Αυτό είναι το σχέδιο προώθησης της ηλεκτροκίνησης-Πώς θα κατανεμηθούν οι χορηγίες €36,5 εκατ.

Στην προκήρυξη της τρίτης πρόσκλησης καταχώρησης αιτήσεων για επιχορήγηση στο σχέδιο για προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Κύπρο, προχώρησε το Υπουργείο Μεταφορών Επικοινωνιών και Έργων, Τμήμα Οδικών Μεταφορών.

Το συνολικό ποσό της χορηγίας που εγκρίθηκε και προβλέπεται να καταβληθεί μέσω του Σχεδίου αυτού είναι €53.000.000, εκ των οποίων €8.000.000 προέρχονται από την πρόσθετη κατανομή για την Κύπρο μέσω του νέου Κεφαλαίου REPowerEU.

  • Διαβάστε εδώ αναλυτικά τον οδηγό του σχεδίου για την ηλεκτροκίνηση

Χορηγίες μέχρι €36.524.500
Σε ό, τι αφορά τις παρεμβάσεις του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, €38.000.000 (αγορά ηλεκτρικού οχήματος) κατανέμονται στις παρεμβάσεις C2.2I3b και C6.1I4a (πρόσθετοι πόροι REPowerEU) και €15.000.000 στην παρέμβαση C2.2I3c (απόσυρση).

Στην παρούσα προκήρυξη (ΦΒ) προβλέπεται παραχώρηση χορηγιών συνολικού ποσού μέχρι και €36.524.500 (€26.000.000 από παρεμβάσεις C2.2I3b/C6.1I4a και €10.524.500 από παρέμβαση C2.2I3c). Στα εν λόγω ποσά περιλαμβάνονται και τα αδιάθετα ποσά από την υλοποίηση της προκήρυξης ΦΑ1. Αδιάθετα ποσά της προκήρυξης ΦΑ2 θα περιληφθούν στη συνέχεια και η κατανομή τους στις διάφορες κατηγορίες θα γνωστοποιηθεί με σχετική ανακοίνωση.

Το σχέδιο χρηματοδοτείται από τον Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο πλαίσιο του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΣΑΑ) Κύπρου. Το Σχέδιο αφορά στην υλοποίηση τριών παρεμβάσεων σε δύο μέτρα του ΣΑΑ (C2.2I3, C6.1I4), τα οποία στοχεύουν στην προώθηση της ευρείας χρήσης οχημάτων με μηδενικούς ή χαμηλούς ρύπους, μέσω της Απόσυρσης Ρυπογόνων Οχημάτων και Παραχώρησης Κινήτρων για Εναλλακτικούς, Χαμηλών Εκπομπών, Τρόπους Διακίνησης (παρέμβαση C2.2I3c στο ΣΑΑ) και της επιχορήγησης για την Αγορά Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (παρεμβάσεις C2.2I3b και C6.1I4a στο ΣΑΑ).

Η παρούσα προκήρυξη, περιλαμβάνει:

● χορηγία για αγορά οχημάτων μηδενικών εκπομπών CO2 (αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων),

● χορηγία για αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου (υποβοηθούμενης ποδηλάτησης),

● απόσυρση παλαιού ρυπογόνου οχήματος σε συνδυασμό με την επιχορήγηση της αγοράς οχημάτων με χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (με όριο εκπομπών CO2 τα 50g/km),

● απόσυρση παλαιού ρυπογόνου οχήματος σε συνδυασμό με την παραχώρηση εισιτηρίων λεωφορείου και την καταβολή συμπληρωματικού εφάπαξ ποσού.

Διαβάστε εδώ: Τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυριάρχησαν το 2023

Το Σχέδιο έχει διάρκεια μέχρι τα μέσα του 2026 και υλοποιείται σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση (ΦΑ) βρίσκεται ακόμη σε υλοποίηση μέσα από τις 2 πρώτες προκηρύξεις του Σχεδίου που έχουν ήδη ανακοινωθεί, ενώ η δεύτερη φάση (ΦΒ) θα ολοκληρωθεί μέχρι και τα μέσα του 2026 μέσα από την παρούσα προκήρυξη και, αν υπάρξουν διαθέσιμες πιστώσεις, μέσα από μία ακόμη προκήρυξη.

Η παρούσα προκήρυξη/ανακοίνωση καθορίζει τις κατηγορίες και το ποσό χορηγίας ανά κατηγορία οχήματος, την κατανομή του προς διάθεση ποσού ανά κατηγορία, τα κριτήρια και τις διαδικασίες, που θα εφαρμόζονται για την πρώτη προκήρυξη της δεύτερης φάσης (ΦΒ1) υλοποίησης του Σχεδίου.

Κατανομή pοσού ανά κατηγορία
Το ποσό των €36.524.500 που θα διατεθεί για την τρέχουσα προκήρυξη κατανέμεται σύμφωνα με τον πιο κάτω Πίνακα:

hlektrokinisi2024

hlektrokinisi20242

Διευκρινίζεται ότι η καταχώρηση των αιτήσεων θα γίνεται διαδικτυακά για όλες τις κατηγορίες χορηγιών, στην ιστοσελίδα του Τμήματος Οδικών Μεταφορών από τις 17/02/2024, στις 10:00 π.μ., μέχρι τις 11/10/2024, στις 10:00 π.μ. ή μέχρι εξάντλησης των χορηγιών κάθε κατηγορίας, όποιο από τα δύο συμβεί πρώτο.

Το Τμήμα Οδικών Μεταφορών διατηρεί τη δυνατότητα να τερματίσει τη διαδικασία καταχώρησης αιτήσεων, για οποιαδήποτε κατηγορία χορηγίας, πριν την πιο πάνω ημερομηνία.

Σε τέτοια περίπτωση, θα εκδοθεί σχετική ανακοίνωση με προειδοποίηση ενός μήνα. Δικαιούχοι για να υποβάλουν αίτηση για διεκδίκηση χορηγίας στα πιο πάνω σχέδια είναι φυσικά και νομικά πρόσωπα (περιλαμβάνονται οργανισμοί και σωματεία).

Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να μελετήσουν τον οδηγό του σχεδίου για να κατανοήσουν τις κατηγορίες χορηγιών, αλλά και τα κριτήρια που πρέπει να πληρούνται για τη συμμετοχή τους στο σχέδιο.

Δειτε Επισης

Public: Νέο κλιματιστικό χωρίς άγχος και με εγγύηση χαμηλότερης τιμής
Στενά του Ορμούζ: Τι σημαίνει το κλείσιμό τους και πώς επηρεάζει το εμπόριο
Ο δρόμος του ΧΑΚ προς την αποκρατικοποίηση και τα...κέρδη από την πώληση σε ιδιώτη στρατηγικό επενδυτή
Στ. Καραμοντάνης: Σταθερά στην πρώτη γραμμή της αφαλάτωσης ο όμιλος Caramondani-Πλάνα επέκτασης στην Αλγερία
Άκης Έλληνας: Μια επένδυση εκατ. στη δίνη της αβεβαιότητας για το φυσικό αέριο-«Οι τράπεζες θέλουν να γνωρίζουν»
Οι επιπτώσεις από ενδεχόμενο κλείσιμο των στενών του Ορμούζ
Πράσινο ιρανικής Βουλής, αλλά στο Ανώτατο Συμβούλιο Ασφαλείας η τελική απόφαση για κλείσιμο των στενών του Ορμούζ
Τα 37 πεντάστερα ξενοδοχεία της Κύπρου-Τα δωμάτια, οι κλίνες και πώς κατανέμονται ανά επαρχία(pics)
Σήμα κινδύνου από ΤΟΜ προς ιδιοκτήτες υπό ανάκληση Citroën κατασκευής 2008 έως 2019-Πρέπει να ακινητοποιηθούν
Επαναφέρει τις απειλές περί αποκλεισμού του στενού του Ορμούζ το Ιράν-Σε αναμμένα κάρβουνα η ναυτιλία