powered by

Fitch Ratings: Ακόμα 0,5 ποσοστιαίες μονάδες στον πληθωρισμό από άλμα κόστους ναυτιλίας

Το άλμα στο κόστος ναυτιλίας θα μπορούσε να προσθέσει σχεδόν 0,5 ποσοστιαίες μονάδες στον πυρήνα του πληθωρισμού, τονίζει ο Fitch Ratings στο τελευταίο του Economics Dashboard.

Ο Fitch αναφέρει ότι η πρόσφατη έντονη άνοδος στο κόστος ναυτιλίας είναι πιθανό να έχει μικρότερο αντίκτυπο στον πληθωρισμό, από την εκτίναξη του κόστους των εμπορευματικών μεταφορών το 2021, αλλά θα εντείνει τις προκλήσεις για τους Κεντρικούς τραπεζίτες στην ολοκλήρωση του "δύσκολου τελευταίου μιλίου" για μείωση του πληθωρισμού.

«Οι προοπτικές για το κόστος ναυτιλίας είναι αβέβαιες, αλλά ένα εύλογο σενάριο είναι ότι θα παραμείνει υψηλό για αρκετά τρίμηνα», τονίζει ο Fitch.

Ο αμερικανικός οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης αναφέρει επίσης ότι η εκτίναξη του κόστους των εμπορευματικών μεταφορών το 2021 οδήγησε σε σημαντική αύξηση του πληθωρισμού, με τις εκτιμήσεις του ΔΝΤ να κάνουν λόγο για αντίκτυπο περίπου 1,5 - 2 ποσοστιαίες μονάδες.

Ωστόσο, προσθέτει, η σημερινή αύξηση του πληθωρισμού από το κόστος ναυτιλίας είναι μικρότερη και το οικονομικό σκηνικό είναι εντελώς διαφορετικό από το 2021, όταν η ζήτηση για διαρκή καταναλωτικά αγαθά αυξήθηκε κατακόρυφα και ο τομέας της μεταποίησης γνώρισε άνθηση, με αποτέλεσμα την αύξηση της ζήτησης για μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων.

Επίσης, σήμερα οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού δεν είναι πλέον προβληματικές και η κατανάλωση αγαθών αυξάνεται μέτρια.

Σύμφωνα με τον Fitch, το κόστος ναυτιλίας έχει αυξηθεί πέραν του 150% από τον Δεκέμβριο του 2023 ως αποτέλεσμα των διαταραχών στη θαλάσσια περιοχή στην Ερυθρά Θάλασσα.

Προσθέτει ότι οι αυξήσεις αυτές είναι πιθανό να διαφανούν στην αύξηση των τιμών των εισαγωγών στους επόμενους μήνες, ενώ οι μεγαλύτεροι χρόνοι μεταφοράς των προϊόντων θα μειώσουν τις προμήθειες καταναλωτικών αγαθών.

Ο Fitch αναφέρει σε σχέση με τη μετακύλιση του κόστους μεταφορών στον ΔΤΚ τα μοντέλα του δείχνουν ότι οι αυξήσεις σε αυτό αντανακλώνται γρήγορα στις τιμές των εισαγωγών μετά από ένα μέχρι δύο μήνες, αλλά μόνο μετά την πάροδο οκτώ μέχρι δέκα μηνών στον ΔΤΚ.

Δειτε Επισης

Pame Express: Επεκτείνεται προς Βουλή και Δικαστήρια η νέα διαδρομή από Ταμασσό προς Πανεπιστήμιο Κύπρου
Η Κύπρος αναλαμβάνει τη φιλοξενία της Ευρωπαϊκής Ημέρας για τη Θάλασσα 2026
Η Cablenet σε μια εκδήλωση αποκλειστικά για τους real estate επαγγελματίες
Παν. Νεάπολις Πάφος: Εικονική ποινική δίκη για την ενδοοικογενειακή βία από φοιτητές της Νομικής Σχολής
Νέα διαδρομή εξπρές από Ταμασσό προς Πανεπιστήμιο Κύπρου-Πότε ξεκινά
Τα συμπεράσματα ημερίδας για την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας που διοργάνωσε ο Κυπριακός Σύνδεσμος Αυτοκινήτου
Στρατηγική συνεργασία Astras Oncology Network και Genekor Medical SA-Ο κεντρικός άξονας και οι βασικοί της πυλώνες
Η ψυχική υγεία των νέων στην Κύπρο: Από τη σιωπή στη δράση-Αναγκαίες μεταρρυθμίσεις και προοπτικές
Ανοιχτή πρόσκληση στον επιχειρηματικό κόσμο της πόλης για στήριξη από το Λάρνακα 2030
Επιχειρηματική αποστολή ΚΕΒΕ στη Φινλανδία-Ενίσχυση συνεργασίας σε ναυτιλία και της θαλάσσια τεχνολογία