Powered by

Wizz Air: Βράβευση για την επένδυσή της στη νέα τεχνολογία βιοαναλώσιμων καυσίμων Firefly

Η Wizz Air, η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης και η πιο περιβαλλοντικά βιώσιμη παγκοσμίως, βραβεύτηκε με το βραβείο της «Στρατηγική Επένδυση της Χρονιάς-για την Ευρώπη» στα Βραβεία Επενδυτή Βιώσιμων Αεροπορικών Καυσίμων (SAF Investor Awards) 2023 στο Λονδίνο.

Τα SAF Investor Awards αναγνωρίζουν τους ηγέτες της βιομηχανίας που λαμβάνουν μέτρα για την καλύτερη και πιο βιώσιμη εξέλιξη της αεροπορίας με σημαντικές συναλλαγές που βοηθούν στην πρόοδο του κλάδου.

Η Wizz Air αναγνωρίστηκε για την επένδυσή κεφαλαίου ύψους £5 εκατομμυρίων στη Firefly, την καινοτόμο βρετανική εταιρεία βιοκαυσίμων, για να υποστηρίξει την έρευνα και ανάπτυξη εναλλακτικών επιλογών για την παραγωγή βιώσιμων καυσίμων αεροπορίας (SAF).

Η Firefly ειδικεύεται σε μια μοναδική διαδικασία που μετατρέπει τη λυματολάσπη, ένα προϊόν αποβλήτων χαμηλής αξίας που είναι διαθέσιμο σε μεγάλες ποσότητες, σε βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο (SAF).

Η συνεργασία της Wizz Air με τη Firefly θα επιτρέψει στην αεροπορική εταιρεία να προμηθεύει έως και 525.000 τόνους SAF για 15 χρόνια στις λειτουργίες της στο Ηνωμένο Βασίλειο από το 2028 , με τη δυνατότητα να επεκταθεί στην Ευρώπη.

Τα SAF της Firefly, το οποίο προορίζεται για ανεξάρτητη πιστοποίηση σύμφωνα με το πρότυπο του Roundtable on Sustainable Biomaterials (RSB), προβλέπεται να παρέχει μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά 90% σε σύγκριση με το ορυκτό καύσιμο σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής[1]. Η εταιρεία βιοκαυσίμων στοχεύει να έχει το πρώτο της εμπορικό εργοστάσιο σε λειτουργία εντός των επόμενων 5 ετών.

Εκτός από την εξασφάλιση συμφωνιών για τα SAF και επενδύσεις κεφαλαίου, η στρατηγική βιωσιμότητας της Wizz Air περιλαμβάνει ένα καινοτόμο σχέδιο ανανέωσης του στόλου αεροσκαφών και αποδοτικές λειτουργίες χαμηλού κόστους. Η αερογραμμή χρησιμοποιεί αεροσκάφη τελευταίας τεχνολογίας και δίνει προτεραιότητα σε υψηλή πυκνότητα θέσεων και στους συντελεστές φόρτωσης, προκειμένου να διασφαλίσει ότι οι τρέχουσες λειτουργίες της είναι όσο το δυνατόν πιο περιβαλλοντικά βιώσιμες.

Η Wizz Air αποτελεί πρωτοπόρο της αεροπορικής βιομηχανίας με τη χαμηλότερη εκπομπή άνθρακα ανά επιβάτη/χλμ μεταξύ των ανταγωνιστών της και δεσμεύεται στη σημαντική μείωση της έντασης του CO2 έως το 2030. Το 2023, η Wizz Air πέτυχε το χαμηλότερο ετήσιο μέσο αποτέλεσμα έντασης CO2, το οποίο βρέθηκε στα 51,5 γραμμάρια ανά επιβάτη/χλμ, μια σημαντική μείωση κατά 6,8% ετησίως.

Η Yvonne Moynihan, Corporate και ESG Officer στην Wizz Air, δήλωσε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που λαμβάνουμε το Βραβείο SAF Investor για την πρώτη μας επένδυση μετοχών στην Firefly, μια εταιρεία παραγωγής βιώσιμου καυσίμου αεροπορίας.

Η αεροπορική βιομηχανία αντιμετωπίζει μια σημαντική πρόκληση στην εξασφάλιση SAF, και είμαστε αποφασισμένοι να υποστηρίξουμε καινοτόμες τεχνολογίες όπως αυτή της Firefly που μπορούν να ωφελήσουν τον κλάδο στο μακροπρόθεσμο μέλλον. Η ιλύς από τα λύματα είναι ένα σημαντικό υλικό καθώς είναι πλούσιο και φθηνό, πράγμα που είναι σημαντικό για το χαμηλού κόστους μοντέλο μας. Είμαστε περήφανοι που είμαστε καινοτόμοι στον κλάδο αυτό με τη φιλοδοξία να θέσουμε το πρότυπο για άλλες αεροπορικές εταιρείες για την εξασφάλιση ενός καλύτερου μέλλοντος για τον κλάδο μας».

Δειτε Επισης

Βάζει πίεση για Great Sea Interconnector η Κομισιόν-Τα θέματα για τα οποία ζήτησε να ενημερωθεί
Δημήτρης Ζόππος: Έρχονται και άλλοι θεσμικοί και ιδιώτες επενδυτές στην 33East
Η κυπριακή startup BRAYN φέρνει επανάσταση στην εκπαίδευση σε μορφή τύπου Netflix
Ραφαέλα Ανδρέου: Η μαθηματικός που ακολούθησε το όνειρό της και έγινε tattoo artist
Ελληνικός τουρισμός: Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι της φετινής σεζόν
Μ. Δημοπούλου: Οι στόχοι ESG της Philip Morris και οι στέρεες βάσεις σε θέματα βιωσιμότητας στην κυπριακή αγορά
Κ. Χατζηγιάννης: Να γίνει πιο σοβαρή μελέτη για την ηλεκτρική διασύνδεση, απαράδεκτες οι πιέσεις στην ΡΑΕΚ
Πώς μοιράζεται η πίτα των εξαγωγών-Η δυναμική και η αξία χαλλουμιού και φαρμάκων
Ν. Χριστοδουλίδης: Υπάρχει έρευνα από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, δεν θα κάνει δική της για το τερματικό η Κ.Δ.
Άνοιγμα της αγοράς ηλεκτρισμού σε ένα χρόνο-Οι δύο πυλώνες που πρέπει να συνδεθούν και ο Great Sea Interconnector