powered by

BlueBarge: Το ευρωπαϊκό έργο με πρωταγωνιστικό ρόλο για την Κύπρο και τον τομέα της ναυτιλίας της

Σε ναυπηγείο στο λιμάνι της Λεμεσού και στο αγκυροβόλιο, θα πραγματοποιηθούν οι προσαρμογές των εξοπλισμών για το ευρωπαϊκό έργο BlueBarge, το οποίο στοχεύει να παρέχει ηλεκτροδότηση στα πλοία από επαναφορτιζόμενες, με πράσινη ενέργεια, μπαταρίες.

Πρόκειται για μια πρωτοποριακή πρωτοβουλία, που θα φέρει επανάσταση στην ηλεκτροδότηση αγκυροβολημένων πλοίων και η Κύπρος διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, ανέφερε η Υφυπουργός Ναυτιλίας, Μαρίνα Χατζημανώλη.

Το έργο BluBarge, που συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «Ορίζοντας Ευρώπη» και έχει κόστος 11 εκατομμύρια ευρώ, παρουσιάστηκε το πρωί στη Λεμεσό, στην παρουσία της Υφυπουργού Ναυτιλίας, μελών της Κοινοπραξίας από Κύπρο, Ιταλία και Ελλάδα και στελεχών της ναυτιλιακής κοινότητας της Κύπρου.

Στο έργο συμμετέχουν 14 μέλη από 10 χώρες της ΕΕ, μεταξύ των οποίων δύο κυπριακές εταιρείες, η Multimarine Services και η Columbia Shipmanagement, καθώς και η ναυτιλιακή Danaos, με έδρα την Κύπρο, όπως και ο νηογνώμονας ABS, που είναι ο συντονιστής του έργου.

Σε χαιρετισμό της, η Μαρίνα Χατζημανώλη εξέφρασε τη χαρά και τον ενθουσιασμό της από τη συμμετοχή της χώρας μας σε αυτήν την «πρωτοποριακή πρωτοβουλία, έτοιμη να φέρει επανάσταση στην υπεράκτια ηλεκτρική ενέργεια για αγκυροβολημένα πλοία».

Ως Κυβέρνηση, συνέχισε, «είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Κύπρου σε αυτό το έργο» και εξέφρασε την εκτίμηση της προς τις κυπριακές εταιρείες που συμμετέχουν στο BlueBarge, οι εργασίες του οποίου θα πραγματοποιηθούν στο ναυπηγείο της Multimarine Services, στο λιμάνι Λεμεσού και οι δοκιμές σε υπό κυπριακή σημαίας πλοίο της Columbia Shipmanagement, στο αγκυροβόλιο.

Σημείωσε ότι το έργο εστιάζεται στην ανάπτυξη ενός νέου μοντέλου ηλεκτροδότησης των πλοίων, με στόχο τη μείωση των ρυπογόνων εκπομπών και την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, κάτι που «ευθυγραμμίζεται απόλυτα με τους ευρύτερους στόχους και στρατηγικές τόσο της Κυβέρνησης όσο και της Υφυπουργείο Ναυτιλίας».

Η κ. Χατζημανώλη υπενθύμισε ότι το Υφυπουργείο της ανακοίνωσε πρόσφατα μια νέα δέσμη πράσινων κινήτρων, που στοχεύουν στην ενθάρρυνση των πλοιοκτητών να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων των πλοίων τους και να συμβάλουν στην απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανία.

Συγκεκριμένα, πρόσθεσε, τα κίνητρα που εγκρίθηκαν από το Υπουργικό Συμβούλιο στις 7 Φεβρουαρίου αφορούν στη μείωση του ετήσιου φόρου χωρητικότητας, έως και 30%, για όσα πλοία που εφαρμόζουν προληπτικά μέτρα για να ελαχιστοποιήσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. «Αυτή η πρωτοβουλία διασφαλίζει ότι οι πλοιοκτήτες λαμβάνουν αναγνώριση και ανταμοιβή για τις προσπάθειές τους για βιώσιμες ναυτιλιακές πρακτικές», συμπλήρωσε.

Υπενθυμίζοντας τις προκλήσεις της ναυτιλίας για απανθρακοποίηση, η Υφυπουργός σημείωσε ότι με την εισαγωγή καινοτόμων λύσεων όπως το BlueBARGE, «όχι μόνο αντιμετωπίζουμε αυτές τις προκλήσεις κατά μέτωπο, αλλά και ανοίγουμε το δρόμο για ένα πιο βιώσιμο μέλλον».

Όπως αναφέρθηκε κατά την παρουσίαση, το έργο έχει χρονικό ορίζοντα αποπεράτωσης 36 μηνών και αναμένεται να παραδοθεί μέσα στο 2026, ενώ υπάρχει πρόθεση εμπορευματοποίησης της μεθόδου αυτής έως το 2030.

Δειτε Επισης

Freedom Holding Corp.: Αύξηση εσόδων 23% για το 2025 με οδηγό τις χρηματιστηριακές και ασφαλιστικές υπηρεσίες
Προχωρούν οι εργασίες για τα υψηλής τεχνολογίας νέα κεντρικά γραφεία της MSC στη Λεμεσό (photos)
Η Lidl στο UEFA Women’s EURO 2025-«Μην σταματάς ποτέ να εξελίσσεσαι»
Τελετή βράβευσης προγράμματος «Οικολογικά σχολεία» 2025 στο κτήριο διοίκησης της Ελληνικής Τράπεζας
Ashish Chauhan: Πολλαπλά οφέλη από τη συνεργασία NSE IX και ΧΑΚ-Ανάπτυξη και θέσεις εργασίας στις δύο χώρες
Γ. Παπαναστασίου: Πώς γεννήθηκε η ιδέα διοργάνωσης του Investopia στην Κύπρο και ο στόχος που επιτεύχθηκε
Αγορά CRM 2025: Απάντηση στις αυξανόμενες απαιτήσεις των πελατών
Η Κύπρος συμμετέχει για τρίτη συνεχή χρονιά στην ευρωπαϊκή εκστρατεία #PlantHealth4Life
PadelPro Corporate Tournament: Οι εταιρείες της Λευκωσίας παίζουν... δυνατά(video)
TikTok & Aleph σε μια παρουσίαση αποκλειστικά για marketers