Πρέσινγκ Αθήνας σε Λευκωσία για Great Sea Interconnector-«Αν χαθούν οι προθεσμίες για τα κονδύλια από Ε.Ε…»
InBusinessNews 10:54 - 12 Απριλίου 2024

Σαφές μήνυμα προς την Λευκωσία πως αν χαθούν οι προθεσμίες για τα κονδύλια από την Ε.Ε. που αφορούν στο μεγάλο project του Great Sea Interconnector, δηλαδή της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης - Κύπρου - Ισραήλ με υποθαλάσσιο καλώδιο, τότε «μειώνεται δραματικά η πιθανότητα να διασυνδεθεί με το καλώδιο η Κύπρος με την υπόλοιπη Ευρώπη», στέλνει με συνέντευξή του στην «Ημερησία» στο πλαίσιο του 9ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρος Σκυλακάκης.
Μετά την εκδήλωση από την κυπριακή πλευρά της πρόθεσης να υπάρξει επικαιροποίηση της μελέτης κόστους-οφέλους για το τμήμα Κύπρου-Κρήτης, ο κ. Σκυλακάκης ξεκαθαρίζει πως «αναλάβαμε με παρότρυνση και της κυπριακής πλευράς μια ευθύνη έναντι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία έχει αξιολογήσει το έργο και έχει δώσει και μεγάλη ενίσχυση.
Αν η ενίσχυση χαθεί, η πιθανότητα να συνδεθεί η Κύπρος με την υπόλοιπη Ευρώπη με το καλώδιο μειώνεται δραματικά. Αυτό είναι κάτι που θα το αξιολογήσει προφανώς και η κυβέρνηση της Κύπρου. Για την Ελλάδα το σημαντικό από την δική μας οπτική γωνία είναι να προστατευθεί ο Έλληνας καταναλωτής και φορολογούμενος και αυτό και θα κάνουμε».
Επισημαίνεται πως με βάση τη συμφωνία του 2017 ο καταμερισμός του κόστους βαραίνει σε ποσοστό 63% τους Κύπριους καταναλωτές και 37% τους Έλληνες.
«Έχουμε δείξει πλεόνασμα καλής θέλησης σε αυτό το θέμα για να βοηθήσουμε να μην χαθεί το έργο, αλλά σε τελική ανάλυση η ευθύνη μας είναι απέναντι στον Έλληνα καταναλωτή και φορολογούμενο», επαναλαμβάνει ο κ. Σκυλακάκης.
Για την Ελλάδα-παρατηρεί-το έργο αυτό είναι θετικό διευκολύνει την ισορροπία, αλλά δεν είναι κρίσιμο έργο. «Η Ελλάδα δεν είναι ενεργειακό νησί. Το σημαντικό είναι να προστατευθεί και ο Έλληνας καταναλωτής. Και με αυτά τα δύο κριτήρια θα κινηθούμε. Και αν χαθεί η χρηματοδότηση της Κομισιόν η πιθανότητα να γίνει αυτό το έργο μειώνεται δραματικά. Και σε αυτή την περίπτωση δεν θα χρειάζεται καμία ανάλυση κόστους-οφέλους…»