Ακριβότερες, αλλά και περισσότερες οι αγορές σε υπεραγορές, βενζινάδικα και καταστήματα
Μάριος Ιωάννου 06:40 - 10 Απριλίου 2024
Τη θετική του πορεία συνέχισε τον Φεβρουάριο το λιανικό εμπόριο, με τις αγορές να είναι αυξημένες, τόσο σε όγκο όσο και αξία.
Σύμφωνα με στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, ο δείκτης αξίας κύκλου εργασιών λιανικού εμπορίου αυξήθηκε τον Φεβρουάριο του 2024 κατά 5,8% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους.
Παράλληλα, ο δείκτης όγκου κύκλου εργασιών λιανικού εμπορίου αυξήθηκε κατά 5,1% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023.
Ανοδικά σε όλους τους δείκτες κινήθηκαν οι υπεραγορές
Ετήσια αύξηση 7,3% σημείωσε ο δείκτης αξίας στην κατηγορία που σχετίζεται κυρίως με τρόφιμα, ποτά ή καπνό που πωλούνται σε μη ειδικευμένα καταστήματα, δηλαδή υπεραγορές, με τον όγκο κύκλου εργασιών να αυξάνεται κατά 5% σε σχέση με τον περσινό Φεβρουάριο.
Ο δείκτης αξίας σε τρόφιμα, ποτά και καπνό σε ειδικευμένα καταστήματα σημείωσε ετήσια άνοδο 8,6%, με τον δείκτη όγκου κύκλου εργασιών να καταγράφει άνοδο 7%.
Στα καύσιμα κίνησης, υπολογίζεται ότι οι αγορές από τους καταναλωτές ήταν αυξημένες κατά 5,8% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2023, με την αξία τους να σημειώνει ετήσια άνοδο 2%.
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις σε αξία και όγκο
Τη μεγαλύτερη αύξηση τιμών (11,2%) φαίνεται να παρουσίασε η κατηγορία που σχετίζεται με φαρμακευτικά και ορθοπεδικά είδη, αλλά και καλλυντικά, ενώ αυξημένες κατά 9% ήταν και ο τζίρος σε αυτό τον τομέα.
Στον εξοπλισμό πληροφοριακών και επικοινωνιακών συστημάτων, ο δείκτης αξίας κύκλου εργασιών κατέγραψε ετήσια αύξηση 7,2%, ενώ ο δείκτης κύκλου εργασιών σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο από όλους τους τομείς, φτάνοντας το 11,5%.
Για λουλούδια, φυτά, ρολόγια, κοσμήματα, οπτικά είδη και μεταχειρισμένα είδη υπολογίζεται ότι η αξία αγορών αυξήθηκε κατά 5,7%, με τον όγκο των αγορών να αυξάνεται κατά 2,4%.
Όσον αφορά τα ενδύματα και τα υποδήματα, ο δείκτης αξίας αυξήθηκε ετησίως κατά 4,4%, με τον δείκτη όγκου να αυξάνεται κατά 1,4%.
Από την άλλη, μειώθηκε περίπου κατά 3% τόσο η αξία όσο και ο τζίρος στην κατηγορία που αφορά επιμορφωτικά είδη και είδη ψυχαγωγίας (βιβλία, γραφική ύλη, αθλητικός εξοπλισμός, παιχνίδια).
Αυξημένες επίσης ήταν κατά 6,2% οι αγορές στον οικιακό εξοπλισμό που αφορά οικοδομικά υλικά, χαλιά, έπιπλα, ηλεκτρικές συσκευές και φωτιστικά.