Για ποιους λόγους κάνουν παράπονα οι Κύπριοι καταναλωτές και το επίπεδο ικανοποίησης από τον χειρισμό τους

Το 94,44% έφτασε το επίπεδο ικανοποίησης των καταναλωτών από τις υπηρεσίες χειρισμού υποθέσεων αναφέρει στην Ετήσια Έκθεσή του για το 2023 το Ευρωπαϊκό Κέντρου Καταναλωτή (ΕΚΚ) Κύπρου.

Η πλειοψηφία των παραπόνων (54%) αφορούσαν σε είδη ένδυσης και υπόδησης, ακολουθούμενα από μεταφορές - 22% - και άλλα (15%).

Τα περισσότερα παράπονα αφορούσαν συναλλαγές μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου (50%), ενώ το 48% ήταν για αγορές από καταστήματα, 1% μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, και 1% για άλλου είδους συναλλαγές.

Σύμφωνα με την Έκθεση, κατά τη διάρκεια του 2023, έλαβε συνολικά 606 αιτήματα πληροφόρησης και 710 διασυνοριακά παράπονα «με σημαντική αύξηση κατά 33% σε σύγκριση με το 2022».

Περίπου το 65% ερωτημάτων και υποθέσεων «επιλύθηκε επιτυχώς, από κοινού με τα ΕΚΚ των υπολοίπων κρατών-μελών, στην επίτευξη ικανοποιητικών για τα εμπλεκόμενα μέρη εξωδικαστικών συμβιβασμών», αναφέρεται.

Όπως σημειώνεται, «οι δεξιότητες αποτελεσματικής διαμεσολάβησης και η υψηλή νομική κατάρτιση των στελεχών του ΕΚΚ Κύπρου αντικατοπτρίζονται στο γεγονός ότι ήταν πολύ χαμηλό το ποσοστό εκείνων των υποθέσεων (7%) που παραπέμφθηκαν σε άλλους φορείς εναλλακτικής επίλυσης διαφορών».

«Αξιοσημείωτο είναι το επίπεδο ικανοποίησης των καταναλωτών από τις υπηρεσίες χειρισμού υποθέσεων του ΕΚΚ Κύπρου που φτάνει το 94,44%», προστίθεται στην Έκθεση. «Τα σχετικά υψηλά επίπεδα ικανοποίησης των καταναλωτών από τις υπηρεσίες μας αποτελούν ένα σταθερό, διαχρονικό επίτευγμα», αναφέρεται.

Σημειώνεται ότι στα πλαίσια του προγράμματος Εκπαίδευσης «Ασφαλείς Αγορές από το Διαδίκτυο» επωφελήθηκαν πάνω από 710 μαθητές Δημοτικών σχολείων.

Επιπλέον, λειτουργοί του ΕΚΚ Κύπρου συμμετείχαν σε τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές ενημερώνοντας το καταναλωτικό κοινό για τα δικαιώματα τους, κυρίως σε θέματα αεροπορικών μεταφορών και ηλεκτρονικών αγορών.

Το ΕΚΚ Κύπρου, το οποίο φιλοξενείται στην Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, αναφέρει ακόμη η Έκθεση, «κατάφερε να εκπληρώσει με επιτυχία τους στόχους που είχαν τεθεί», να ενδυναμώσει και να βοηθήσει τους καταναλωτές στην αποτελεσματική προστασία των δικαιωμάτων τους, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα ότι είχαν συνεχή, πλήρη και εύκολη πρόσβαση στον εξωδικαστικό μηχανισμό επίλυσης διαφορών του Δικτύου ΕΚΚ.

Δειτε Επισης

Άλλη μια πρώην υπεραγορά Παπαντωνίου έγινε Σκλαβενίτης...Με αμείωτη ένταση το πλάνο πλήρους ενσωμάτωσης
Εξαγόρασε Hadjipieris Dairy και έρχεται στην Κύπρο η ΟΜΗΡΟΣ-Συνολικές επενδύσεις 30 εκατ. την επόμενη πενταετία
Η πρωτοβουλία της Κωτσόβολος με το διπλό όφελος-Στήριξη ευάλωτων νοικοκυριών και θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα
CTC Automotive: Νέο κατάστημα καινοτόμων εργαλείων Hilti στη Λάρνακα (pics)
Γιώργος Τσακκιστός: Σημαντική προσθήκη για την Laiko Cosmos Trading το «The Famous Grouse»-Ενίσχυση και με νέα προϊόντα
Οι Υπεραγορές Αλφαμέγα εξαγοράζουν το Foody Market-Θα λειτουργεί υπό την επωνυμία Alphamega Express
Γίνε Παλαιοντολόγος για μια ημέρα στο Kings Avenue Mall
Στο μικροσκόπιο της ΕΠΑ η εξαγορά των πολυκαταστημάτων ERA από την Gencom
Μειώθηκαν οι εμπορικές συναλλαγές μέσω Πράσινης Γραμμής το 2024
Χ.Α. Παπαέλληνας Εμπορική: Επεκτείνει και ενδυναμώνει τη συνεργασία της με το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας