Ακριβότερες, αλλά και περισσότερες οι αγορές σε υπεραγορές, βενζινάδικα και καταστήματα

Τη θετική του πορεία συνέχισε τον Φεβρουάριο το λιανικό εμπόριο, με τις αγορές να είναι αυξημένες, τόσο σε όγκο όσο και αξία.

Σύμφωνα με στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, ο δείκτης αξίας κύκλου εργασιών λιανικού εμπορίου αυξήθηκε τον Φεβρουάριο του 2024 κατά 5,8% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους.

Παράλληλα, ο δείκτης όγκου κύκλου εργασιών λιανικού εμπορίου αυξήθηκε κατά 5,1% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023.

Ανοδικά σε όλους τους δείκτες κινήθηκαν οι υπεραγορές

Ετήσια αύξηση 7,3% σημείωσε ο δείκτης αξίας στην κατηγορία που σχετίζεται κυρίως με τρόφιμα, ποτά ή καπνό που πωλούνται σε μη ειδικευμένα καταστήματα, δηλαδή υπεραγορές, με τον όγκο κύκλου εργασιών να αυξάνεται κατά 5% σε σχέση με τον περσινό Φεβρουάριο.

Ο δείκτης αξίας σε τρόφιμα, ποτά και καπνό σε ειδικευμένα καταστήματα σημείωσε ετήσια άνοδο 8,6%, με τον δείκτη όγκου κύκλου εργασιών να καταγράφει άνοδο 7%.

Στα καύσιμα κίνησης, υπολογίζεται ότι οι αγορές από τους καταναλωτές ήταν αυξημένες κατά 5,8% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2023, με την αξία τους να σημειώνει ετήσια άνοδο 2%.

Οι μεγαλύτερες αυξήσεις σε αξία και όγκο

Τη μεγαλύτερη αύξηση τιμών (11,2%) φαίνεται να παρουσίασε η κατηγορία που σχετίζεται με φαρμακευτικά και ορθοπεδικά είδη, αλλά και καλλυντικά, ενώ αυξημένες κατά 9% ήταν και ο τζίρος σε αυτό τον τομέα.

Στον εξοπλισμό πληροφοριακών και επικοινωνιακών συστημάτων, ο δείκτης αξίας κύκλου εργασιών κατέγραψε ετήσια αύξηση 7,2%, ενώ ο δείκτης κύκλου εργασιών σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο από όλους τους τομείς, φτάνοντας το 11,5%.

Για λουλούδια, φυτά, ρολόγια, κοσμήματα, οπτικά είδη και μεταχειρισμένα είδη υπολογίζεται ότι η αξία αγορών αυξήθηκε κατά 5,7%, με τον όγκο των αγορών να αυξάνεται κατά 2,4%.

Όσον αφορά τα ενδύματα και τα υποδήματα, ο δείκτης αξίας αυξήθηκε ετησίως κατά 4,4%, με τον δείκτη όγκου να αυξάνεται κατά 1,4%.

Από την άλλη, μειώθηκε περίπου κατά 3% τόσο η αξία όσο και ο τζίρος στην κατηγορία που αφορά επιμορφωτικά είδη και είδη ψυχαγωγίας (βιβλία, γραφική ύλη, αθλητικός εξοπλισμός, παιχνίδια).

Αυξημένες επίσης ήταν κατά 6,2% οι αγορές στον οικιακό εξοπλισμό που αφορά οικοδομικά υλικά, χαλιά, έπιπλα, ηλεκτρικές συσκευές και φωτιστικά.

Δειτε Επισης

Η Ειρήνη Ψάλτη στο Διοικητικό Συμβούλιο της Τράπεζας Κύπρου
Χρονιά με την σφραγίδα της αγοράς διαμερισμάτων το 2024-Ξεπέρασαν τα €2 δισ. οι πωλήσεις καινούργιων κατοικιών
Πέτρος Σολωμού: Γιατί η Primetel αποτελεί τον τεχνολογικό συνεργάτη της σύγχρονης επιχείρησης
Γ. Γεωργούλας: Η συμβολή του ACEMPI στην ενίσχυση του οικοσυστήματος χρηματοοικονομικής τεχνολογίας (vid)
Crystal Springs Beach Hotel: Ετοιμάζει επέκταση €13,5 εκατ. το τετράστερο ξενοδοχείο στον Πρωταρά
Σταθερή αξία ως κύριο εξαγωγικό προϊόν της Κύπρου τα φάρμακα-Ποιες χώρες προμηθεύουμε
Το «σαφάρι» Χριστοδουλίδη στις ΗΠΑ για να φέρει επενδύσεις…Ποιους θα δει, τι θα τους πει και οι τομείς που ποντάρει
Σημαντικά οφέλη από την μετάβαση στο δίκτυο δεδομένων για τη βιωσιμότητα των γεωργικών εκμεταλλεύσεων
Αλέξανδρος Ιωσηφίδης: Προαγωγή πολιτικών για μια βιώσιμη και ισχυρή κυπριακή ναυτιλιακή βιομηχανία
Περισσότερα από 60 έργα αξίας πέραν των 180 εκατ. για την επαρχία της Λάρνακας-Ανοίγει Σχολή του ΤΕΠΑΚ στην πόλη