Κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για άνευ προηγουμένου ταλαιπωρία και καθυστερήσεις οι γενικοί διανομείς

Κίνδυνο δημιουργίας άνευ προηγουμένου ταλαιπωρίας και καθυστερήσεων (και όχι μόνο), από την ανάγκη εξασφάλισης βεβαίωσης ανακλήσεων για κάθε εγγραφή, κάθε μεταβίβαση ιδιοκτησίας και κάθε ΜΟΤ οποιουδήποτε οχήματος, επιβατικού, ενοικιάσεως, εμπορικού, φορτηγού και λεωφορείου, διαβλέπει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μηχανοκινήτων και Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΕΜΗΟ) από την νομοθετική ρύθμιση για τις ανακλήσεις.

Ο αριθμός των βεβαιώσεων εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε εκατοντάδες ημερησίως για κάθε μάρκα αυτοκινήτου. Πέραν της πρωτοφανούς ταλαιπωρίας κάθε αυτοκινητιστή επισημαίνεται η αντικειμενική αδυναμία τήρησης του άκαμπτου χρονικού διαστήματος που προβλέπει η πρόταση νόμου για να χορηγείται από τους Γενικούς Διανομείς πιστοποιητικό για σκοπούς κάθε εγγραφής και κάθε μεταβίβασης ιδιοκτησίας και τεχνικού ελέγχου των οχημάτων στο ΤΟΜ.

«Είναι σημαντικό για σκοπούς προστασίας του κόσμου (καταναλωτών) που αγοράζει ή κατέχει οχήματα χωρίς Ευρωπαϊκή έγκριση τύπου (π.χ. μεταχειρισμένα της Ιαπωνίας, Ταϊλάνδης, Μαλαισίας κλπ) να μην δίνονται παραπλανητικές εντυπώσεις/διαβεβαιώσεις ότι δήθεν αποκαθίσταται η αλυσίδα ενημέρωσης και ότι δήθεν ο κατασκευαστής / «μάρκα» θα είναι πλέον υπεύθυνος μέσω του διανομέα του. Κάτι τέτοιο δεν έχει διασφαλιστεί», υπογραμμίζει σχετικά ο ΣΕΜΗΟ.

«Υπεύθυνος αυτός που πούλησε για πρώτη φορά το όχημα στην Κύπρο»

Στην πραγματικότητα, προσθέτει, κατά νόμο υπεύθυνος είναι αυτός που αιτήθηκε την επιμέρους έγκριση τύπου, ως και αυτός που το διέθεσε (πούλησε) για πρώτη φορά στην Κύπρο. Εξ’ ορισμού αυτά τα πρόσωπα δεν είναι ούτε ο κατασκευαστής / «μάρκα», ούτε και εισαγωγείς.

Ο κατασκευαστής / «μάρκα» αν θέλει μπορεί να επέμβει ως κίνηση καλής θέλησης, και να δώσει ανάλογες οδηγίες, αλλά δεν έχει οποιαδήποτε νομική υποχρέωση, είτε να αναλάβει ευθύνη, διευκρινίζει σχετικά ο Σύνδεσμος, τονίζοντας ότι «αυτό προκύπτει από τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό και δεν μπορούμε να υπονοούμε ή και να νομοθετήσουμε διαφορετικά».

Ο ΣΕΜΗΟ ήδη με επιστολές του ενημέρωσε πλήρως τόσο το Υπουργείο Μεταφορών και το ΤΟΜ, όσο και την αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών για τα τεράστια προβλήματα που θα δημιουργηθούν στην αγορά.

Καμία ευθύνη για εισαγωγείς...

Ο ΣΕΜΗΟ, αφού υπογραμμίζει την καλή διάθεση του να συνεισφέρει, επαναλαμβάνει ότι η πρόταση νόμου πρέπει να τροποποιηθεί σε βασικά σημεία της για να καταστεί σε μεγάλο βαθμό εφικτή η προσπάθεια ανάκλησης των επηρεαζομένων αυτοκινήτων .

Ο ΣΕΜΗΟ, καλεί επίσης τη Βουλή να μελετήσει τις εισηγήσεις του και να τις υιοθετήσει, ώστε να αποφευχθούν πρακτικά προβλήματα που θα δημιουργήσουν κομφούζιο στην αγορά.

Καταληκτικά, ο ΣΕΜΗΟ προειδοποιεί ότι τα μέλη του δεν θα φέρουν καμία ευθύνη για τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν και την ταλαιπωρία των ιδιοκτήτων αυτοκινήτων.

Δειτε Επισης

Έτοιμες οι υπεραγορές για την εποχή του e-kalathi...Στην πορεία οι συζητήσεις για προσθήκες
FT: Συζητήσεις για επένδυση της Tesla στην Nissan-Άλμα της μετοχής της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας κατά 12%
Αυτά τα προϊόντα θα περιλαμβάνονται στο e-kalathi… Οι κατηγορίες και οι κωδικοί
Δωρεάν φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων στο Nicosia Mall σε συνεργασία με Unicars και EKCO Maximum Power
Με το αριστερό το 2025 για την αγορά αυτοκινήτων...50-50 τα καινούργια με τα μεταχειρισμένα και οι μάρκες που πρωταγωνιστούν
Μ. Σέφτσοβιτς: Σε περίπτωση δασμών των ΗΠΑ, η Ε.Ε. θα αντιδράσει σθεναρά και γρήγορα
Coca-Cola HBC: Η πιο βιώσιμη εταιρεία ποτών στον κόσμο σύμφωνα με τους δείκτες Dow Jones Best-in-Class 2024
Θέλει ενίσχυση σχέσεων με Κύπρο για εμπόριο, τουρισμό και επικοινωνίες η Βουλγαρία
BYD: Tα σχέδια της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας για να γίνει κορυφαίος «παίκτης» στην Ευρώπη
Η Zhanna Antonyan αναδείχθηκε Kyperounda Winery Best Young Sommelier 2025