Β. Θεοδώρου: Τα πλάνα για το E-Hotel και πως η Λάρνακα θα προσελκύσει περισσότερους τουρίστες
Μάριος Αδάμου 09:20 - 16 Δεκεμβρίου 2024
Τους σχεδιασμούς για αναβάθμιση των δωματίων και των κοινόχρηστων χώρων του E-Hotel, χωρίς να επηρεάζεται η λειτουργία του, αναλύει ο εκτελών χρέη Γενικού Διευθυντή, Βαρνάβας Θεοδώρου.
Σε συνέντευξή του στον «Ξενοδόχο», αναφέρεται και στο μεγάλο, όπως το χαρακτηρίζει, πρόβλημα της Λάρνακας για προσέλκυση περισσότερων τουριστών, εκφράζοντας, την ίδια ώρα, τη βεβαιότητα πως εάν αναβαθμιστεί η περιοχή των διυλιστηρίων «θα προσελκύσουμε και μεγαλύτερα τουριστικά πρακτορεία να φέρουν τουρίστες».
Παράλληλα, ο κ. Θεοδώρου αφού τονίζει πως δεν έχει παρατηρήσει οποιαδήποτε ουσιαστική αλλαγή στην νοοτροπία των πελατών του ξενοδοχείου, τονίζει πως «μας ανέχονται περισσότερο.
Όπως εξηγεί, «ανέχονται περισσότερο, ας το πούμε, την μη επαγγελματικότητα, διότι λόγω της εισροής μεγάλου αριθμού ξένου ανθρώπινου δυναμικού οι υπηρεσίες σε πάρα πολλά ξενοδοχεία έχουν μειωθεί».
Κύριε Θεοδώρου καταρχάς θα θέλαμε να μας πείτε πόσα χρόνια ασχολείστε με τον ξενοδοχειακό κλάδο.
Με τα ξενοδοχεία ασχολούμαι από το 1980. Αποφοίτησα από τη ξενοδοχειακή σχολή στη Λευκωσία και εργάστηκε σε κάποια ξενοδοχεία στην Αγία Νάπα μέχρι το 1986, χρονιά κατά την οποία εξασφάλισα υποτροφία στην Ελβετία για σπουδές στο Hotel Management (διαχείριση ξενοδοχείου), τις οποίες ολοκλήρωσα τέλη του 1988. Έκτοτε εργάζομαι στον ξενοδοχειακό κλάδο.
Τι σας δίδαξε η μέχρι σήμερα πορεία σας στον χώρο της ξενοδοχειακής βιομηχανίας;
Το κύριο δίδαγμα είναι ότι τα ξενοδοχεία είναι ένας ζωντανός οργανισμός, ο οποίος εργάζεται 24 ώρες το 24ωρο ασταμάτητα και πάντα πρέπει να είσαι σε εγρήγορση και ετοιμότητα γιατί οι αλλαγές είναι άμεσες, απόλυτες πολλές φορές, και πρέπει να είσαι έτοιμος να τις αντιμετωπίσεις.
Πρέπει να είσαι, σαν διευθυντής τουλάχιστον, ένας μικρός μάγος κατ’ εμένα γιατί κρατάς πάρα πολλά σχοινιά. Υπάρχει το ιδιοκτησιακό καθεστώς, το οποίο πρέπει να είναι ευχαριστημένο από εσένα, υπάρχουν οι πελάτες που πρέπει να είναι ευχαριστημένοι από τις υπηρεσίες που προσφέρει το ξενοδοχείο και τις οποίες εσύ πρέπει να κατευθύνεις, ενώ υπάρχει και το προσωπικό που, επίσης, πρέπει να είναι ευχαριστημένο και ικανοποιημένο για να μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες.
Την ίδια ώρα, υπάρχουν και οι προμηθευτές, οι οποίοι πρέπει κι αυτοί να είναι ευχαριστημένοι, για να μπορούν να σε προμηθεύουν με τα ανάλογα προϊόντα.
Συνεπώς πρέπει να κρατάς γερά όλα αυτά τα σχοινιά με μέτρο, ούτως ώστε να δουλεύει μία επιχείρηση σωστά. Είναι πολύπλοκα τα μέτωπα και αρκετά δύσκολα πολλές φορές.
Πώς αποτιμάτε τη φετινή σεζόν για το ξενοδοχείο σας;
Η χρονιά, τολμώ να πω, πήγε αρκετά καλά. Γενικά η Κύπρος πήγε αρκετά καλά, σε γενικές γραμμές, σε ό,τι αφορά τον τουρισμό. Τώρα αναμένουμε την καινούργια σεζόν για να δούμε εάν θα υπάρξει και συνέχεια.
Υπάρχουν κάποιες εκτιμήσεις για πώς θα κινηθεί η νέα χρονιά ή ακόμη είναι νωρίς;
Δεν είναι και τόσο νωρίς, διότι οι προκρατήσεις έχουν αρχίσει. Ως γενικό σχόλιο, κάποιοι ταξιδιωτικοί πράκτορες με τους οποίους συνεργαζόμαστε, είναι λίγο απαισιόδοξοι, αλλά υπάρχουν και κάποιοι που είναι αισιόδοξοι.
Βέβαια, αυτό το σκηνικό το βλέπουμε κάθε χρόνο τέτοια περίοδο. Δηλαδή, υπάρχει και αισιοδοξία, αλλά και απαισιοδοξία.
Από πλευράς μου, εκτιμώ ότι, εάν σταματήσουν οι πόλεμοι στην περιοχή μας, η Κύπρος θα πάει πολύ καλά και τη νέα χρονιά.
Ποια στοιχεία κάνουν το ξενοδοχείο σας να ξεχωρίζει;
Το ξενοδοχείο μας είναι λίγο απομονωμένο. Είναι στα Περβόλια, σε μία περιοχή γεμάτη από βίλες, χωρίς να υπάρχουν πολλά εστιατόρια, καφέ, κλπ.
Εκείνο που κάνει, ουσιαστικά, το ξενοδοχείο μας να ξεχωρίζει, είναι η ηρεμία που προσφέρει στους πελάτες του. Κάποιοι άνθρωποι θα έρθουν εδώ να ηρεμήσουν, να πάνε στην παραλία, και να μην είναι στον πανζουρλισμό της Αγίας Νάπας, του Πρωταρά ή των μεγάλων πόλεων. Ένα άλλο στοιχείο που, επίσης, κάνει το ξενοδοχείο μας να ξεχωρίζει, είναι το γεγονός πως βρίσκεται κοντά στο αεροδρόμιο.
Το άλλο ξεχωριστό κομμάτι, είναι ότι το ξενοδοχείο μπορεί να φιλοξενήσει μικρά γκρουπ, τα οποία θέλουν ησυχία, δηλαδή δεν θέλουν να πάνε σε μεγάλα ξενοδοχεία των 200 ή των 300 δωματίων, αλλά προτιμούν να πάνε σε ένα ξενοδοχείο πιο μικρό και πιο φιλικό.
Έχετε διαπιστώσει οποιεσδήποτε αλλαγές στην νοοτροπία των επισκεπτών στο ξενοδοχείο σας τα τελευταία χρόνια; Κι αν ναι, τι αλλαγές;
Η νοοτροπία των πελατών δεν βλέπω να αλλάζει. Όλοι οι πελάτες ζητούν ένα πράγμα: value for money. Ζητούν μια καλή υπηρεσία, ένα καλό φαγητό, ένα καλό σέρβις.
Το μόνο που θα έλεγα ότι άλλαξε και αλλάζει λίγο, είναι ότι μας ανέχονται περισσότερο. Δηλαδή, ανέχονται περισσότερο, ας το πούμε, την μη επαγγελματικότητα, διότι λόγω της εισροής μεγάλου αριθμού ξένου ανθρώπινου δυναμικού οι υπηρεσίες σε πάρα πολλά ξενοδοχεία έχουν μειωθεί.
Μπορεί να προσφέρεις περισσότερο φαγητό, μπορεί να προσφέρεις περισσότερες υπηρεσίες, αλλά στα θέματα σέρβις, χαμόγελου και φιλοξενίας υστερούμε.
Πιστεύω ότι αυτά τα πράγματα, πλέον, στην Κύπρο μειώνονται και εκεί είναι που πιστεύω ότι ο πελάτης πολλές φορές μας ανέχεται περισσότερο.
Τι μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας για τα μελλοντικά σας σχέδια/επενδύσεις/αγορές για το 2025 και πιο πέρα;
Υπάρχουν κάποια πλάνα και αναμένουμε τις τελικές αποφάσεις των ιδιοκτητών. Ειδικότερα, σχεδιάζουμε μία αναβάθμιση των δωματίων και κάποιων κοινόχρηστων χώρων του ξενοδοχείου, η οποία ευελπιστούμε ότι μέχρι τον Μάρτιο-Απρίλιο θα ολοκληρωθεί, χωρίς να χρειαστεί να αναστείλει τη λειτουργία του το ξενοδοχείο.
Ενδεχομένως τα έργα να αρχίσουν μέσα στον Ιανουάριο και ένεκα του ότι δεν θα αφορά ολική ανακαίνιση, ελπίζουμε η αναβάθμιση να γίνει παράλληλα με τη λειτουργία του ξενοδοχείου. Δηλαδή, να παραμένει το ξενοδοχείο ανοικτό και να κλείνουν κάποιοι όροφοι και να αναβαθμίζονται τα δωμάτια σταδιακά.
Με λίγα λόγια, τι είναι αυτό που πρέπει να αξιοποιήσει η Λάρνακα, ξενοδόχοι και Πολιτεία, ώστε να προσελκύσει περισσότερο τουρισμό;
Η επαρχία Λάρνακας ομολογουμένως έχει ένα σοβαρό πρόβλημα. Το τουριστικό της κομμάτι είναι χωρισμένο σε τρία μέρη: το αεροδρόμιο Λάρνακας με το κέντρο της Λάρνακας, η περιοχή των διυλιστηρίων μέχρι το golden bay και η περιοχή από πλευρά των Περβολιών.
Η Λάρνακα από την πλευρά μετά τα διυλιστήρια -τα οποία πρέπει να φύγουν, το λέμε όλοι- έχει το μεγαλύτερο πρόβλημα. Πρέπει να φύγουν τα διυλιστήρια και να γίνει ένα ενιαίο παραλιακό μέτωπο.
Εάν γίνει αυτό και αναβαθμιστεί αυτή η περιοχή, τότε πιστεύω πως θα προσελκύσουμε και μεγαλύτερα τουριστικά πρακτορεία να φέρουν τουρίστες στη Λάρνακα, γιατί αυτή τη στιγμή, τουλάχιστον, ένας από τους μεγαλύτερους τουριστικούς πράκτορες, η Jet2, δεν κάνει πρόγραμμα στη Λάρνακα.
Δεν κατάφερε κανείς, μέχρι στιγμής, να τους πείσει να εντάξουν τη Λάρνακα στο πρόγραμμά τους. Δηλαδή, η Λάρνακα, η πόλη με το αεροδρόμιο, η πόλη με το χαμηλότερο κόστος να πας στα ξενοδοχεία της, δεν ελκύει ένα από τους μεγαλύτερους τουριστικούς πράκτορες στον κόσμο, ο οποίος ήδη συνεργάζεται με άλλες επαρχίες και φέρνει στην Κύπρο ένα πολύ μεγάλο αριθμό τουριστών.
Ποια είναι μερικά οφέλη από την συμμετοχή σας ως μέλος του ΠΑΣΥΞΕ;
Το μεγαλύτερο όφελος είναι η συνεχής πληροφόρηση και η βοήθεια που παρέχει στα ξενοδοχεία και στους ξενοδόχους. Επίσης, όταν έχεις μία απορία, θα τους καλέσεις και με προθυμία θα σε βοηθήσουν. Σε ενημερώνουν συνεχώς για το τι γίνεται στις αγορές, κάτι που θεωρώ ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό, για να είναι όλοι οι ξενοδόχοι up to date.