Flight Mode brought to you by

Αεροπορικές εταιρείες: Συγκέντρωση μεριδίων αγοράς στην Ευρώπη

Οι τρεις μεγάλοι Ευρωπαϊκοί όμιλοι αεροπορικών εταιρειών που εκτελούν δρομολόγια πέραν της Ευρώπης, (διηπειρωτικά) δηλαδή η International Airlines Group, που έχει ανάμεσα σε άλλες και τη British Airways), η Lufthansa Group και η Air France/KLM προχωρούν με συμφωνίες που αναμένεται να τους δώσουν περίπου το 75% του συνολικού μεριδίου αγοράς των δρομολογίων αυτών. Συγκεκριμένα η British Airways προχωρά με την εξαγορά της Ισπανικής Air Europa, η Lufthansa με την εξαγορά της ITA (πρώην Alitalia), ενώ η Air France/KLM έχει αγοράσει το 20% των σκανδιναβικών αερογραμμών SAS. Επιπρόσθετα, και οι τρεις όμιλοι έχουν καταθέσει το ενδιαφέρον τους για την εξαγορά των πορτογαλικών αερογραμμών TAP Air Portugal, ενώ την ίδια τύχη φαίνεται να έχουν και αερογραμμές στην Ανατολική Ευρώπη. Αν οι ρυθμιστικές αρχές εγκρίνουν τις πιο πάνω κινήσεις, θα γίνει ένα επιπρόσθετο βήμα προς τη συγκέντρωση εταιρειών(consolidation) στην Ευρώπη, και ένα βήμα πιο κοντά στο περιβάλλον που ισχύει στις Ηνωμένες Πολιτείες, εδώ και κάποια χρόνια, και το οποίο έχει συνεισφέρει θετικά στη κερδοσφορία κερδοφορίες των αεροπορικών εταιρειών.

Οι κινήσεις αυτές ακολουθούν τις εξαγορές που έλαβαν χώρα πριν την πανδημία. Συγκεκριμένα, η IAG δημιουργήθηκε το 2011 για να συγκεντρώσει εταιρείες της περιφέρειας όπως η Air Lingus, η Iberia και η Vueling, η Lufthansa δημιούργησε το Lufthansa Group με την εξαγορά της Swiss, Austrian και Brussels Airlines. Παράλληλα, ο όμιλος Air France/KLM κατέχει ποσοστά σε άλλες μικρότερες εταιρείες όπως η Transavia France και η Transavia Holland. Στο παρελθόν υπήρξαν προσπάθειες συγχώνευσης και εταιρειών χαμηλού κόστους, χωρίς επιτυχία. Η Wizzair είχε καταθέσει πρόταση εξαγοράς της easyJet το 2021 χωρίς επιτυχία. Στις Ηνωμένες Πολιτείες οι τέσσερις μεγάλες αερογραμμές, δηλαδή η United Airlines, η Delta Air Lines, η American Airlines και η Southwest Airlines διατηρούν το 72% των συνολικών πτητικών προγραμμάτων ακολουθώντας μία φρενίτιδα συγκεντρώσεων αερογραμμών από το 2008 μέχρι το 2013.

Γενικότερα, η δυσκολία που υπάρχει στην Ευρώπη για τη συγκέντρωση μεριδίων αγοράς, σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, έγκειται στα εθνικά συμφέροντα των διαφόρων χωρών, όπως και στις ανησυχίες που εκφράζονται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Europ. Consol.

Πηγή: Financial Times

Δειτε Επισης

Γιάννης Χάρπας: Η ξεχωριστή εμπειρία που προσφέρει το αεροδρόμιο Πάφου (βίντεο)
Πώς η χρήση βιώσιμων καυσίμων «ακριβαίνει» τα αεροπορικά ταξίδια
On air διασκέδαση και δημιουργικότητα για παιδιά...10+ τρόποι να ψυχαγωγήσετε το παιδί σας στο αεροπλάνο
Πώς λειτουργεί ο κλιματισμός στο αεροπλάνο-Η ανανέωση, το φιλτράρισμα και η σταθεροποίηση του αέρα καμπίνας
Καθίσματα αεροδρομίων: Πώς οι σχεδιαστές ανταποκρίνονται στις αναβαθμισμένες ανάγκες
Ματιά στο νέο και πολυαναμενόμενο Airbus Α321XLR
Τουρισμός: Πώς η ανάπτυξή του μπορεί να ωφελήσει ντόπιους και επισκέπτες
Ποια είναι η Air Serbia με παρουσία στην Κύπρο, πραγματοποιώντας πτήσεις Λάρνακα-Βελιγράδι
Άντης Φράγκος: Το τεχνικό της Hermes επί ποδός-Όσα «τρέχει» για να...πετούν τα κυπριακά αεροδρόμια (vid)
Ποια είναι η Air Baltic που συνδέει την Κύπρο με την Βαλτική και η δυνατότητα που θα δίνει σύντομα στους επιβατές της