Powered by

Οι σοφοί της γερμανικής οικονομίας ζητούν χαλάρωση του φρένου του χρέους

Οι «σοφοί της οικονομίας» - η ομάδα οικονομολόγων που συμβουλεύει τη γερμανική Κυβέρνηση για την οικονομική πολιτική - θεωρούν ότι το κατοχυρωμένο στο Σύνταγμα «φρένο του χρέους» είναι υπερβολικά αυστηρό και τάσσονται υπέρ της χαλάρωσής του, αναφέρει ρεπορτάζ του Spiegel.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την επικεφαλής τους, Mόνικα Σνίτσερ, σε διαφορετική περίπτωση το ποσοστό του χρέους τις επόμενες δεκαετίες θα μειωθεί περισσότερο από όσο χρειάζεται, μειώνοντας υπερβολικά τα δημοσιονομικά περιθώρια για πραγματοποίηση δαπανών προσανατολισμένων στο μέλλον.

«Το φρένο του χρέους, όπως είναι τώρα, είναι υπερβολικά άκαμπτο. Θέλουμε να αυξήσουμε την ευελιξία και να δημιουργήσουμε περιθώρια, ώστε να μπορούν να πραγματοποιηθούν δημόσιες δαπάνες προσανατολισμένες προς το μέλλον, χωρίς να υπονομευτεί η βιωσιμότητα των δημοσίων οικονομικών», δήλωσε η Mόνικα Σνίτσερ.

Το συμβούλιο των σοφών της γερμανικής οικονομίας προτείνει, μάλιστα, τρεις συγκεκριμένες μεταρρυθμίσεις, ώστε το φρένο του χρέους να είναι πιο ευέλικτο: πρώτον, να θεσπιστεί ένας μεταβατικός κανόνας που να επιτρέπει τη σταδιακή -και όχι απότομη- μείωση του νέου δανεισμού μετά από μια έκτακτη κατάσταση, κατά την οποία η χώρα έχει προχωρήσει σε υψηλό δανεισμό, δεύτερον, να μεταρρυθμιστεί ο κανόνας που αφορά τον νέο δανεισμό, ώστε να είναι κλιμακούμενο το επιτρεπόμενο όριο του ελλείμματος, ανάλογα και με το ύψους του δημοσίου χρέους, και, τρίτον,  το ύψος του επιτρεπόμενου χρέους να αποτελεί συνάρτηση και της κατάστασης της οικονομίας, αναφέρει το δημοσίευμα.

Δειτε Επισης

Ιστορική οικονομική δέσμευση 1,2 τρις δολαρίων μεταξύ ΗΠΑ και Κατάρ-Τι αφορούν οι συμφωνίες
Σε χαμηλό 5 εβδομάδων ο χρυσός-Νέα πτώση πέραν του 2%
Οι 10 πιο κερδισμένες μετοχές από την επιστροφή Τραμπ στον Λευκό Οίκο
Παγκόσμιο χρέος: Ποιες χώρες το εκτινάσσουν την ώρα που οι γεωπολιτικές εντάσεις και οι εμπορικοί πόλεμοι εντείνουν την κρίση
Οι χώρες της ΕΕ με τις περισσότερες ώρες εργασίας-Τα νέα στοιχεία της Eurostat
Αυστηρότεροι έλεγχοι ασφάλισης πλοίων στα χωρικά ύδατα της Ε.Ε.-Τι απαιτεί η νέα οδηγία
Fitch-Moody’s: Η «εκεχειρία» ΗΠΑ-Κίνας δεν είναι το τέλος του εμπορικού πολέμου-Παραμένουν οι κίνδυνοι για οικονομία
Τα σχέδια των Βρυξελλών για υψηλότερους δασμούς στις ουκρανικές εισαγωγές
Συνεχίζεται η αποκλιμάκωση του πληθωρισμού στη Γερμανία-Περιορίστηκε στο 2,2% τον Απρίλιο
Κίνα: Αύξηση 13% στην παραγωγή οχημάτων το πρώτο τετράμηνο