Powered by

Πού αναμένεται να φτάσουν τα κέρδη των αεροπορικών εταιρειών το 2025-Οι εκτιμήσεις της ΙΑΤΑ

Θα ξεπεράσουν το 1 δισεκατομμύριο ευρώ τα έσοδα της παγκόσμιας αεροπορικής βιομηχανίας το 2025, σε μια χρονιά «μεγάλης επιστροφής», καθώς ο αριθμός των επιβατών αναμένεται να φθάσει στο ιστορικό υψηλό των 5 δισεκατομμυρίων, σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA).

Η ΙΑΤΑ προέβλεψε επίσης ότι το μέσο κέρδος των αεροπορικών εταιρειών ανά επιβάτη θα αυξηθεί σε περίπου 7 δολάρια το επόμενο έτος, από μόλις 2,25 δολάρια πριν από 18 μήνες.

Φέτος, το κέρδος ανά επιβάτη αναμένεται να είναι 6,40 δολάρια.

Τα στοιχεία αντιπροσωπεύουν μια σημαντική επιστροφή για έναν κλάδο που, λόγω της πανδημίας, κατέγραψε τρία συνεχόμενα έτη ζημιών μεταξύ 2020 και 2022, ύψους σχεδόν 187 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με το με το CNNi.

Η συνεχιζόμενη ζήτηση για ταξίδια, η οποία ανέκαμψε έντονα μετά την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών της εποχής του Covid, αποκατέστησε γρήγορα τα κέρδη της αεροπορικής βιομηχανίας και επέτρεψε σε ορισμένους αερομεταφορείς να χρεώνουν υψηλότερες τιμές εισιτηρίων.

Ξεχωρίζουν οι εταιρείες της Μέσης Ανατολής

Οι αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής εκτιμάται ότι θα ηγηθούν του επόμενου έτους, με κέρδη ανά επιβάτη 24 δολάρια, ακολουθούμενες από τις αμερικανικές εταιρείες με 12 δολάρια και τις ευρωπαϊκές εταιρείες με 9 δολάρια.

Η ΙΑΤΑ αναμένει ότι οι αεροπορικές εταιρείες στην Αφρική, τη Λατινική Αμερική και την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού θα είναι λιγότερο κερδοφόρες από τον μέσο όρο του κλάδου.

Σε προηχογραφημένα σχόλια, ο γενικός διευθυντής της ΙΑΤΑ Γουίλι Γουόλς χαρακτήρισε το «τεράστιο» ποσοστό εσόδων ως «σπουδαία νέα».

Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι η καθαρή κερδοφορία σε ολόκληρο τον κλάδο θα εξακολουθήσει να είναι «λεπτή σαν γκοφρέτα», στα 36,6 δισ. δολάρια – και δεν θα βοηθηθεί από τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις αεροσκαφών από τους «βασικούς παίκτες», αναφερόμενος στους κατασκευαστές αεροσκαφών Airbus και Boeing (BA).

«Τα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας έχουν πολύ σημαντικό αντίκτυπο στη βάση κόστους μας… Δεν υπάρχει ορατό τέλος στο πρόβλημα», δήλωσε.

Ποιοι παράγοντες αυξάνουν το κόστος

Η χρόνια έλλειψη αεροσκαφών σημαίνει ότι τα παλαιότερα, λιγότερο αποδοτικά σε καύσιμα αεροσκάφη πετούν για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, αυξάνοντας το κόστος λειτουργίας και συντήρησης και επηρεάζοντας αρνητικά το περιβάλλον.

Οι παγκόσμιες συγκρούσεις αυξάνουν επίσης το κόστος λόγω των μεγάλων τμημάτων του εναέριου χώρου που είναι κλειστοί στις εμπορικές πτήσεις, δήλωσε ο Γουόλς.

Τα κλεισίματα αναγκάζουν τις αεροπορικές εταιρείες να παίρνουν μεγαλύτερες διαδρομές και μπορεί επίσης να επισπεύσουν καθυστερήσεις, επειδή υπάρχει λιγότερος διαθέσιμος εναέριος χώρος για έναν αυξανόμενο αριθμό πτήσεων.

Σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, η διαφαινόμενη κυβερνητική αλλαγή στις Ηνωμένες Πολιτείες θα μπορούσε να ανατρέψει τις προσπάθειες της αεροπορικής βιομηχανίας να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050.

«Υπάρχει ο κίνδυνος τα οφέλη που είδε ο κλάδος υπό την κυβέρνηση Μπάιντεν να μην συνεχιστούν υπό την κυβέρνηση Τραμπ», δήλωσε ο Γουόλς, αναφέροντας ως παράδειγμα τις τρέχουσες φορολογικές ελαφρύνσεις για την παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων στο πλαίσιο του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού.

Οι επιστήμονες λένε ότι οι παγκόσμιες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου πρέπει να μηδενιστούν έως το 2050 σε καθαρή βάση -λαμβάνοντας υπόψη όλη τη ρύπανση που παράγεται και απομακρύνεται από την ατμόσφαιρα- προκειμένου η υπερθέρμανση του πλανήτη να μην ξεπεράσει τον 1,5 βαθμό Κελσίου.

Οι αερομεταφορές ευθύνονται για το 2,5% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, σύμφωνα με το Our World in Data.

Επίσης, την Τρίτη, η Alaska Air Group, στην οποία ανήκουν η Alaska Airlines και η Hawaiian Airlines, δήλωσε ότι θα ξεκινήσει τις πρώτες πτήσεις της από τη βάση της στο Σιάτλ προς το Τόκιο και τη Σεούλ το επόμενο έτος.

Ο όμιλος, ο οποίος εξαγόρασε τη μητρική εταιρεία της Hawaiian τον Σεπτέμβριο, στοχεύει σε πρόσθετα κέρδη ύψους 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων από τη συνδυασμένη οντότητα το 2027.

Δειτε Επισης

Μιχάλης Αντωνίου: Τα ανοικτά εργασιακά ζητήματα του 2025 και πώς θα τα προσεγγίσει η ΟΕΒ
Μιχάλης Χατζηπαναγιώτου: Αισιοδοξία για ακίνητα, ανησυχία για αύξηση τιμών-Τα νέα μεγάλα έργα της Cybarco
Ηλίας Νεοκλέους: Σημαντικές τάσεις και προκλήσεις για τον δικηγορικό κόσμο-Το πρώτο μέλημα που πρέπει να έχουμε
Στα €407,9 εκατ. τα τουριστικά έσοδα τον Οκτώβριο-Αυξημένα κατά 17,7%
Μ. Αντωνίου: Να τελειώνουμε με τα αντιπαραγωγικά κατάλοιπα και να ξεμπερδεύουμε με τα αντιαναπτυξιακά βαρίδια
Αυξάνει τη συμμετοχή του στο «Ρόδον» ο Balram Chainrai-Αγόρασε κι άλλες μετοχές
Οι σημαντικότερες οικονομικές εξελίξεις του 2024-Αναβαθμίσεις, ανάπτυξη, εργασιακή κρίση και ενεργειακά
Δημήτρης Ιωαννίδης: Ο κλάδος της επικοινωνίας και των δημοσίων σχέσεων το 2025 και τα πλάνα για την Purpose
Τα ξενοδοχεία που άνοιξαν τις πόρτες τους το 2024-Αφίξεις και ανακαινίσεις που εμπλουτίζουν τον τομέα της φιλοξενίας
Φ. Ρουσουνίδης: Οι στόχοι και οι προτεραιότητες του νέου Γ.Γ. του ΚΕΒΕ-«Να κτίσουμε στην παρακαταθήκη του Μ. Τσιακκή»