Δημήτρης Ιωαννίδης: Ο κλάδος της επικοινωνίας και των δημοσίων σχέσεων το 2025 και τα πλάνα για την Purpose

Ο κλάδος της επικοινωνίας και των δημοσίων σχέσεων το 2025 αναμένεται να παρουσιάσει προκλήσεις, αλλά και ευκαιρίες, εκτιμά ο ιδρυτής και CEO της Purpose Communications, Δημήτρης Ιωαννίδης, σημειώνοντας πως το περιβάλλον παραμένει έντονα ανταγωνιστικό.

Σε συνέντευξή του στο InBusinessNews, στο πλαίσιο του «IN Business Forecasting 2025», ο κ. Ιωαννίδης εκφράζει την πεποίθηση ότι οι επιχειρήσεις θα συνεχίσουν να επενδύουν σε επαγγελματικές υπηρεσίες επικοινωνίας για να ενισχύσουν και να διαχειριστούν τη φήμη τους, καθώς και να προσαρμοστούν στις νέες ψηφιακές τάσεις, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι νέες τεχνολογίες.

«Η εξατομίκευση θα είναι κεντρική προτεραιότητα το 2025, με τις επιχειρήσεις να αξιοποιούν δεδομένα για να δημιουργήσουν περιεχόμενο προσαρμοσμένο στις ανάγκες του κοινού τους», σημειώνει, για να εξηγήσει πως η στόχευση βάσει δεδομένων αυξάνει την αλληλεπίδραση και προσφέρει εμπειρίες που δημιουργούν μεγαλύτερη σύνδεση και εμπιστοσύνη.

Σύμφωνα με τον ιδρυτή και CEO της Purpose Communications, το 2025 αναμένεται να είναι μια χρονιά δυναμικής ανάπτυξης για την εταιρεία, με στρατηγικές κινήσεις που στοχεύουν στη διαρκή εξέλιξη και την προσαρμογή στις ανάγκες των πελατών της.

Όπως υποδεικνύει, τα πλάνα για το 2025 περιλαμβάνουν την περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας της σε στρατηγικούς τομείς, την επένδυση σε σύγχρονα εργαλεία επικοινωνίας και την ανάπτυξη πρωτοποριακού περιεχομένου.

«Παράλληλα», επισημαίνει ο Δημήτρης Ιωαννίδης, «θα επικεντρωθούμε στην ενίσχυση της εξωστρέφειάς μας, με τη συμμετοχή σε διεθνή δίκτυα και την καλλιέργεια ισχυρών συνεργασιών».

Πώς πιστεύετε ότι θα κινηθεί η κυπριακή οικονομία τη νέα χρονιά. Πόσο αισιόδοξος είστε αναφορικά με τις προοπτικές της;

Με βάση τις πρόσφατες φθινοπωρινές προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η κυπριακή οικονομία αναμένεται να διατηρήσει τη δυναμική της το 2025. Αν και η επιβράδυνση είναι φυσιολογική μετά το θετικό 2024, οι βασικοί δείκτες εξακολουθούν να δείχνουν μια σταθερή και ισχυρή πορεία ανάπτυξης.

Η υποχώρηση του πληθωρισμού, σε συνδυασμό με την αύξηση των ονομαστικών μισθών, αναμένεται να ενισχύσει την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών και την κατανάλωση.

Οι επενδύσεις θα διαδραματίσουν καθοριστικό ρόλο, ειδικά λόγω των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και της συνέχισης της ανάπτυξης στον τομέα των κατασκευών και του τουρισμού.

Οι αυξανόμενες ροές τουριστών και η ενδυνάμωση του τομέα των υπηρεσιών, ιδιαίτερα των ICT, αναμένεται να ενισχύσουν την οικονομία. Ως εκ τούτου, παρόλο που διατηρώ μια συντηρητική προσέγγιση, είμαι συγκρατημένα αισιόδοξος για το 2025.

Οι επιχειρήσεις πρέπει να ενισχύσουν τη στρατηγική εξωστρέφειά τους για να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες, εντός και εκτός Κύπρου

Ο τομέας της επικοινωνίας έχει επίσης καίριο ρόλο σε αυτήν την ανάπτυξη, καθώς οι επιχειρήσεις πρέπει να ενισχύσουν τη στρατηγική εξωστρέφειά τους για να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες, εντός και εκτός Κύπρου, διατηρώντας το θετικό οικονομικό μομέντουμ.

Ποιους βλέπετε ως τους μεγαλύτερους κινδύνους για την οικονομία της χώρας μας; Τι θα πρέπει να προσεχθεί, ώστε να διασφαλιστεί η αναπτυξιακή της τροχιά;

Η εικόνα της Κύπρου στο εξωτερικό, η οποία έχει υποστεί πλήγματα τα τελευταία χρόνια, αποτελεί κρίσιμο παράγοντα.

Η χώρα αντιμετωπίζει πιέσεις που σχετίζονται με διακυβέρνηση, διαχείριση έργων και επενδυτική αξιοπιστία, κάτι που ενδέχεται να περιορίσει την ανάπτυξη αν δεν υπάρξει συντονισμένη προσπάθεια αναβάθμισης του διεθνούς της προφίλ.

Είναι αναγκαίο να εντατικοποιηθούν οι προσπάθειες rebranding, με έμφαση στη δημιουργία ενός σταθερού και διαφανούς περιβάλλοντος που θα ενισχύσει την εμπιστοσύνη ξένων και εγχώριων επενδυτών.

Είναι αναγκαίο να εντατικοποιηθούν οι προσπάθειες rebranding, με έμφαση στη δημιουργία ενός σταθερού και διαφανούς περιβάλλοντος που θα ενισχύσει την εμπιστοσύνη ξένων και εγχώριων επενδυτών

Οι συχνές ακυρώσεις συμβολαίων για μεγάλα έργα επιφέρουν πλήγματα στην αξιοπιστία του κράτους, κάτι που πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα, μέσα από προσεκτικότερο σχεδιασμό, ισχυρότερη διακυβέρνηση και αποτελεσματική επικοινωνία για την παρουσίαση έργων στρατηγικής σημασίας.

Επιπλέον, η εξωστρέφεια μέσω στρατηγικών επικοινωνίας είναι καθοριστική. Η Κύπρος οφείλει να αναδείξει τα πλεονεκτήματά της, όπως η γεωγραφική της θέση, η προσβασιμότητα σε αγορές, η ποιότητα των υπηρεσιών της και οι ευκαιρίες που προσφέρει σε διάφορους κλάδους.

«Για να γίνει η Κύπρος πιο ελκυστική για ξένες επενδύσεις…»

Τι πρέπει να κάνει η Κύπρος για να γίνει ακόμη πιο ελκυστικός προορισμός για ξένες επενδύσεις; Και πόσο σημαντικές, κατά την άποψή σας, είναι για την οικονομία της;

Για να γίνει η Κύπρος πιο ελκυστική για ξένες επενδύσεις, απαιτείται συντονισμένη προσπάθεια που να ανταποκρίνεται στις διεθνείς απαιτήσεις.

Βασική προτεραιότητα είναι η βελτίωση της διαφάνειας και η σταθερότητα στο ρυθμιστικό πλαίσιο, ώστε να εμπνεύσει εμπιστοσύνη και να διευκολύνει τις επενδύσεις χωρίς γραφειοκρατικά εμπόδια.

Ο εκσυγχρονισμός των φυσικών και ψηφιακών υποδομών, όπως λιμάνια, αεροδρόμια και τεχνολογικές συνδέσεις, είναι απαραίτητος για την ενίσχυση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της χώρας.

Για να γίνει η Κύπρος πιο ελκυστική για ξένες επενδύσεις, απαιτείται συντονισμένη προσπάθεια που να ανταποκρίνεται στις διεθνείς απαιτήσεις

Παράλληλα, απαιτείται εντατική στρατηγική επικοινωνίας και rebranding, όπως προανέφερα, για να βελτιωθεί η διεθνής εικόνα της Κύπρου και να αναδειχθούν οι επενδυτικές της ευκαιρίες. Η παροχή ελκυστικών επενδυτικών κινήτρων, όπως φορολογικές απαλλαγές και ταχεία έγκριση σχεδίων, είναι απαραίτητη για την προσέλκυση κεφαλαίων.

Επιπλέον, η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό με την ανάπτυξη εξειδικευμένων δεξιοτήτων θα ενισχύσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της χώρας. Είναι γενικώς αποδεκτό, πως οι ξένες επενδύσεις είναι κρίσιμες για την κυπριακή οικονομία, καθώς δημιουργούν θέσεις εργασίας, προωθούν την καινοτομία και αυξάνουν τα έσοδα.

Με στρατηγικές επενδύσεις, η Κύπρος μπορεί να επιτύχει βιώσιμη ανάπτυξη και μεγαλύτερη διεθνή ανταγωνιστικότητα.

Ο κλάδος της επικοινωνίας και των δημοσίων σχέσεων

Αναφορικά με τον τομέα δραστηριοποίησης της δικής σας εταιρείας, πώς εκτιμάτε ότι θα κινηθεί το 2025; Υπάρχουν ζητήματα για τα οποία ανησυχείτε;

Ο κλάδος της επικοινωνίας και των δημοσίων σχέσεων το 2025 αναμένεται να παρουσιάσει προκλήσεις, αλλά και ευκαιρίες.

Η αυξανόμενη ανάγκη για στρατηγική εξωστρέφεια και ισχυρή παρουσία στις εγχώριες και διεθνείς αγορές δημιουργεί σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης.

Οι επιχειρήσεις θα συνεχίσουν να επενδύουν σε επαγγελματικές υπηρεσίες επικοινωνίας για να ενισχύσουν και να διαχειριστούν τη φήμη τους, καθώς και να προσαρμοστούν στις νέες ψηφιακές τάσεις, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι νέες τεχνολογίες.

Σύμφωνα και με το 3ο ετήσιο report της Purpose Communications για τις τάσεις στον κλάδο της επικοινωνίας, οι προϋπολογισμοί των εταιρειών για τις δημόσιες σχέσεις αναμένεται να αυξηθούν, καθώς οι επιχειρήσεις αναγνωρίζουν τη στρατηγική σημασία της διαχείρισης φήμης, της καλλιέργειας εμπιστοσύνης και της ενίσχυσης της αλληλεπίδρασης.

Ο κλάδος της επικοινωνίας και των δημοσίων σχέσεων το 2025 αναμένεται να παρουσιάσει προκλήσεις, αλλά και ευκαιρίες

Αυτή η αύξηση θα επιτρέψει την αξιοποίηση σύγχρονων εργαλείων, τη δημιουργία περιεχομένου υψηλής ποιότητας και την προσέλκυση κατάλληλων ταλέντων, ενισχύοντας την εκτέλεση φιλόδοξων και μετρήσιμων εκστρατειών. Παρόλα αυτά, υπάρχουν ζητήματα που προκαλούν ανησυχία.

Το περιβάλλον παραμένει έντονα ανταγωνιστικό, ενώ οι οικονομικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες μπορεί να επηρεάσουν τα διαφημιστικά και επικοινωνιακά κονδύλια των εταιρειών.

Επιπλέον, η αναποφασιστικότητα από κυβερνητικούς και δημόσιους φορείς μπορεί να υπονομεύσει την εμπιστοσύνη των πελατών και τη σταθερότητα των επενδύσεων στον κλάδο.

Η ταχύτατη εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης και η ανάγκη προσαρμογής σε νέες τεχνολογίες αποτελούν επίσης προκλήσεις, καθώς η αξιοποίησή τους πρέπει να γίνεται με σεβασμό στην αυθεντικότητα και την ανθρώπινη επαφή.

«Οι μεγαλύτερες τάσεις και αλλαγές που αναμένουμε»

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες τάσεις/αλλαγές που αναμένετε να επισυμβούν στον τομέα δραστηριοποίησής σας;

Οι μεγαλύτερες τάσεις και αλλαγές που αναμένουμε στον κλάδο μας το 2025 περιλαμβάνουν την έμφαση στις ανθρώπινες σχέσεις και την οικοδόμηση αυθεντικών δεσμών.

Οι καμπάνιες θα στραφούν σε ανθρωποκεντρικές προσεγγίσεις, ενσωματώνοντας την ενσυναίσθηση, τη διαφάνεια και την αυθεντικότητα σε κάθε αλληλεπίδραση. Η στόχευση δεν θα είναι μόνο συναλλακτική, αλλά θα επιδιώκει τη δημιουργία μακροχρόνιων σχέσεων με το κοινό, χτίζοντας αξιοπιστία και εμπιστοσύνη.

Η εξατομίκευση θα είναι κεντρική προτεραιότητα το 2025, με τις επιχειρήσεις να αξιοποιούν δεδομένα για να δημιουργήσουν περιεχόμενο προσαρμοσμένο στις ανάγκες του κοινού τους

Η εξατομίκευση θα είναι κεντρική προτεραιότητα το 2025, με τις επιχειρήσεις να αξιοποιούν δεδομένα για να δημιουργήσουν περιεχόμενο προσαρμοσμένο στις ανάγκες του κοινού τους. Η στόχευση βάσει δεδομένων αυξάνει την αλληλεπίδραση και προσφέρει εμπειρίες που δημιουργούν μεγαλύτερη σύνδεση και εμπιστοσύνη.

Την ίδια ώρα, η προληπτική διαχείριση κρίσεων θα παραμείνει στο προσκήνιο, με έμφαση στη διαφανή και άμεση επικοινωνία. Ο στρατηγικός σχεδιασμός πριν από μια κρίση θα βοηθήσει τις εταιρείες να διατηρήσουν την αξιοπιστία τους και να αντιμετωπίσουν τυχόν προκλήσεις αποτελεσματικά.

Τέλος, η προσαρμογή στρατηγικής SEO και η αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης θα επιτρέψει στις ομάδες PR να βελτιστοποιούν το περιεχόμενο και να προσεγγίζουν το κοινό με μεγαλύτερη ακρίβεια, ενισχύοντας την αλληλεπίδραση και την εμβέλεια των καμπανιών τους.

Η στρατηγική σχέση με την DeLeMa

Μια ισχυρή τάση που φαίνεται να εμπεδώνεται στο κυπριακό επιχειρείν είναι αυτή των εξαγορών και των συγχωνεύσεων. Θα την δούμε έντονα και στον δικό σας τομέα;

Μια σημαντική τάση που διαμορφώνεται έντονα στην κυπριακή επιχειρηματική σκηνή είναι αυτή των εξαγορών και συγχωνεύσεων, η οποία επηρεάζει άμεσα και τον τομέα της επικοινωνίας και των δημοσίων σχέσεων.

Οι εταιρείες προχωρούν σε συνένωση δυνάμεων για να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες προκλήσεις της αγοράς, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά τους και προσφέροντας πιο ολοκληρωμένες και εξειδικευμένες υπηρεσίες. Είδαμε και πολύ πρόσφατα να ανακοινώνονται τέτοιες συνεργασίες στον κλάδο.

Αυτές οι συνεργασίες επιτρέπουν τη συνένωση πόρων και τεχνογνωσίας, παρέχοντας στις εταιρείες τη δυνατότητα να προσαρμόζονται ταχύτερα στις ανάγκες της αγοράς και να προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες.

Ένα ισχυρό παράδειγμα συνέργειας αποτελεί και το μοντέλο της Purpose Communications, μέσω της στρατηγικής μας σχέσης με τη DeLeMa

Ένα ισχυρό παράδειγμα συνέργειας αποτελεί και το μοντέλο της Purpose Communications, μέσω της στρατηγικής μας σχέσης με τη DeLeMa. Αυτή η συνεργασία μας δίνει τη δυνατότητα να προσφέρουμε ολοκληρωμένες λύσεις στους πελάτες, συνδυάζοντας την ευελιξία και τη δυναμική ενός boutique agency με την υποστήριξη και το εύρος υπηρεσιών ενός full-service agency, διατηρώντας παράλληλα την αυτονομία μας.

Χρονιά δυναμικής ανάπτυξης για την Purpose

Τι να περιμένουμε όσον αφορά τα πλάνα και την στρατηγική ανάπτυξης του δικού σας οργανισμού εντός του 2025; Σε ποιες κινήσεις προτίθεστε να προβείτε προς αυτή την κατεύθυνση;

Το 2025 αναμένεται να είναι μια χρονιά δυναμικής ανάπτυξης για την Purpose Communications, με στρατηγικές κινήσεις που στοχεύουν στη διαρκή εξέλιξη και την προσαρμογή στις ανάγκες των πελατών μας.

Το τοπίο του PR συνεχίζει να αλλάζει με γρήγορους ρυθμούς, και εμείς παραμένουμε δεσμευμένοι στην καινοτομία που βασίζεται στην αυθεντικότητα. Εστιάζουμε στη δημιουργία εμπειριών που συνδυάζουν την τεχνολογία με την ανθρώπινη σύνδεση, ώστε να προσφέρουμε ουσιαστική αξία στους πελάτες μας.

Το 2025 αναμένεται να είναι μια χρονιά δυναμικής ανάπτυξης για την Purpose Communications, με στρατηγικές κινήσεις που στοχεύουν στη διαρκή εξέλιξη και την προσαρμογή στις ανάγκες των πελατών μας

Τα πλάνα μας για το 2025 περιλαμβάνουν την περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας μας σε στρατηγικούς τομείς, την επένδυση σε σύγχρονα εργαλεία επικοινωνίας και την ανάπτυξη πρωτοποριακού περιεχομένου.

Παράλληλα, θα επικεντρωθούμε στην ενίσχυση της εξωστρέφειάς μας, με τη συμμετοχή σε διεθνή δίκτυα και την καλλιέργεια ισχυρών συνεργασιών.

Στην Purpose Communications, στόχος μας είναι να βοηθάμε τις επιχειρήσεις να προσαρμόζονται στη σύγχρονη εποχή, δημιουργώντας μακροχρόνιες, ουσιαστικές σχέσεις με το κοινό τους.

Με αυτόν τον τρόπο, παραμένουμε πιστοί στο όραμά μας να είμαστε πρωτοπόροι στον κλάδο μας, προσφέροντας ολοκληρωμένες λύσεις που συνδυάζουν την καινοτομία με τη διαχρονική αξία της αυθεντικής επικοινωνίας. Progress Is Our Purpose.

Δειτε Επισης

Καταναλωτές: Αυξημένο το επίπεδο των τιμών-Καμία ελπίδα για μείωση το 2025
Στα €54,8 δισ. ανήλθαν οι καταθέσεις και στα €24,9 δισ. τα δάνεια
Στο 1,8% ο πληθωρισμός για το 2024-Μικρή άνοδος τον Δεκέμβριο
Ανδρέας Χατζηαδάμου: Πολύ καλή η κίνηση στις υπεραγορές την εορταστική περίοδο, βοήθησαν οι προσφορές
Πόσο θα αυξηθούν μισθοί και συντάξεις δημοσίων υπαλλήλων και κρατικών αξιωματούχων λόγω ΑΤΑ
Νέο αναρριχητικό πεδίο στα Φοινικάρια Λεμεσού-Δημιουργία εμπειριών στην ύπαιθρο
Τσαρλς Έλληνας: Καλές οι ενδείξεις για το τεμάχιο 5 της ΑΟΖ-«Να μην αναμένουμε άμεσες εξελίξεις»
Σχέδια ανάπτυξης και αναβάθμισης του Ε-Hotel στην Λάρνακα... Τα έργα που προγραμματίζονται
Μιχάλης Αντωνίου: Τα ανοικτά εργασιακά ζητήματα του 2025 και πώς θα τα προσεγγίσει η ΟΕΒ
Ηλίας Νεοκλέους: Σημαντικές τάσεις και προκλήσεις για τον δικηγορικό κόσμο-Το πρώτο μέλημα που πρέπει να έχουμε