ΕΒΕ Πάφου: Επιτακτική η ανάγκη για δρόμο αερολιμένα-τουριστικής περιοχής Πάφου

Την ελπίδα να ανακοινωθούν άμεσα εξελίξεις και αποφάσεις από πλευράς της Kυβέρνησης σε σχέση με την κατασκευή του δρόμου που θα συνδέει τον αερολιμένα Πάφου με την τουριστική περιοχή εξέφρασε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της πόλης, δια στόματος του Προέδρου του Γιώργου Μάη.

Ο Πρόεδρος του ΕΒΕ Πάφου χαρακτήρισε επιτακτική ανάγκη την κατασκευή του παραλιακού δρόμου που θα συνδέει τον αερολιμένα Πάφου με την ευρύτερη τουριστική περιοχή Πάφου – Γεροσκήπου – Πέγειας, ως μέρος του οδικού δικτύου πρωταρχικής σημασίας.

Εκτίμησε ότι το έργο δύναται να προχωρήσει ακόμα και με την επίκληση "λόγων δημοσίου συμφέροντος" από το κράτος, αφού υπάρχουν όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την τεκμηρίωση αυτής της θέσης, όπως ανέφερε σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ. Το ΕΒΕ Πάφου τάσσεται παράλληλα υπέρ της βελτίωσης του υφιστάμενου οδικού δικτύου ως πρόσθετης εναλλακτικής όδευσης.

Στις δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ ο κ. Μάης  ανέφερε πως σε πρόσφατη συνάντηση με τον Υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Αλέξη Βαφεάδη, συζητήθηκε η πιθανότητα ανάθεσης σε εμπειρογνώμονα εγνωσμένου κύρους για περιβαλλοντικά θέματα από το Υπουργείο Μεταφορών Επικοινωνιών και Έργων ή από το Υπουργείο Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, μελέτης, η οποία να χρησιμοποιηθεί ως πρόσθετη επιστημονική υποστήριξη, που θα υποδεικνύει τη χρήση καλών πρακτικών που εφαρμόστηκαν σε άλλες περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές στην Ευρώπη και αλλού, ώστε να συμβουλέψει επαρκώς την Κυβέρνηση στη λήψη τελικής απόφασης.

Πρόσθεσε πως η περιβαλλοντική αρχή, αξιολογώντας τη μελέτη που κατατέθηκε από το ΕΒΕ Πάφου μέσω του αρμόδιου Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, απάντησε αρνητικά. Το ΕΒΕ Πάφου θεωρεί,  συνέχισε ο κ. Μάης, "ότι η περιβαλλοντική αρχή δεν έλαβε υπόψιν τα σοβαρά ευρήματα της Μελέτης Ειδικής Οικολογικής Αξιολόγησης (ΜΕΟΑ), δεν εξέτασε συνολικά την περιοχή του αεροδρομίου Πάφου αλλά περιορίστηκε στον δρόμο πρόσβασης προς το αεροδρόμιο και υοθέτησε μη επιστημονικά τεκμηριωμένες θέσεις".

Έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στις απόψεις μη κυβερνητικών οργανώσεων και επηρεαζόμενων κοινοταρχών, ανέφερε, αντί των αρμόδιων κυβερνητικών τμημάτων και υπηρεσιών που χαράζουν και υλοποιούν την πολιτική του κράτους "και δεν μελέτησε ούτε έλαβε υπόψιν καλές πρακτικές και δράσεις που έχουν εφαρμοστεί με επιτυχία στην ΕΕ και έλυσαν παρόμοια και πολύ πιο σοβαρά και πολύπλοκα προβλήματα".

Είπε ακόμη πως η περιβαλλοντική αρχή δεν διαβουλεύτηκε ούτε έλαβε απόψεις από τους επαγγελματικούς φορείς της επαρχίας, τους Δήμους και την Ένωση Κοινοτήτων, τους φορείς του τουρισμού "παρά μόνο από αυτούς που παραδοσιακά τάσσονται ενάντια ή είχαν ήδη ταχθεί αρνητικά", όπως είπε.

Ανέφερε επίσης πως "δεν προτείνονται αντισταθμιστικά μέτρα, ούτε γίνεται αναφορά σε χρήση καλών πρακτικών και γενικά απουσιάζει η εξέταση εναλλακτικών λύσεων πέραν της επιλογής της υφιστάμενης όδευσης, ούτε γίνεται αναφορά στην πρόταση υλοποίησης του έργου σύμφωνα με το Τοπικό Σχέδιο Πάφου (ΤΣΠ)".

Δειτε Επισης

Ξεκινά διαβούλευση για το λιμάνι και την μαρίνα Λάρνακας-Κάλεσμα Υπουργείου Μεταφορών για εισηγήσεις
Κ. Ιωάννου: Η στεγαστική πολιτική που υλοποιούμε δεν είναι στατική-Εφαρμόζουμε υλοποιήσιμες προτάσεις
Αυτά είναι τα δύο νέα στεγαστικά σχέδια που ενέκρινε το Υπουργικό-Οι δικαιούχοι, τα ποσά και οι προϋποθέσεις (πίνακες)
Cyfield: Πρώτα οι άνθρωποί της-Γιατί ο όμιλος αποτελεί ιδανική επιλογή για εργασία
Δημόσια παρουσίαση χωροταξικού σχεδίου στον Άγιο Αθανάσιο
Οι δέκα ακριβότερες πωλήσεις ακινήτων τον Σεπτέμβριο-Στα €57,5 εκατ. η αξία των 50 μεγαλύτερων πράξεων
Πώς η δημιουργία ενός Υφυπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας θα ευνοήσει την πρόοδο στη χώρα μας
Π. Λεπτός: Η αγορά ακινήτων στην Κύπρο σήμερα δεν είναι φυσιολογική-Τι ανεβάζει το κόστος των διαμερισμάτων
Τα στεγαστικά σχέδια που θα υλοποιήσει το 2025 το κράτος-Στα 67 εκατ. ευρώ το κόστος
Απαντά με στοιχεία για ΕΟΑ ο Κωνσταντίνος Ιωάννου-Εξέδωσαν 2.131 πολεοδομικές και 2.302 οικοδομικές άδειες