Αποδυνάμωση καταναλωτικής εμπιστοσύνης και χειροτέρευση του επιχειρηματικού κλίματος
InBusinessNews 14:55 - 27 Φεβρουαρίου 2024
Επιδείνωση κατέγραψε τον Φεβρουάριο 2024, το οικονομικό κλίμα με τον Δείκτη Οικονομικής Συγκυρίας (ΔΟΣ) να μειώνεται κατά 2,1 μονάδες σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2024.
Σύμφωνα με το Κέντρο Οικονομικών Ερευνών Πανεπιστημίου Κύπρου, η πτώση του ΔΟΣ προήλθε από την αποδυνάμωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και τη χειροτέρευση του επιχειρηματικού κλίματος σε όλους τους τομείς, με εξαίρεση τον κατασκευαστικό τομέα.
Επιπλέον, η μείωση του ΔΟΣ τον Φεβρουάριο συνδέεται κυρίως με χαμηλότερες προσδοκίες για την επιχειρηματική δραστηριότητα καθώς και με πιο απαισιόδοξες εκτιμήσεις για την οικονομική κατάσταση των νοικοκυριών και της χώρας γενικότερα.
Το κλίμα στις υπηρεσίες υποχώρησε λόγω δυσμενέστερων αξιολογήσεων για τον κύκλο εργασιών του τελευταίου τριμήνου και πιο συγκρατημένων εκτιμήσεων για τον κύκλο εργασιών του επόμενου τριμήνου.
Όπως αναφέρεται, η επιδείνωση του κλίματος στο λιανικό εμπόριο και στη μεταποίηση ήταν αποτέλεσμα των προς τα κάτω αναθεωρήσεων των προσδοκιών για τις πωλήσεις και την παραγωγή αντίστοιχα.
Στις κατασκευές το κλίμα ενδυναμώθηκε λόγω ευνοϊκότερων αξιολογήσεων για τα υπό εξέλιξη έργα και θετικότερων εκτιμήσεων για τον αριθμό των εργαζομένων στον τομέα κατά το επόμενο τρίμηνο.
Το καταναλωτικό κλίμα σημείωσε πτώση τον Φεβρουάριο. Οι απαντήσεις των καταναλωτών για την πρόσφατη και τη μελλοντική οικονομική τους κατάσταση ήταν αρνητικότερες τον Φεβρουάριο. Επιπρόσθετα, οι καταναλωτές παρουσιάστηκαν πιο απαισιόδοξοι σε σχέση με τη μελλοντική οικονομική κατάσταση στην Κύπρο.
Ωστόσο, αναφέρει το Κέντρο Οικονομικών Ερευνών Πανεπιστημίου Κύπρου, ο Δείκτης Οικονομικής Αβεβαιότητας υποχώρησε τον Φεβρουάριο για δεύτερο συνεχόμενο μήνα, ως αποτέλεσμα χαμηλότερης αβεβαιότητας ανάμεσα σε επιχειρήσεις (κυρίως στις κατασκευές) και καταναλωτές.
Η καταγραφή του οικονομικού κλίματος στην Κύπρο διεξάγεται μέσω της συμμετοχής του Κέντρου Οικονομικών Ερευνών του Πανεπιστημίου Κύπρου (ΚΟΕ), σε συνεργασία με την εταιρεία RAI Consultants Ltd, στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Joint Harmonised European Union Programme of Business and Consumer Surveys. Το έργο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, το Υπουργείο Οικονομικών και το Πανεπιστήμιο Κύπρου.