Ο ρόλος της ηθικής στην τεχνητή νοημοσύνη

Σύμφωνα με έρευνα της Goldman Sachs, στο άμεσο μέλλον 300 εκατομμύρια θέσεις εργασίας (global) πλήρους απασχόλησης ενδεχομένως να εξαλειφθούν λόγω της συνεχούς ανάπτυξης εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης (Ai). Fact… ή μάλλον Fuck!

Οι ρομαντικοί γκριζομάλληδες, που μέχρι πρόσφατα έλεγαν ότι η Ai δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον άνθρωπο λόγω συναισθήματος, δυστυχώς προσπαθούν ακόμη να μας πείσουν εν έτη 2024 ότι… καλό το Tesla αλλά η άμαξα με το άλογο έχουν άλλη χάρη. Ίσως… από την άλλη όμως business is business. Έχουμε ήδη χαλάσει αρκετό μελάνι για τη μεταβατική εποχή και το αντίκτυπο της Ai στην επαγγελματική μας ζωή… ρεαλιστικά πλέον οι επιπτώσεις θα είναι τρομακτικές, από την άλλη όμως τεράστιες είναι και οι προοπτικές που έχουν ήδη δημιουργηθεί.

Πάμε από την αρχή… η Ai είναι πρόκληση και όχι αντίπαλος! Ας το δούμε επιτέλους ως ευκαιρία για μια νέα εποχή στον κλάδο της Επικοινωνίας και του Marketing και να επικεντρωθούμε στο τι είδους ευκαιρίες δημιουργεί η Ai για εμάς και κυρίως πώς μπορούμε να παρουσιάσουμε το νέο αυτό μεταβαλλόμενο περιβάλλον ως μια νέα μορφή επικοινωνίας για τους πελάτες ή και τα brands μας. Ας παρέχουμε tailor-made consulting βάσει νέων στρατηγικών και ας εφαρμόσουμε επιτέλους κώδικα ηθικής στην διαδικασία της χρήσης της Ai. Ας γίνουμε το hub μεταξύ Ai και πελάτη…

Η Ai έχει ήδη θέση στο τραπέζι της Διευθυντικής ομάδας, έχει θέση σε κάθε λειτουργία ενός σύγχρονου οργανισμού… εάν δεν μπορούμε να το δούμε τότε δυστυχώς εθελοτυφλούμε. Πιο σκληρά, εάν δεν δεις ότι η Ai έχει θέση… τότε μάλλον τρέμει η θέση σου! Take it or leave it!

Πλέον, οι (σοβαρές) εταιρείες επιβάλλεται να έχουν κώδικες λειτουργίας και συμπεριφοράς σε ότι αφορά την χρήση Ai, επιπρόσθετα θα πρέπει να επικεντρωθούμε στην παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών Ai, ενώ για την αξιοποίηση Ai θα πρέπει να ενημερώνονται οι πελάτες αλλά και οι εμπλεκόμενοι στην διαδικασία για τον ρόλο και το ποσοστό χρήσης της Ai σε κάθε project αλλά και την συμβολή της Ai στο τελικό αποτέλεσμα.

Η νέα εποχή, μας φέρνει στην πρώτη γραμμή ενός από τα πιο καθοριστικά ζητήματα της επόμενης δεκαετίας: δηλαδή στο να έχουμε θέση και άποψη στον τρόπο με τον οποίο οι οργανισμοί που εξυπηρετούμε ως επαγγελματίες να μπορούν να εφαρμόσουν αποτελεσματικά και ηθικά την Τεχνητή Νοημοσύνη στις δραστηριότητές τους και τη στρατηγική καθώς και την κατηγοριοποίηση της στα στοχευμένα κοινά. Ώρα να αρχίσουμε από την κατανόηση της Ai και την εφαρμογή της σε κάθε στρατηγική επικοινωνίας, για κάθε επιχείρηση και για κάθε Brand.

Οι εφαρμογές και η χρήση της Ai προφανώς και μπορεί να στοχεύσουν στο κοινό το οποίο αναζητούμε έτσι ώστε να έχουμε το επιθυμητό impact – αποτέλεσμα σε μια καμπάνια, την ίδια στιγμή όμως, ας παραδεχτούμε ότι παραβιάζουμε προσωπικά δεδομένα και όχι μόνο!

Ηθικά, επιβάλλεται όπως ο πελάτης – εταιρεία, να γνωρίζει το ποσοστό «συνεισφοράς» εργαλείων Ai σε μια προτεινόμενη ιδέα ή καμπάνια, Ηθικά θα πρέπει να γνωρίζει ο χρήστης εάν στον κλάδο των υπηρεσιών επικοινωνεί με άνθρωπο ή robot, Ηθικά ο κάθε χρήστης πρέπει να γνωρίζει το πως η τεχνολογία αξιοποιεί τον ίδιο για την συλλογή πληροφοριών ή δεδομένων (και όχι μόνο). Η εφαρμογή ηθικού κώδικα είναι πλέον θέμα δική μας ηθικής!

Υ.Γ. Μήπως έχει έρθει η ώρα να γίνει re-educate το κοινό σε ότι αφορά την χρήση του διαδικτύου; Μήπως είναι αργά; Μήπως δεν μας συμφέρει; Μήπως το παίζουμε όπως οι τράπεζες με τους όρους δανείου… βλ. μικρά γράμματα; Παραθέτω απλά ηθικά ερωτήματα… από εκεί και πέρα ο καθένας αποφασίζει.

* Corporate Communication & PR Manager ALPHA Κύπρου

Δειτε Επισης

Θα τερματιστεί το καθεστώς non-dom του Ηνωμένου Βασιλείου;
Η επόμενη μέρα των εκλογών, οι προσδοκίες και η ευθύνη που βαραίνει δημάρχους και προέδρους ΕΟΑ
Προοπτικές και προϋποθέσεις ανάπτυξης της Σωτήρας στο νέο Δήμο Αγίας Νάπας
Μια βιωματική εμπειρία και μια προσωπική άποψη/παρέμβαση για τον ΔΗΣΥ-«Παρθενογένεση» η μόνη λύση
Βραχυχρόνιες μισθώσεις: Η πηγή του κακού ή το εύκολο θύμα;
Ανίχνευση συγγενούς υποθυρεοειδισμού στην Κύπρο
Τι είναι η ένδειξη ημερομηνίας διατηρησιμότητας στα τρόφιμα;
Ενισχυμένη διαφάνεια και συγκρισιμότητα στις οικονομικές καταστάσεις: Το ΔΠΧΑ 18 έρχεται
EU Justice Scoreboard 2024: Μόνη πλέον στον πάτο της Ευρώπης η κυπριακή δικαιοσύνη
Καταχρηστικές ρήτρες και υψηλά επιτόκια των τραπεζών στα έγγραφα δανείων και αναδιαρθρώσεων στην Κύπρο: Νομοθεσία και αδυναμίες