Το Metaverse και το ψηφιακό μάρκετινγκ

Το να φτάσει το μήνυμά σας στο σωστό κοινό ήταν κάποτε μια σχετικά απλή διαδικασία. Τα brands και οι διαφημιστές είχαν στη διάθεσή τους τρία διαφορετικά είδη Μέσων Ενημέρωσης: Το ραδιόφωνο, τα έντυπα και την τηλεόραση.

Στη συνέχεια ήρθε μια πλημμύρα νέων καναλιών, καλωδιακών και υπηρεσιών streaming, καθώς και η άνοδος του διαδικτύου και των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης. Τότε ήταν που τα πράγματα άρχισαν να γίνονται λίγο πιο περίπλοκα.

Σήμερα, υπάρχει μια νέα είσοδος στο ψηφιακό τοπίο: το metaverse. Κι αυτή η εισαγωγή σημαίνει ότι τα brands θα πρέπει και πάλι να επανεξετάσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ και διαφήμισης και να επεκτείνουν την εργαλειοθήκη τους για να προετοιμαστούν καλύτερα ώστε να παραμείνουν σχετική με αυτό το νέο ψηφιακό πεδίο.

Ένας εικονικός κόσμος μέσα στον κόσμο

Αλλά τι ακριβώς είναι το metaverse και πώς λειτουργεί; Έχει ειπωθεί αρκετές φορές ότι το metaverse είναι το μέλλον του διαδικτύου, αν και είναι δύσκολο να προσδιορίσει κανείς τι ακριβώς σημαίνει αυτό, δεδομένου ότι πρόκειται ακόμη για μια ολοκαίνουργια, αναδυόμενη έννοια.

Σε γενικές γραμμές, το metaverse είναι ένας εικονικός χώρος που δημιουργείται από τη συγχώνευση εικονικά βελτιωμένων ή επαυξημένων πραγματικοτήτων με φυσικές πραγματικότητες, ώστε να δημιουργηθεί ένα διαδραστικό περιβάλλον, προσβάσιμο σε όλους.

Οι άνθρωποι μπορούν να αλληλεπιδρούν με περιβάλλοντα που δημιουργούνται από υπολογιστή - ή τον κόσμο του metaverse - για τα πάντα, από την ψυχαγωγία και τις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις μέχρι την εργασία.

Ενώ το metaverse είναι ακόμη ένα έργο σε εξέλιξη, η Εικονική Πραγματικότητα (VR) και η Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR) εξελίσσονται ραγδαία με την εμφάνιση ακουστικών VR, φίλτρων AR, εικονικών εμπορευμάτων, παιχνιδιών πολλαπλών παικτών και εικονικών περιβαλλόντων.

Όλα αυτά είναι οι πρόδρομοι αυτού που σύντομα λέγεται ότι θα γίνει το πλήρες metaverse, και τα brands ήδη εξερευνούν τις δυνατότητές για να να εισέλθουν σ’ αυτό το νέο πεδίο, να χαρτογραφήσουν νέες δυνατότητες και να δοκιμάσουν τα νερά για μεικτή πραγματικότητα και εικονικές εμπειρίες.

Τι σημαίνει το metaverse για τις επωνυμίες;

Η πρόσβαση σε έναν εντελώς νέο κόσμο εικονικής πραγματικότητας σημαίνει ότι τα brands έχουν πλέον πολλούς τρόπους για να προσεγγίσουν διαφορετικά κοινά σε πολλαπλές πλατφόρμες. Τα μεγάλα εμπορικά σήματα που έχουν πάρει ήδη μια γεύση από το πώς λειτουργεί το metaverse έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν εικονικά τοπία στις διαφημιστικές τους καμπάνιες, ακόμη και καθηλωτικές εμπειρίες αξιοποιώντας εργαλεία όπως τα VR headsets.

Δύο αξιοσημείωτα παραδείγματα είναι η Nissan που προσφέρει στους δυνητικούς πελάτες της την ευκαιρία να κάνουν test drive μέσω κινητού, desktop ή VR headset, και η γερμανική αεροπορική εταιρεία Deutsche Lufthansa που χρησιμοποιεί τη «μικτή πραγματικότητα» για να δημιουργήσει μια προσομοίωση καμπίνας πλήρους κλίμακας, την οποία οι δυνητικοί επιβάτες μπορούν να βιώσουν από πρώτο χέρι και να δουν τη νέα γενιά καθισμάτων και εμπειριών κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Αυτές οι νέες τεχνολογίες είναι ιδιαίτερα επωφελείς για τις μάρκες που προσφέρουν εμπειρίες στην πραγματική ζωή, καθώς μπορούν πλέον να δημιουργήσουν υβριδικές εμπειρίες - όπως συναυλίες με AR-ενίσχυση, που μεταδίδονται σε ζωντανή ροή.

Στην ουσία, αυτές οι νέες καμπάνιες αφορούν τη συνάντηση και τη δέσμευση των καταναλωτών τόσο σε φυσικό όσο και σε ψηφιακό επίπεδο.

Οι επωνυμίες μπορούν να χρησιμοποιούν πολλαπλές πλατφόρμες και τεχνολογίες για να δημιουργήσουν μια ποικιλία εκστρατειών και εμπειριών που αφηγούνται την ίδια ιστορία με διαφορετικούς τρόπους σε διαφορετικούς καταναλωτές.

Ακολουθούν μερικοί από τους τρόπους με τους οποίους οι επωνυμίες μπορούν να αξιοποιήσουν το metaverse στις νέες εκστρατείες ψηφιακού μάρκετινγκ:

Καθηλωτική διαφήμιση: Όπως η καμπάνια VR test drive της Nissan, οι έμποροι μπορούν να δημιουργήσουν εικονικές εμπειρίες και να εμπλακούν με τους χρήστες με τρόπο εξατομικευμένο και ουσιαστικό.

Επώνυμοι εικονικοί χώροι: Τα brands μπορούν να έχουν τη δική τους παρουσία στο metaverse με τη δημιουργία επώνυμων εικονικών χώρων ή καταστημάτων που οι πελάτες μπορούν να μελετήσουν και να εξερευνήσουν με την ησυχία τους σε 3D.

Εικονική τοποθέτηση προϊόντων: Όπως με την τοποθέτηση προϊόντων στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο, οι έμποροι μπορούν να ενσωματώσουν προϊόντα σε εικονικούς κόσμους, όπως διαδικτυακά παιχνίδια, εικονικές εκδηλώσεις ή κοινωνικούς χώρους, προσφέροντας έτσι έναν εντελώς νέο κόσμο διαφημιστικών ευκαιριών.

Δεδομένα και αναλύσεις: Το metaverse θα προσφέρει στα brands πρόσβαση σε πληθώρα δεδομένων χρηστών, τα οποία οι έμποροι μπορούν να αξιοποιήσουν για να αποκτήσουν πληροφορίες σχετικά με τη συμπεριφορά, τις προτιμήσεις και τις αλληλεπιδράσεις τους. Αυτό θα επιτρέψει πιο εξατομικευμένες, στοχευμένες καμπάνιες που θα προσεγγίσουν το σωστό κοινό.

Κοινότητες Metaverse: Καθώς το metaverse αναπτύσσεται και εξελίσσεται, θα αναδυθούν κοινότητες στις οποίες θα μπορούν να βασιστούν τα brands και να τις χρησιμοποιήσουν για να συνεργαστούν με τα μέλη της κοινότητας, δημιουργώντας αυθεντικές συνδέσεις για μάρκετινγκ με γνώμονα την κοινότητα.

Πλατφόρμες κοινωνικής VR: Με την άνοδο των εμπειριών εικονικής πραγματικότητας (VR) και επαυξημένης πραγματικότητας (AR), οι έμποροι μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις πλατφόρμες για κοινωνική δέσμευση, συμπεριλαμβανομένων των συνεργασιών με influencers, των χορηγούμενων εκδηλώσεων και δράσεων σχετικών με το brand.

Δημιουργία περιεχομένου: Το περιεχόμενο αναμένεται να φαίνεται μάλλον διαφορετικό σε τρισδιάστατα και εικονικά περιβάλλοντα. Οι έμποροι θα πρέπει να αναπτύξουν νέες δεξιότητες και εργαλεία για τη δημιουργία εικονικών εμπειριών, τρισδιάστατων στοιχείων και διαδραστικών αφηγήσεων.

Ενώ το metaverse μοιάζει με μια συναρπαστική νέα έννοια στην οποία πολλά brands είναι πρόθυμα να μπουν κατευθείαν, υπάρχουν πολλά που πρέπει να σκεφτείτε πριν κάνετε το άλμα σε αυτόν τον νέο χώρο, ιδίως όσον αφορά την ψηφιακή ιδιωτικότητα και την προστασία των δεδομένων.

Με την άνοδο των νέων πρακτικών μάρκετινγκ, θα προκύψουν επίσης νέες νομικές και ηθικές ανησυχίες. Θέματα όπως τα δικαιώματα ψηφιακής ιδιοκτησίας, οι κανονισμοί για τη διαφήμιση, τα πνευματικά δικαιώματα και η ψηφιακή ιδιοκτησία είναι ακόμη αβέβαια και τίθενται πολλά ερωτήματα σχετικά με το πώς αυτά θα εφαρμοστούν στο μέλλον.

Τα brands θα πρέπει να είναι προσεκτικά καθώς αντιμετωπίζουν αυτά τα νέα ζητήματα και να διασφαλίζουν ότι η ασφάλεια των δεδομένων παραμένει κορυφαία προτεραιότητα.

Το εκρηκτικό metaverse έχει φέρει τον κόσμο του μάρκετινγκ στο κατώφλι μιας εντελώς νέας εποχής, με έναν ολόκληρο εικονικό κόσμο στα πόδια μας για να τον εξερευνήσουμε και να τον ανακαλύψουμε.

Καθώς οι πελάτες επιχειρούν επίσης να εισέλθουν σ’ αυτό το νέο ψηφιακό πεδίο, θα θέλουν να δουν τα brands που έχουν γνωρίσει και αγαπήσει και σε αυτό το νέο χώρο.

Καθώς ο εικονικός κόσμος ενσωματώνεται όλο και περισσότερο στην καθημερινή μας ζωή, οι επιχειρήσεις θα πρέπει επίσης να κάνουν το άλμα, να προσαρμοστούν σε νέες τεχνολογίες και στρατηγικές προκειμένου να προσεγγίσουν και να στοχεύσουν αποτελεσματικά ένα εντελώς νέο είδος κοινού.

*Marketing Team Lead, Base Element

Δειτε Επισης

Πρόκληση, αλλά και ευκαιρία για την Κύπρο ο ελάχιστος φόρος 15% για τις πολυεθνικές
Πώς η ψηφιακή τραπεζική μεταμορφώνει τον χρηματοοικονομικό τομέα της Κύπρου
Οι βασικές διαφορές μεταξύ των δεικτών αναφοράς τιμών φυσικού αερίου Henry Hub και TTF
Οι «πειρατές» του χαλλουμιού-Πώς η επιτυχία του αύξησε τον ανταγωνισμό στο εξωτερικό
Η γυναικεία μοναξιά στα Διοικητικά Συμβούλια
Ο Κανονισμός ψηφιακής επιχειρησιακής ανθεκτικότητας-Μια νέα εποχή για την οικονομική ασφάλεια
Σημαντικά τα οφέλη για την Κύπρο από τις επενδύσεις στην αεροπορική βιομηχανία
Να επενδύσω ή όχι σε podcast ads; Οι αριθμοί κάνουν θόρυβο…
Οι μειώσεις στα επιτόκια, ο μηχανισμός νομισματικής μετάδοσης και οι επιπτώσεις στην κυπριακή οικονομία
Προκλήσεις και ευκαιρίες στον τομέα ακινήτων: Ανάγκη για βιώσιμες λύσεις και συνεργασία