Fooderloo: Ένα καινοτόμο app που μειώνει το food waste και εξοικονομεί χρήματα στις επιχειρήσεις

Το Fooderloo είναι μια επαναστατική εφαρμογή που έχει σχεδιαστεί για να αντιμετωπίσει το ζήτημα της σπατάλης τροφίμων (food waste) και ταυτόχρονα να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να εξοικονομήσουν χρήματα.

Πρόκειται για πλατφόρμα που συνδέει εστιατόρια, ξενοδοχεία, υπεραγορές, λαϊκές αγορές, χονδρέμπορους και άλλους φορείς που αντιμετωπίζουν προβλήματα σπατάλης τροφίμων, με καταναλωτές που επιθυμούν να αγοράσουν απολύτως βρώσιμα τρόφιμα που πλησιάζουν στην ημερομηνία λήξης τους σε μειωμένες τιμές.

Σε συνέντευξή του στο CBN, ένας εκ των τριών συνιδρυτών, και CTO της εταιρείας, Μάριος Παφίτης, εξηγεί από πού προήλθε η πρωτοποριακή ιδέα και αποκαλύπτει τα επόμενα πλάνα επέκτασης.

Έχετε ιδρύσει μια νέα εφαρμογή, το Fooderloo, η οποία έχει ως στόχο να βοηθήσει στη μείωση της σπατάλης τροφίμων (food waste) και στην εξοικονόμηση χρημάτων. Μπορείτε να μας εξηγήσετε περί τίνος πρόκειται;

Το Fooderloo είναι μια επαναστατική εφαρμογή που έχει σχεδιαστεί για να καταπολεμήσει τη σπατάλη τροφίμων και να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να εξοικονομήσουν χρήματα.

Η πλατφόρμα μας συνδέει εστιατόρια, ξενοδοχεία, υπεραγορές, λαϊκές αγορές, χονδρέμπορους και άλλους φορείς που αντιμετωπίζουν προβλήματα σπατάλης τροφίμων, με καταναλωτές που επιθυμούν να αγοράσουν απολύτως βρώσιμα τρόφιμα που πλησιάζουν στην ημερομηνία λήξης τους σε μειωμένες τιμές.

fw

Αμέτρητα βρώσιμα προϊόντα απορρίπτονται άσκοπα λόγω μικρών ατελειών ή λόγω της εγγύτητας της ημερομηνίας λήξης τους. Αυτή η άσκοπη σπατάλη έχει ως αποτέλεσμα σημαντικές οικονομικές απώλειες για τις επιχειρήσεις, οι οποίες συχνά διστάζουν να πουλήσουν αυτά τα προϊόντα στους καταναλωτές από ανησυχία για τη φήμη της μάρκας τους.

Η Fooderloo αντιμετωπίζει αυτό το πρόβλημα προσφέροντας μια λύση που συμφέρει όλους. Οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να ανακτήσουν όλα τα χαμένα έξοδά τους και να δημιουργήσουν έσοδα που διαφορετικά θα είχαν χαθεί, ενώ οι καταναλωτές αποκτούν πρόσβαση σε τρόφιμα υψηλής ποιότητας σε σημαντικά μειωμένες τιμές.

Σε μια εποχή αυξανόμενου κόστους, το Fooderloo όχι μόνο βοηθά τις επιχειρήσεις να μετριάσουν τις οικονομικές απώλειες, αλλά και παρέχει στους καταναλωτές προσιτές επιλογές, συμβάλλοντας σε ένα πιο βιώσιμο και οικονομικά αποδοτικό οικοσύστημα τροφίμων.

Η εφαρμογή απευθύνεται μόνο σε Κύπριους;

Αρχικά, το Fooderloo είναι προσαρμοσμένο για την κυπριακή αγορά, καθώς η Κύπρος συγκαταλέγεται μεταξύ των χωρών της Ε.Ε. με την υψηλότερη κατά κεφαλήν σπατάλη τροφίμων.

Ωστόσο, η εφαρμογή μας προορίζεται και για άλλες αγορές και έχουμε σχέδια να επεκταθούμε σε αυτές τις περιοχές τα επόμενα χρόνια.

fw2

Στην ιστοσελίδα σας, υπάρχει μια ειδική ενότητα για επιχειρήσεις. Τι ακριβώς προσφέρει το Fooderloo στις επιχειρήσεις;

Οι επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν τις υπηρεσίες του Fooderloo για να διαθέσουν στους καταναλωτές προϊόντα που πλησιάζουν στην ημερομηνία λήξης τους.

Τα προϊόντα αυτά μπορούν να πωλούνται μεμονωμένα ή να συγκεντρώνονται σε mystery boxes, παρέχοντας στις επιχειρήσεις την ευκαιρία να αυξήσουν τα έσοδά τους προσφέροντας πλεονάζοντα ή σχεδόν ληγμένα προϊόντα σε μειωμένες τιμές, αποτρέποντας έτσι τη σπατάλη.

Επιπλέον, η προσέγγιση αυτή μπορεί να λειτουργήσει ως εναλλακτική στρατηγική μάρκετινγκ για τις επιχειρήσεις, προσελκύοντας περισσότερους πελάτες μέσω της ελκυστικότητας των μειωμένων τιμών και προβάλλοντας τη δέσμευσή τους για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων.

Τέλος, οι επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν τις εκθέσεις μας που αναφέρουν λεπτομερώς την ποσότητα της σπατάλης τροφίμων που έχουν αποτρέψει, οι οποίες μπορούν να ενσωματωθούν στις εκθέσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης (ΕΚΕ).

fw1

Αυτό επιτρέπει στις επιχειρήσεις να προβάλλουν με διαφάνεια τις προσπάθειές τους για την καταπολέμηση της σπατάλης τροφίμων και τη δέσμευσή τους για βιωσιμότητα, ενισχύοντας την εταιρική τους φήμη και αξιοπιστία στα μάτια των ενδιαφερόμενων μερών.

Πώς εσείς και οι υπόλοιποι συνιδρυτές σκεφτήκατε αυτή την ιδέα;

Μας ήρθε η ιδέα για το Fooderloo αφού διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι το διαδεδομένο ζήτημα της σπατάλης τροφίμων. Καθημερινά, συναντούσαμε περιπτώσεις όπου αρτοποιεία, υπεραγορές και επαγγελματίες catering, πετούσαν απολύτως βρώσιμα τρόφιμα.

Αναγνωρίζοντας την σοβαρότητα και την σημασία αντιμετώπισης αυτού του προβλήματος, ξεκινήσαμε ένα ταξίδι για να εξερευνήσουμε διάφορες λύσεις.

MixCollage-05-Apr-2024-10-37-AM-8267.width-800

Μέσω της έρευνάς μας, ανακαλύψαμε ότι ένα σημαντικό μέρος της σπατάλης τροφίμων προέρχεται από επιχειρήσεις που εκτιμούν ανακριβώς τις ανάγκες παραγωγής τους, με αποτέλεσμα να πετάνε τα πλεονάζοντα τρόφιμα.

Ταυτόχρονα, αναγνωρίσαμε την αυξανόμενη ανάγκη για οικονομικά προσιτές επιλογές τροφίμων, ιδίως μεταξύ εκείνων που βιώνουν πείνα ή αντιμετωπίζουν δημοσιονομικούς περιορισμούς.

Ως φοιτητές και οι ίδιοι, συμμεριστήκαμε τον αγώνα του περιορισμένου προϋπολογισμού για τα έξοδα διατροφής. Έγινε φανερό ότι χρειαζόταν μια λύση που να αντιμετωπίζει τόσο την υπερβολική σπατάλη τροφίμων που παράγεται από τις επιχειρήσεις όσο και την ανάγκη για οικονομικά προσιτές επιλογές τροφίμων.

Έτσι, συλλάβαμε το Fooderloo ως μια ολοκληρωμένη λύση για την αντιμετώπιση αυτών των αλληλένδετων προβλημάτων, γεφυρώνοντας το χάσμα μεταξύ του πλεονάζοντος φαγητού και των καταναλωτών και προωθώντας παράλληλα τη βιωσιμότητα και τις καλύτερες τιμές στη βιομηχανία τροφίμων.

Υπάρχουν σχέδια επέκτασης της εφαρμογής με περισσότερες λειτουργίες;

Βεβαίως, εργαζόμαστε επί του παρόντος για την επέκταση της εφαρμογής με νέα χαρακτηριστικά για την περαιτέρω ενίσχυση της λειτουργικότητάς της.

Μία από τις επερχόμενες προσθήκες μας περιλαμβάνει μια λειτουργία δωρεάς, που επιτρέπει στους χρήστες να συμβάλλουν στη βοήθεια όσων έχουν ανάγκη. Επιπλέον, αναπτύσσουμε ένα σύστημα συστάσεων για τους πελάτες ώστε να εξατομικεύουν την εμπειρία τους και να λαμβάνουν πιο τεκμηριωμένες αποφάσεις αγοράς.

Επιπλέον, ενσωματώνουμε εργαλεία ανάλυσης δεδομένων και υποβολής εκθέσεων για τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, αξιοποιώντας την τεχνολογία machine learning για την παροχή πολύτιμων πληροφοριών σχετικά με τις δραστηριότητές τους και τη συμπεριφορά των πελατών τους.

Αυτές οι βελτιώσεις έχουν ως στόχο να βελτιστοποιήσουν την εμπειρία της εφαρμογής για όλους τους χρήστες και να δώσουν στις επιχειρήσεις τη δυνατότητα να προσεγγίσουν αποτελεσματικά μια ευρύτερη πελατειακή βάση.

Δειτε Επισης

Στο τεύχος Μαΐου του περιοδικού IN Business: IN Business Awards-16 χρόνια επιβραβεύουμε το επιχειρείν
Στην Medicover Genetics ο Δ. Σκουρίδης-Ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις και ενημερώθηκε για το έργο της εταιρείας
Πάνω κατά 5,2% σε ετήσια βάση ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στη βιομηχανία
ΙδΕΚ: Νέες προσκλήσεις €16,3 εκατ. για στήριξη του ερευνητικού συστήματος
Εκτοξεύθηκε η εξυπηρέτηση οχηματαγωγών πλοίων στο λιμάνι Λεμεσού-Η ανακοίνωση της DP World Limassol
CBN Young Dragon Awards: Αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη υποβολής υποψηφιοτήτων
Βιωματικά εργαστήρια Οργανισμού Νεολαίας κατά του σχολικού εκφοβισμού
Μήνυμα από ΟΝΕΚ για ένα Πάσχα χωρίς κροτίδες-«Δεν είναι μαγκιά, ούτε έθιμο»
Ενώνοντας δυνάμεις για προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς μέσω της επιχειρηματικότητας
Η Stoiximan έπαιξε μπάλα και έστειλε το δικό της μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Γης