Πόσο εδραιωμένη είναι η ηλεκτροκίνηση-Η διείσδυση στην αγορά και τα υβριδικά που πήραν φόρα

Μπορεί το ενδιαφέρον για το σχέδιο προώθησης της ηλεκτροκίνησης που εξαγγέλθηκε πρόσφατα να είναι ιδιαίτερα αυξημένο και οι Κύπριοι να βρίσκονται σε διαδικασία ενδελεχούς μελέτης προκειμένου να μπορέσουν αποκτήσουν το δικό τους ηλεκτρικό αυτοκίνητο με κρατική χορηγία, εντούτοις τα μέχρι στιγμής δεδομένα που προκύπτουν από τις εγγραφές οχημάτων δεν προκαλούν αισιοδοξία.

Αξίζει να αναφερθεί ότι, σύμφωνα με στοιχεία από το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, μέχρι το πρωί της Δευτέρας, είχαν υποβληθεί 984 αιτήσεις για αγορά καινούριου ηλεκτρικού οχήματος, 252 αιτήσεις για απόσυρση και αντικατάσταση με καινούριο υβριδικό όχημα χαμηλών εκπομπών CO2, 44 αιτήσεις για αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου, 230 αιτήσεις για αγορά καινούργιας ηλεκτρικής μηχανής.

Από την άλλη, όπως προνοεί το Γενικό Πλαίσιο Πολιτικής για την Προώθηση της Χρήσης Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, τίθεται στόχος το 25% των εγγραφών νέων οχημάτων το 2030 να αφορά αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και μέχρι το 2035 το ποσοστό αυτό να αυξηθεί στο 100%. Με βάση τα πρόσφατα δεδομένα στην αγορά, ο στόχος αυτός βρίσκεται πολύ μακριά.

Χαμηλή η διείσδυση των ηλεκτρικών στην αγορά αυτοκινήτων
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σαλούν κατέλαβαν το 2023 περίπου το 3% της εν λόγω αγοράς, με τις εγγραφές τους να αγγίζουν τις 1.000, ενώ στα ίδια επίπεδα παρέμειναν και στις αρχές του 2024.

Συγκεκριμένα, από τις 3.430 εγγραφές επιβατηγών αυτοκινήτων σαλούν τον Ιανουάριο του 2024, μόλις 81 ήταν οι εγγραφές ηλεκτρικών, καταλαμβάνοντας μόνο το 2,36% της αγοράς. Στην αντίπερα όχθη, τα υβριδικά αυτοκίνητα κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος στην κυπριακή αγορά, καταλαμβάνοντας σχεδόν το 39% της αγοράς τον φετινό Ιανουάριο, με τις εγγραφές τους να φτάνουν τις 1.326.

Την ίδια ώρα, στην κυπριακή αγορά αυτοκινήτων σχεδόν τα μισά αυτοκίνητα που εγγράφονται εξακολουθούν να είναι βενζινοκίνητα. Συγκεκριμένα, οι εγγραφές των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σαλούν τον πρώτο μήνα του 2024 άγγιξαν το 49%, καθώς ανήλθαν στις 1.671, ενώ οι εγγραφές των πετρελαιοκίνητων κατέλαβαν πέραν του 10%, φτάνοντας τις 352.

Οι μάρκες ηλεκτρικών και υβριδικών

Στα δάκτυλα μετριούνταν τον φετινό Ιανουάριο οι εγγραφές κάθε μάρκας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σαλούν.

Εγγραφές μετρούν, μεταξύ άλλων, η BMW (11), η Jeep (9), η Kia (9), η Audi (7), η Mercedes (7), η Jaguar (6) και η Hyundai (5).

Όσον αφορά τα υβριδικά επιβατηγά σαλούν αυτοκίνητα (ιδιωτικά), στην κορυφή βρίσκεται η Toyota (529), ενώ ακολουθούν Nissan (138), Kia (135), Lexus (62), BMW (54), Land Rover (45), Mercedes (43), Jeep (41), Honda (37) και Hyundai (37).

Δειτε Επισης

CTC, Ermes, Woolworth: Καθυστερούν τα αποτελέσματα 2024 λόγω στρατηγικής αναδιάρθρωσης και πώλησης Superhome
To success story της Tango στην Κύπρο-Γιατί επέλεξε ως έδρα και γιατί μεταφέρει τα πνευματικά της δικαιώματα στην χώρα μας
Γιώργος Καμπανέλλας: Οι τομείς με πρόσφορο έδαφος για επενδύσεις στην Κύπρο για επιχειρηματίες από το Ισραήλ
Δημήτρης Τσιακκής: Η δυναμική του τομέα της ανάπτυξης γης στην Κύπρο-Χαμηλό το ρίσκο για τον επενδυτή
Η Κύπρος ως ιδανική έδρα για άτομα υψηλής εισοδηματικής αξίας-Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας
Γιώργος Χρυσοχός: Η καλύτερη επιλογή ιδιαίτερα για επενδυτές από το Ισραήλ ο τομέας των ακινήτων στην Κύπρο
Άλκης Σιμόπουλος: Ελκυστική για μετεγκατάσταση εταιρειών και headquartering η Κύπρος
Κυριάκος Μιχαηλίδης: Η υγιής εικόνα και η ενίσχυση θέσης της Alpha Bank στον τραπεζικό τομέα της Κύπρου
Κορνήλιος Κορνηλίου: Προοπτικές επέκτασης επιχειρηματικής και εμπορικής συνεργασίας Κύπρου-Ισραήλ
Δ. Σκουρίδης: Το κυπριακό οικοσύστημα έρευνας και ανάπτυξης και ο ραγδαία αναπτυσσόμενος τομέας του ICT