Ακριβότερες, αλλά και περισσότερες οι αγορές σε υπεραγορές, βενζινάδικα και καταστήματα

Τη θετική του πορεία συνέχισε τον Φεβρουάριο το λιανικό εμπόριο, με τις αγορές να είναι αυξημένες, τόσο σε όγκο όσο και αξία.

Σύμφωνα με στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, ο δείκτης αξίας κύκλου εργασιών λιανικού εμπορίου αυξήθηκε τον Φεβρουάριο του 2024 κατά 5,8% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους.

Παράλληλα, ο δείκτης όγκου κύκλου εργασιών λιανικού εμπορίου αυξήθηκε κατά 5,1% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023.

Ανοδικά σε όλους τους δείκτες κινήθηκαν οι υπεραγορές

Ετήσια αύξηση 7,3% σημείωσε ο δείκτης αξίας στην κατηγορία που σχετίζεται κυρίως με τρόφιμα, ποτά ή καπνό που πωλούνται σε μη ειδικευμένα καταστήματα, δηλαδή υπεραγορές, με τον όγκο κύκλου εργασιών να αυξάνεται κατά 5% σε σχέση με τον περσινό Φεβρουάριο.

Ο δείκτης αξίας σε τρόφιμα, ποτά και καπνό σε ειδικευμένα καταστήματα σημείωσε ετήσια άνοδο 8,6%, με τον δείκτη όγκου κύκλου εργασιών να καταγράφει άνοδο 7%.

Στα καύσιμα κίνησης, υπολογίζεται ότι οι αγορές από τους καταναλωτές ήταν αυξημένες κατά 5,8% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2023, με την αξία τους να σημειώνει ετήσια άνοδο 2%.

Οι μεγαλύτερες αυξήσεις σε αξία και όγκο

Τη μεγαλύτερη αύξηση τιμών (11,2%) φαίνεται να παρουσίασε η κατηγορία που σχετίζεται με φαρμακευτικά και ορθοπεδικά είδη, αλλά και καλλυντικά, ενώ αυξημένες κατά 9% ήταν και ο τζίρος σε αυτό τον τομέα.

Στον εξοπλισμό πληροφοριακών και επικοινωνιακών συστημάτων, ο δείκτης αξίας κύκλου εργασιών κατέγραψε ετήσια αύξηση 7,2%, ενώ ο δείκτης κύκλου εργασιών σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο από όλους τους τομείς, φτάνοντας το 11,5%.

Για λουλούδια, φυτά, ρολόγια, κοσμήματα, οπτικά είδη και μεταχειρισμένα είδη υπολογίζεται ότι η αξία αγορών αυξήθηκε κατά 5,7%, με τον όγκο των αγορών να αυξάνεται κατά 2,4%.

Όσον αφορά τα ενδύματα και τα υποδήματα, ο δείκτης αξίας αυξήθηκε ετησίως κατά 4,4%, με τον δείκτη όγκου να αυξάνεται κατά 1,4%.

Από την άλλη, μειώθηκε περίπου κατά 3% τόσο η αξία όσο και ο τζίρος στην κατηγορία που αφορά επιμορφωτικά είδη και είδη ψυχαγωγίας (βιβλία, γραφική ύλη, αθλητικός εξοπλισμός, παιχνίδια).

Αυξημένες επίσης ήταν κατά 6,2% οι αγορές στον οικιακό εξοπλισμό που αφορά οικοδομικά υλικά, χαλιά, έπιπλα, ηλεκτρικές συσκευές και φωτιστικά.

Δειτε Επισης

Ποινικές ευθύνες για τρία πρόσωπα και πειθαρχικές για πέντε-To πόρισμα και η εισήγηση της Ερευνητικής για τους Takata
Παραδίδεται στον Γιώργο Σαββίδη το πόρισμα της ερευνητικής για τους takata
Έγινε σφαγή...Περισσότερα κατά 6.578 τα πρόβατα και κατά 4.569 τα αιγοειδή για κατανάλωση τον Απρίλιο
Martin Brandenburger: Καινοτομία στην πράξη-H Lidl επαναπροσδιορίζει την αγοραστική εμπειρία
Η θετική επίδραση της Coca-Cola HBC Κύπρου στην οικονομία και την απασχόληση της χώρας
Άνοδος του εμπορικού ελλείμματος τους πρώτους πέντε μήνες 2025
Fleet Forward: Μια σύγχρονη πλήρης πρόταση για τη διαχείριση του στόλου οχημάτων
Πρόταση Κομισιόν για τέλος δύο ευρώ σε δέματα ηλεκτρονικών καταστημάτων από τρίτες χώρες
Αύξηση στον κύκλο εργασιών του ευρύτερου εμπορικού τομέα το 2023-Έρευνα χονδρικού και λιανικού εμπορίου
Καλοκαίρι με Shell και φουλάρουμε με προορισμό τη Monza