπουμε ότι υπάρχουν συνεχείς αυξήσεις και αδικαιολόγητες πολλές φορές», υπογράμμισε.

Σημείωσε ότι ειδικά οι τιμές στα πασχαλινά εδέσματα είναι στα περσινά επίπεδα, ενώ πρόσθεσε ότι υπάρχουν και «έντονες» προσφορές, ιδιαίτερα τις γιορτινές περιόδους, για να προσφέρουν το καλύτερο δυνατόν που μπορούν στον καταναλωτή.

Επισήμανε ότι, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, ο ανταγωνισμός ενισχύεται και από μεσαίες μονάδες, «και αυτό είναι ένα συν όσον αφορά τις επιλογές του καταναλωτή, γιατί σε μια γειτονιά υπάρχουν και μεγάλες και μεσαίες υπεραγορές και προσφέρεται επιλογή στον καταναλωτή για να κάνει την έρευνα του». «Και φαίνεται από την εμπειρία των τελευταίων χρόνων ότι ο καταναλωτής κάνει την έρευνα του και αξιοποιεί τις προσφορές από διάφορες υπεραγορές», είπε.

Όσον αφορά τους ελέγχους που διεξάγουν αυτή την περίοδο οι δημόσιες υπηρεσίες, είπε ότι τα τελευταία χρόνια γίνεται πολύ καλή δουλειά με τη συνεργασία όλων των υπεραγορών και των δημόσιων αρχών. «Γίνεται επισταμένος έλεγχος. Το θέμα της ασφάλειας και της υγιεινής των τροφίμων «έχει κλείσει», με τον καλύτερο δυνατόν τρόπο, μετά από ελέγχους, θεσμοθετημένα πρωτόκολλα και συστήματα ποιότητας που έχουν υιοθετηθεί από τις υπεραγορές».

«Όλα αυτά συνεισφέρουν ώστε ό,τι καταλήγει στο τραπέζι του καταναλωτή να είναι απολύτως ασφαλές και απόλυτα ελεγμένο από τις αρχές και από τα συστήματα των υπεραγορών», σημείωσε.

Αναφέροντας ως πρόβλημα την έλλειψη προσωπικού και εν αναμονή των εξαγγελιών της κυβέρνησης για το θέμα, ο κ. Χατζαδάμου είπε ότι οι υπεραγορές προετοιμάζονται πάντα για το καλύτερο, «για να αντιμετωπίσουμε την κάθε ανάγκη του καταναλωτή».

Γ.Γ. ΠΟΒΕΚ: Περιορίζονται στα απαραίτητα οι αγορές για το Πάσχα

Οι καταναλωτές περιορίζονται στην αγορά των απαραίτητων ειδών πρώτης ανάγκης για το πασχαλινό τραπέζι, είπε εξάλλου στο ΚΥΠΕ ο Γενικός Γραμματέας της ΠΟΒΕΚ, Στέφανος Κουρσάρης, ο οποίος εντοπίζει ότι η οικονομική στενότητα έχει αλλάξει τις καταναλωτικές συνήθειες των αγοραστών.

Σε ερώτηση για το πώς κινείται η αγορά εν όψει Πάσχα, είπε ότι «υπάρχει μια αγοραστική κίνηση», η οποία όμως, «σίγουρα δεν μας θυμίζει παλιές εποχές». «Έχει αλλάξει νοοτροπία ο κόσμος. Δεν συνηθίζεται τώρα να περιμένει το Πάσχα να αγοράσει κάτι καινούριο, είτε για τον ίδιο, είτε για τα παιδιά του», σημείωσε.

Επιπλέον, πρόσθεσε ότι υπάρχει και οικονομική στενότητα.

Ανέφερε ότι η τελευταία αύξηση στα καύσιμα, το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος, η ακρίβεια και ο πληθωρισμός έχουν επηρεάσει σημαντικά τον καταναλωτή.

«Εκείνο που θα φροντίσει σίγουρα είναι ότι δεν θα στερηθεί τα είδη πρώτης ανάγκης. Θα θυσιάσει μεγάλο μέρος του μηνιαίου εισοδήματός του στην αγορά ειδών πρώτης ανάγκης για να έχει ένα πασχαλινό τραπέζι, όπως συνηθίζεται κάθε Πάσχα. Όσον αφορά τις υπόλοιπες καταναλωτικές συνήθειες, είναι ξεκάθαρο ότι δεν είναι οι παλιές εποχές», υπογράμμισε.

Σημείωσε ότι οι αυξήσεις στα καύσιμα επηρέασαν και τις τιμές των προϊόντων, καθώς υπάρχουν αυξήσεις που δεν μπορεί πλέον να τις απορροφήσει ο επιχειρηματίας και προστίθενται στην αξία του προϊόντος.

Ωστόσο, σημειώνει ότι η ανάγκη των καταστηματαρχών να έχουν κάποια εμπορική κίνηση και κατανάλωση την περίοδο των γιορτών είναι τόσο μεγάλη, που μεγάλο μέρος των επιχειρήσεων την απορρόφησαν. «Υπάρχουν καλές τιμές και μπορεί ο καταναλωτής να κάνει την επιλογή του».

Δειτε Επισης

Ξεχώρισε το ζυθοποιείο του Ομίλου Φώτος Φωτιάδης-Διεθνής πρωτιά ποιότητας για την Carlsberg Κύπρου
Stephanis: Oι Black Friday προσφορές ξεκίνησαν και έρχονται… περισσότερες
Τα υβριδικά αυξάνονται, τα βενζινοκίνητα μειώνονται, αλλά η ηλεκτροκίνηση δεν στροφάρει-Οι top σε εγγραφές μάρκες
Στο 1,6% ο εναρμονισμένος πληθωρισμός-Αυξημένος ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή
Καύσιμα: Έρευνα για διαφορετική τιμολόγηση μεταξύ επαρχιών ζητεί ο Σύνδεσμος Καταναλωτών
Kings Avenue Mall: Έντεκα χρόνια επιτυχιών και καινοτομίας-Οι εκδηλώσεις και εκπλήξεις για την σημαντική επέτειο
Lidl Κύπρου: Δυνατότητα σε πέντε τυχερούς να κερδίσουν εκπτωτικά κουπόνια €6.000 μέσω του Lidl Plus
Αντανακλάται στις τιμές η συγκράτηση του πληθωρισμού-Οι μειώσεις που καταγράφει το Παρατηρητήριο
Nicosia Mall: Οι πιο incredible εκπλήξεις και δώρα για τα 6α του γενέθλια
'Ερευνα IMR: Οι δημοφιλείς retailers-Από πού ψωνίζουν πιο συχνά online οι Κύπριοι και πόσα ξοδεύουν