Λιανεμπόριο: Τσιμπημένες τιμές, αυξημένες αγορές-Οι τομείς που προτίμησαν οι καταναλωτές το 2023

Κερδοφόρα χρόνια για το λιανικό εμπόριο αποτέλεσε το 2023, παρά τους έντονους τριγμούς που προκάλεσε ο παρατεταμένος πληθωρισμός.

Τον περασμένο Δεκέμβριο, ο οποίος είναι ο κατεξοχήν πιο εμπορικός μήνας του έτους, ο Δείκτης Όγκου Κύκλου Εργασιών Λιανικού Εμπορίου αυξήθηκε κατά 3,4% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022, ενώ ανοδικά κινήθηκε σε ετήσια βάση και ο Δείκτης Αξίας σε ποσοστό 4,2%.

Το 2024 συνέχισε τη θετική πορεία του 2023

Σε ανοδική τροχιά κινήθηκε από κάθε άποψη το λιανικό εμπόριο το 2023. Για την περίοδο Ιανουαρίου - Δεκεμβρίου 2023, ο δείκτης αξίας υπολογίζεται ότι σημείωσε αύξηση 8,9% και ο δείκτης όγκου αύξηση 5,8% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022.

Μιλώντας στο InBusinessNews, ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου χαρακτήρισε εξαιρετική χρονιά για το λιανικό εμπόριο το 2023, τόσο από πλευράς επισκεψιμότητας όσο και από πλευράς τζίρου.

Παράλληλα, με το δεξί φαίνεται να μπήκε το 2024, με τους λιανεμπόρους να καταγράφουν ικανοποίηση, καθώς το χειμωνιάτικο σκηνικό του καιρού λειτούργησε ευεργετικά για τομείς, όπως η ένδυση και η υπόδηση.

«Μετά από μία εξαιρετική χρονιά όσον αφορά στον όγκο και στην αξία του λιανεμπορίου, καταγράφουμε μία γενική ικανοποίηση, καθώς το 2024 συνέχισε τη θετική πορεία του 2023, με όλες τις υποκατηγορίες να σημειώνουν άνοδο», επεσήμανε ο κ. Αντωνίου, προσθέτοντας ότι η πτώση της θερμοκρασίας συνέβαλε στην αύξηση των αγορών, ιδιαίτερα στην ένδυση και την υπόδηση.

Τσιμπημένες οι τιμές στα τρόφιμα

Τα δόντια του στις τσέπες των καταναλωτών έδειξε το 2023 ο πληθωρισμός, κυρίως σε είδη πρώτης ανάγκης, όπως τα τρόφιμα. Ιδιαίτερα αισθητή ήταν το 2023 η ραγδαία άνοδος των τιμών στο λιανικό εμπόριο τροφίμων, ποτών και καπνού σε ειδικευμένα (17,6%) και μη ειδικευμένα (11,7%) καταστήματα.

Η αξία στην κατηγορία που σχετίζεται με ηλεκτρονικούς υπολογιστές και τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό, κουρτίνες, χαλιά, βιβλία, γραφική ύλη, αθλητικό εξοπλισμό, παιγνίδια, άνθη, φυτά, ρολόγια, κοσμήματα, κ.ά. σημείωσε άνοδο 11,8%, ενώ κατά 11,1% υπολογίζεται ότι αυξήθηκε η αξία στην κατηγορία υφάσματα, ενδύματα και υποδήματα.

Την ίδια ώρα, στις ηλεκτρικές οικιακές συσκευές, έπιπλα, φωτιστικά και οικοδομικά υλικά η ετήσια άνοδος των τιμών εκτιμάται στο 6,5%.

Μοναδική νότα αισιοδοξίας αποτελούν τα καύσιμα, με τον δείκτη αξίας να σημειώνει πτώση 5,7% το 2023 σε σχέση με το 2022.

Αυξημένη κατανάλωση σε υπεραγορές, Η.Υ. και τηλεπικοινωνίες

Την ανιούσα δεν πήραν μόνο οι τιμές την περασμένη χρονιά, αλλά και ο όγκος του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων, με την κατανάλωση να είναι αυξημένη σε σχέση με το 2022.

Τη μεγαλύτερη αύξηση (10,1%) στις αγορές κατέγραψε ο τομέας που σχετίζεται με ηλεκτρονικούς υπολογιστές και τηλεπικοινωνιακό εξοπλισμό, κουρτίνες, χαλιά, βιβλία, γραφική ύλη, αθλητικό εξοπλισμό, παιγνίδια, άνθη, φυτά, ρολόγια, κοσμήματα, κ.ά., ενώ ανάλογη ήταν η άνοδος στο λιανικό εμπόριο τροφίμων, ποτών και καπνού σε ειδικευμένα καταστήματα.

Κατά 9% υπολογίζεται ότι αυξήθηκε ο τζίρος σε υφάσματα, ενδύματα και υποδήματα, ενώ κατά 5,3% αυξήθηκε στην κατηγορία των ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, επίπλων, φωτιστικών και οικοδομικών υλικών.

Δειτε Επισης

Ετήσια αύξηση 1% στις πωλήσεις πετρελαιοειδών το εξάμηνο
Πώς μοιράζεται η πίτα των εξαγωγών-Η δυναμική και η αξία χαλλουμιού και φαρμάκων
Το Hyundai Tucson γιορτάζει δύο δεκαετίες καινοτομίας-Το ταξίδι προς την επιτυχία
Αυτοκινητοβιομηχανία: Ποιες εταιρείες άλλαξαν λογότυπο (pics)
Στις 12 Σεπτεμβρίου οι γενικές συνελεύσεις CTC, Ermes και Woolworth
Κίνα: Πώς χτίζει την παγκόσμια κυριαρχία της στην αυτοκινητοβιομηχανία
Βιώσιμη γαστρονομία: Η προστασία του περιβάλλοντος περνάει από το στομάχι
Σε περίοδο αλλαγών, ενισχύσεων και βελτιώσεων η Atterbury-Πυρετώδεις προετοιμασίες για Mall of Cyprus και Mall of Limassol
Το Hyundai TUCSON πρώτο σε πωλήσεις στο πρώτο εξάμηνο του 2024
Αυθεντικά αναλώσιμα HP: Η διαχρονική επιλογή για ποιότητα, ασφάλεια, οικονομία και βιωσιμότητα