Πόσο εδραιωμένη είναι η ηλεκτροκίνηση-Η διείσδυση στην αγορά και τα υβριδικά που πήραν φόρα

Μπορεί το ενδιαφέρον για το σχέδιο προώθησης της ηλεκτροκίνησης που εξαγγέλθηκε πρόσφατα να είναι ιδιαίτερα αυξημένο και οι Κύπριοι να βρίσκονται σε διαδικασία ενδελεχούς μελέτης προκειμένου να μπορέσουν αποκτήσουν το δικό τους ηλεκτρικό αυτοκίνητο με κρατική χορηγία, εντούτοις τα μέχρι στιγμής δεδομένα που προκύπτουν από τις εγγραφές οχημάτων δεν προκαλούν αισιοδοξία.

Αξίζει να αναφερθεί ότι, σύμφωνα με στοιχεία από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, μέχρι το πρωί της Δευτέρας, είχαν υποβληθεί 984 αιτήσεις για αγορά καινούριου ηλεκτρικού οχήματος, 252 αιτήσεις για απόσυρση και αντικατάσταση με καινούριο υβριδικό όχημα χαμηλών εκπομπών CO2, 44 αιτήσεις για αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου, 230 αιτήσεις για αγορά καινούργιας ηλεκτρικής μηχανής.

Από την άλλη, όπως προνοεί το Γενικό Πλαίσιο Πολιτικής για την Προώθηση της Χρήσης Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, τίθεται στόχος το 25% των εγγραφών νέων οχημάτων το 2030 να αφορά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και μέχρι το 2035 το ποσοστό αυτό να αυξηθεί στο 100%. Με βάση τα πρόσφατα δεδομένα στην αγορά, ο στόχος αυτός βρίσκεται πολύ μακριά.

Χαμηλή η διείσδυση των ηλεκτρικών στην αγορά αυτοκινήτων
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σαλούν κατέλαβαν το 2023 περίπου το 3% της εν λόγω αγοράς, με τις εγγραφές τους να αγγίζουν τις 1.000, ενώ στα ίδια επίπεδα παρέμειναν και στις αρχές του 2024.

Συγκεκριμένα, από τις 3.430 εγγραφές επιβατηγών αυτοκινήτων σαλούν τον Ιανουάριο του 2024, μόλις 81 ήταν οι εγγραφές ηλεκτρικών, καταλαμβάνοντας μόνο το 2,36% της αγοράς. Στην αντίπερα όχθη, τα υβριδικά αυτοκίνητα κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος στην κυπριακή αγορά, καταλαμβάνοντας σχεδόν το 39% της αγοράς τον φετινό Ιανουάριο, με τις εγγραφές τους να φτάνουν τις 1.326.

Την ίδια ώρα, στην κυπριακή αγορά αυτοκινήτων σχεδόν τα μισά αυτοκίνητα που εγγράφονται εξακολουθούν να είναι βενζινοκίνητα. Συγκεκριμένα, οι εγγραφές των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σαλούν τον πρώτο μήνα του 2024 άγγιξαν το 49%, καθώς ανήλθαν στις 1.671, ενώ οι εγγραφές των πετρελαιοκίνητων κατέλαβαν πέραν του 10%, φτάνοντας τις 352.

Οι μάρκες ηλεκτρικών και υβριδικών

Στα δάκτυλα μετριούνταν τον φετινό Ιανουάριο οι εγγραφές κάθε μάρκας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σαλούν.

Εγγραφές μετρούν, μεταξύ άλλων, η BMW (11), η Jeep (9), η Kia (9), η Audi (7), η Mercedes (7), η Jaguar (6) και η Hyundai (5).

Όσον αφορά τα υβριδικά επιβατηγά σαλούν αυτοκίνητα (ιδιωτικά), στην κορυφή βρίσκεται η Toyota (529), ενώ ακολουθούν Nissan (138), Kia (135), Lexus (62), BMW (54), Land Rover (45), Mercedes (43), Jeep (41), Honda (37) και Hyundai (37).

Δειτε Επισης

Στο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού IN Business... Κυπριακή βιομηχανία: Ηοld the line
Ουσιαστικό βήμα για την ένταξη της Κύπρου στη ζώνη Σένγκεν-Ανοίγει ο δρόμος για λειτουργία του εθνικού VIS
Matt Murphie: Ένα φυσικό κινηματογραφικό στούντιο η Κύπρος-Η κάθοδος και τα πλάνα της Copper Island για το νησί
Εξαγόρασε Hadjipieris Dairy και έρχεται στην Κύπρο η ΟΜΗΡΟΣ-Συνολικές επενδύσεις 30 εκατ. την επόμενη πενταετία
Ο Κύπριος Γιάννης Ιωάννου νέος Group CFO στον όμιλο ΤΙΤΑΝ-«Αυτό δεν είναι απλώς ένα επαγγελματικό ορόσημο»
CBN Young Dragon Awards: Ξεκίνησε το open call για τις υποψηφιότητες-Πού και πώς μπορούν να υποβληθούν
Γιάννης Γεωργούλας: Ουσιαστικά βήματα σε ψηφιακή πολιτική, έρευνα και καινοτομία-Δημιουργικός ο ρόλος του ΔΗΣΥ
Μάριος Ταννούσης: Πολύ σημαντικό και θετικό βήμα ο Εθνικός Μηχανισμός Ελέγχου ΑΞΕ-Το όφελος για την Κύπρο
Στο Εθνικό Συμβούλιο ο Μάκης Κεραυνός…Ενημέρωσε την πολιτική ηγεσία για την φορολογική μεταρρύθμιση
Δυναμική επιστροφή για την αγορά ακινήτων υψηλής αξίας-Πού και ποια η ακριβότερη πώληση