Ακριβότερες, αλλά και περισσότερες οι αγορές σε υπεραγορές, βενζινάδικα και καταστήματα

Τη θετική του πορεία συνέχισε τον Φεβρουάριο το λιανικό εμπόριο, με τις αγορές να είναι αυξημένες, τόσο σε όγκο όσο και αξία.

Σύμφωνα με στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, ο δείκτης αξίας κύκλου εργασιών λιανικού εμπορίου αυξήθηκε τον Φεβρουάριο του 2024 κατά 5,8% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους.

Παράλληλα, ο δείκτης όγκου κύκλου εργασιών λιανικού εμπορίου αυξήθηκε κατά 5,1% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023.

Ανοδικά σε όλους τους δείκτες κινήθηκαν οι υπεραγορές

Ετήσια αύξηση 7,3% σημείωσε ο δείκτης αξίας στην κατηγορία που σχετίζεται κυρίως με τρόφιμα, ποτά ή καπνό που πωλούνται σε μη ειδικευμένα καταστήματα, δηλαδή υπεραγορές, με τον όγκο κύκλου εργασιών να αυξάνεται κατά 5% σε σχέση με τον περσινό Φεβρουάριο.

Ο δείκτης αξίας σε τρόφιμα, ποτά και καπνό σε ειδικευμένα καταστήματα σημείωσε ετήσια άνοδο 8,6%, με τον δείκτη όγκου κύκλου εργασιών να καταγράφει άνοδο 7%.

Στα καύσιμα κίνησης, υπολογίζεται ότι οι αγορές από τους καταναλωτές ήταν αυξημένες κατά 5,8% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2023, με την αξία τους να σημειώνει ετήσια άνοδο 2%.

Οι μεγαλύτερες αυξήσεις σε αξία και όγκο

Τη μεγαλύτερη αύξηση τιμών (11,2%) φαίνεται να παρουσίασε η κατηγορία που σχετίζεται με φαρμακευτικά και ορθοπεδικά είδη, αλλά και καλλυντικά, ενώ αυξημένες κατά 9% ήταν και ο τζίρος σε αυτό τον τομέα.

Στον εξοπλισμό πληροφοριακών και επικοινωνιακών συστημάτων, ο δείκτης αξίας κύκλου εργασιών κατέγραψε ετήσια αύξηση 7,2%, ενώ ο δείκτης κύκλου εργασιών σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο από όλους τους τομείς, φτάνοντας το 11,5%.

Για λουλούδια, φυτά, ρολόγια, κοσμήματα, οπτικά είδη και μεταχειρισμένα είδη υπολογίζεται ότι η αξία αγορών αυξήθηκε κατά 5,7%, με τον όγκο των αγορών να αυξάνεται κατά 2,4%.

Όσον αφορά τα ενδύματα και τα υποδήματα, ο δείκτης αξίας αυξήθηκε ετησίως κατά 4,4%, με τον δείκτη όγκου να αυξάνεται κατά 1,4%.

Από την άλλη, μειώθηκε περίπου κατά 3% τόσο η αξία όσο και ο τζίρος στην κατηγορία που αφορά επιμορφωτικά είδη και είδη ψυχαγωγίας (βιβλία, γραφική ύλη, αθλητικός εξοπλισμός, παιχνίδια).

Αυξημένες επίσης ήταν κατά 6,2% οι αγορές στον οικιακό εξοπλισμό που αφορά οικοδομικά υλικά, χαλιά, έπιπλα, ηλεκτρικές συσκευές και φωτιστικά.

Δειτε Επισης

Τι αλλάζει η Shein μετά την προειδοποίηση της Ε.Ε. για πιθανές κυρώσεις
Pandora: Το brand κοσμημάτων έρχεται στη Λευκωσία και ανοίγει κατάστημα στο Nicosia Mall
Μετέωροι οι εισαγωγείς για τα ηλεκτρικά…Το μομέντουμ που χάνεται και τα 400+400 αυτοκίνητα στο περίμενε
Χαλλούμι: Αύξηση ποσοστού αιγοπρόβειου βιολογικού γάλακτος ζητούν οι παραγωγοί
Βαφεάδης: Σύντομα τα νέα σχέδια για ηλεκτρικά οχήματα...Θα επωφεληθούν οι ευάλωτοι και η μεσαία τάξη
Χ. Προύντζος: Το σκεπτικό για άνοιγμα της Μακαρίου-Για να αυξηθεί η επισκεψιμότητα θα πρέπει να αυξηθούν οι κάτοικοι
Η Electroline στην πλατφόρμα της Wolt-Η νέα συνεργασία στον τομέα των ηλεκτρικών συσκευών και τεχνολογίας
Είσοδος BYD στην κυπριακή αγορά...Το πρώτο showroom που ανοίγει σήμερα και τα διαθέσιμα μοντέλα (pics)
KULT boutiques: Παρουσίασαν τη συλλογή «ZEGNA L'Oasi di Lino SS25» στο ξενοδοχείο Anassa
Lidl Κύπρου-Ερυθρός Σταυρός: Αλυσίδα προσφοράς προς όλους για ένα καλύτερο αύριο