Ποιες εταιρείες αλλάζουν δωρεάν τους αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ, ποιες χρεώνουν και πόσα

Πανικός επικρατεί στα τηλεφωνικά κέντρα των εταιρειών από πολίτες, οι οποίοι καλούν για να διευκρινίσουν κατά πόσον τα οχήματά τους φέρουν τους ελαττωματικούς αερόσακους ΤΑΚΑΤΑ, αλλά και πως μπορούν να προχωρήσουν σε αλλαγή τους.

Οι πολίτες, ζητούν διευκρινίσεις για διάφορα ζητήματα, μεταξύ των οποίων εάν το όχημά τους φέρει τους συγκεκριμένους αερόσακους, αλλά και κατά πόσον υπάρχει οποιαδήποτε χρέωση για αλλαγές.

Ο REPORTER επικοινώνησε με δέκα εταιρείες που καταγράφονται στη λίστα ανακλήσεων του Τμήματος Οδικών Μεταφορών για ανακλήσεις, με επτά από αυτές να διευκρινίζουν ότι η διαδικασία είναι δωρεάν για όλους, ανεξαρτήτως εάν το όχημα αγοράστηκε από την Κύπρο, από ευρωπαϊκή χώρα ή από την Ιαπωνία.

Πρόκειται για τις εταιρείες, Char. Pilakoutas Ltd, (BMW, Mitsubishi, Nissan), Unicars Ltd (Volkswagen, Audi, Seat/Cupra, Skoda, Lamborghini, MAN), Cyprus Import Corporation LTD (Mercedes, Citroen), Michaels Automotive LTD (Ford), Galatariotis Motors Ltd (Honda).

Άλλες δύο εταιρείες, η Geo Pavlides Automotive, αντιπρόσωπος της Μazda, όπως ενημέρωσαν αρμοδίως χρεώνουν ποσό ύψους 120 ευρώ για εργατικά έξοδα σε όσα οχήματα είναι από την Ιαπωνία, ενώ η αλλαγή του αερόσακου είναι δωρεάν. Όσοι έχουν οχήματα που αγοράστηκαν από την Κύπρο ή από την ευρωπαϊκή αγορά, είναι εντελώς δωρεάν όλες οι διαδικασίες.

Επιπλέον, η Dickran Ouzounian Co.LTD, που έχει τα οχήματα ΤOYOTA, είναι δωρεάν η αλλαγή αερόσακων για οχήματα που αγοράστηκαν από την κυπριακή και την ευρωπαϊκή αγορά, ενώ για όσα αγοράστηκαν από την Ιαπωνία χρεώνεται το ποσό των 159 ευρώ για την έρευνα ως προς το κατά πόσον έχουν τους ελαττωματικούς αερόσακους και σε περίπτωση που έχει ΤΑΚΑΤΑ, τότε η αλλαγή γίνεται δωρεάν.

Σημειώνεται ότι η A. Loutsios & Sons Ltd (ΚΙΑ, Isuzu) δεν έχουν οχήματα με τους συγκεκριμένους αερόσακους τα οχήματά τους.

Πάντως, τόσο η Mazda, όσο και η Honda που ανακοίνωσαν τον τελικό κατάλογο με τα οχήματα τους που έχουν ΤΑΚΑΤΑ, όπως ανέφεραν τα πρόσωπα που απάντησαν στις κλήσεις, δέχονται τεράστιο όγκο τηλεφωνημάτων από πολίτες, οι οποίοι ωστόσο εξυπηρετούνται κανονικά, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.

Σημειώνεται ότι η Geo Pavlides & Araouzos είχε ανακοινώσει από τις 10 Δεκεμβρίου ότι 11.180 οχήματά της φέρουν τους συγκεκριμένους αερόσακους, στη θέση του συνοδηγού, ενώ το απόγευμα της Πέμπτης, 18 Δεκεμβρίου, η Galatariotis Motors Ltd, ανακοίνωσε πως 10.850 οχήματα που χρειάζονται αλλαγή.

Παρόλα αυτά, δεν διευκρινίζεται κατά πόσον οι ελαττωματικοί αερόσακοι αφορούν τη θέση του οδηγού ή κατά πόσον πρόκειται για περισσότερους από ένα ανά όχημα που χρειάζονται αλλαγή.

Σε ανακοίνωσή του, το Τμήμα Οδικών Μεταφορών, αναφέρει πως «έχει λάβει πληροφόρηση από την εταιρεία Galatariotis Motors από τον κατασκευαστή Honda για τα οχήματα Honda, τα οποία είχαν άδεια κυκλοφορίας σε ισχύ ή ήταν δηλωμένα ως ακινητοποιημένα στις 14/11/2024 στο μητρώο του Τμήματος, και περιλαμβάνονται στον κατάλογο που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Τμήματος Οδικών Μεταφορών, υπόκεινται σε ανάκληση/εις για αντικατάσταση αερόσακου/ων μάρκας Τakata».

Όπως σημειώνει «το Τμήμα Οδικών Μεταφορών συστήνει τη μη χρήση των οχημάτων αυτών μέχρι να δοθούν συγκεκριμένες οδηγίες από τον διανομέα της κατασκευάστριας εταιρείας.

Επιπλέον, καλούνται οι ιδιοκτήτες των οχημάτων αυτών να επικοινωνήσουν με τον διανομέα του κατασκευαστή που στην Κύπρο είναι η εταιρεία Galatariotis Motors για περαιτέρω οδηγίες. Τυχόν νεότερη ή/και επικαιροποιημένη πληροφόρηση θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΤΟΜ».

Δειτε Επισης

Μάκης Κετώνης: Το ταξίδι στην αειφορία και το επόμενο κεφάλαιο μιας συναρπαστικής επαγγελματικής διαδρομής
Νίκος Χριστοδουλίδης: Βελτιώνεται η φήμη και η αξιοπιστία της Κύπρου, προσελκύουμε ποιοτικές επενδύσεις
Στο τεύχος Απριλίου του περιοδικού GOLD: Εννέα κορυφαίες εταιρείες με έδρα την Κύπρο που υιοθέτησαν εργαλεία AI
Η ενεργειακή μετάβαση της Κύπρου και ο δρόμος για ένα ανθεκτικό και βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης
Familychef: Πλάνα...διατροφής και μια εταιρεία που έχει ως στόχο οι πελάτες της να μάθουν να τρώνε σωστά
Έτσι θα διαμορφωθεί ο χώρος που δεσπόζει το ιστορικό εργοστάσιο της ΚΕΑΝ στη Λεμεσό (photos)
Αλ. Ιωσηφίδης: Ευεργετική για την κυπριακή ναυτιλία η ένταξη στη ζώνη Σένγκεν-Επιπρόσθετο κίνητρο στη φαρέτρα μας
Κατέβασε εκ νέου τα επιτόκια της, αλλά δεν δεσμεύεται για την πορεία που θα ακολουθήσουν στο μέλλον η ΕΚΤ
Νέα μείωση επιτοκίου από την Τράπεζα Κύπρου με αντίκτυπο σε 12.000 δανειολήπτες-Στο 2,40% από 2,65%
ΠΑΣΕΑ: Σε κατασκευαστή και ΤΟΜ η ευθύνη για ανακλήσεις-Η κατάθεση ενώπιον της ερευνητικής για Takata