Flight Mode brought to you by

Αεροπορικές εταιρείες: Συγκέντρωση μεριδίων αγοράς στην Ευρώπη

Οι τρεις μεγάλοι Ευρωπαϊκοί όμιλοι αεροπορικών εταιρειών που εκτελούν δρομολόγια πέραν της Ευρώπης, (διηπειρωτικά) δηλαδή η International Airlines Group, που έχει ανάμεσα σε άλλες και τη British Airways), η Lufthansa Group και η Air France/KLM προχωρούν με συμφωνίες που αναμένεται να τους δώσουν περίπου το 75% του συνολικού μεριδίου αγοράς των δρομολογίων αυτών. Συγκεκριμένα η British Airways προχωρά με την εξαγορά της Ισπανικής Air Europa, η Lufthansa με την εξαγορά της ITA (πρώην Alitalia), ενώ η Air France/KLM έχει αγοράσει το 20% των σκανδιναβικών αερογραμμών SAS. Επιπρόσθετα, και οι τρεις όμιλοι έχουν καταθέσει το ενδιαφέρον τους για την εξαγορά των πορτογαλικών αερογραμμών TAP Air Portugal, ενώ την ίδια τύχη φαίνεται να έχουν και αερογραμμές στην Ανατολική Ευρώπη. Αν οι ρυθμιστικές αρχές εγκρίνουν τις πιο πάνω κινήσεις, θα γίνει ένα επιπρόσθετο βήμα προς τη συγκέντρωση εταιρειών(consolidation) στην Ευρώπη, και ένα βήμα πιο κοντά στο περιβάλλον που ισχύει στις Ηνωμένες Πολιτείες, εδώ και κάποια χρόνια, και το οποίο έχει συνεισφέρει θετικά στη κερδοσφορία κερδοφορίες των αεροπορικών εταιρειών.

Οι κινήσεις αυτές ακολουθούν τις εξαγορές που έλαβαν χώρα πριν την πανδημία. Συγκεκριμένα, η IAG δημιουργήθηκε το 2011 για να συγκεντρώσει εταιρείες της περιφέρειας όπως η Air Lingus, η Iberia και η Vueling, η Lufthansa δημιούργησε το Lufthansa Group με την εξαγορά της Swiss, Austrian και Brussels Airlines. Παράλληλα, ο όμιλος Air France/KLM κατέχει ποσοστά σε άλλες μικρότερες εταιρείες όπως η Transavia France και η Transavia Holland. Στο παρελθόν υπήρξαν προσπάθειες συγχώνευσης και εταιρειών χαμηλού κόστους, χωρίς επιτυχία. Η Wizzair είχε καταθέσει πρόταση εξαγοράς της easyJet το 2021 χωρίς επιτυχία. Στις Ηνωμένες Πολιτείες οι τέσσερις μεγάλες αερογραμμές, δηλαδή η United Airlines, η Delta Air Lines, η American Airlines και η Southwest Airlines διατηρούν το 72% των συνολικών πτητικών προγραμμάτων ακολουθώντας μία φρενίτιδα συγκεντρώσεων αερογραμμών από το 2008 μέχρι το 2013.

Γενικότερα, η δυσκολία που υπάρχει στην Ευρώπη για τη συγκέντρωση μεριδίων αγοράς, σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, έγκειται στα εθνικά συμφέροντα των διαφόρων χωρών, όπως και στις ανησυχίες που εκφράζονται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Europ. Consol.

Πηγή: Financial Times

Δειτε Επισης

Edelweiss: Η αεροπορική εταιρεία που συνδέει ολόχρονα την Κύπρο με την ελβετική πρωτεύουσα
CEO Lufthansa: Προβλέπει περισσότερες συγχωνεύσεις αεροπορικών εταιρειών στις ευρωπαϊκές αερομεταφορές
Η ραγδαία ανάπτυξη των low-cost αερογραμμών
Κώστας Μπακογιάννης: Το επιτυχημένο παράδειγμα της Αθήνας με την κατακόρυφη αύξηση επισκεπτών (video)
Μ. Μιλτιάδους: Οι επιχειρησιακές προτεραιότητες στα κυπριακά αεροδρόμια ενόψει της δεύτερης φάσης (video)
Peter Economides: Πώς θα επανατοποθετηθεί η Κύπρος στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη
Ryanair: Αναπροσαρμογή πτητικού προγράμματος από και προς τη Γερμανία-Στροφή στα περιφερειακά αεροδρόμια
Wizz Αir: Η αναμονή πέραν των 30 νεών αεροσκαφών και οι στόχοι εξέλιξης
Μαρία Κουρούπη: Σταθερά προσηλωμένοι στην ενίσχυση της συνδεσιμότητας (βίντεο)
Οι επιβατικές αερογραμμές με τους μεγαλύτερους στόλους στον κόσμο-To top 10 διεθνώς