Στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο... Αγορές μέσω διαδικτύου για περισσότερους από έξι στους δέκα

Πάνω από το 90% του πληθυσμού χρησιμοποιεί το διαδίκτυο τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, κατέδειξε ειδική έρευνα που διενήργησε η Στατιστική Υπηρεσία κατά την περίοδο Απριλίου - Ιουνίου 2024, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιοποιήθηκαν την Πέμπτη.

Σύμφωνα με την Υπηρεσία, σκοπός της έρευνας, η οποία, όπως σημειώνεται κάλυψε 1.838 νοικοκυριά με τουλάχιστον ένα μέλος ηλικίας 16-74 ετών και συνολικά 3.763 άτομα μεταξύ των ηλικιών αυτών, ήταν η συλλογή στοιχείων για την πρόσβαση των νοικοκυριών σε επιλεγμένες Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), τη χρήση του διαδικτύου, την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, το ηλεκτρονικό εμπόριο μέσω διαδικτύου, το διαδίκτυο των πραγμάτων και τη χρήση ΤΠΕ και το περιβάλλον.

Όπως αναφέρεται, η χρήση του διαδικτύου μειώνεται ανάλογα με την ηλικία, ξεκινώντας από 99,9% για την ηλικιακή ομάδα 16 – 24 ετών και φτάνοντας στο 83,3% για την ηλικιακή ομάδα 55 – 74 ετών, ενώ τα άτομα με υψηλό μορφωτικό επίπεδο χρησιμοποιούν το διαδίκτυο πιο συχνά (99,6%) από τα άτομα με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο (76,8%)

Προστίθεται πως οι πιο δημοφιλείς δραστηριότητες στο διαδίκτυο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024 ήταν η ανταλλαγή μηνυμάτων μέσω Skype, Messenger, WhatsApp και Viber (97,3%), η πραγματοποίηση κλήσεων μέσω διαδικτύου (97,2%), η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα ή υπηρεσίες (94,3%), η συμμετοχή σε κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook και το Twitter (91,8%) και η παρακολούθηση βίντεο από υπηρεσίες κοινής χρήσης (91,3%)

Επιπλέον, το 10,3% των ατόμων που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024 έκανε χρήση διαδικτυακού εκπαιδευτικού υλικού, το 10,0% έκανε διαδικτυακά μάθημα και το 9,7% επικοινώνησε με εκπαιδευτικούς ή μαθητές χρησιμοποιώντας διαδικτυακά εργαλεία ήχου ή βίντεο.

Ηλεκτρονική διακυβέρνηση

Σύμφωνα με τη Στατιστική Υπηρεσία, κατά την περίοδο Απριλίου 2023 - Μαρτίου 2024 το 70,6% των ατόμων μεταξύ των ηλικιών 16-74 έλαβαν πληροφορίες από κυβερνητικές υπηρεσίες ηλεκτρονικά, το 54,0% είχαν πρόσβαση σε πληροφορίες που είχαν αποθηκευτεί για αυτούς από δημόσιες αρχές ή υπηρεσίες και το 22,8% είχαν πρόσβαση σε πληροφορίες από δημόσιες βάσεις δεδομένων ή μητρώα.

Ηλεκτρονικό εμπόριο

Αντίστοιχα, το ποσοστό των ατόμων που πραγματοποίησαν αγορές μέσω διαδικτύου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024 αυξήθηκε σημαντικά στο 63,6% σε σύγκριση με 55,3% την αντίστοιχη περίοδο του περσινού χρόνου.

Συμπληρώνεται ότι οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων ή υπηρεσιών που παραγγέλθηκαν ή αγοράστηκαν μέσω διαδικτύου αφορούσαν σε είδη ρουχισμού (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), παπούτσια ή αξεσουάρ (85,3%), παραγγελίες από εστιατόρια ή αλυσίδες “fast food” ή υπηρεσίες “catering” (delivery) (78,8%), υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα ή αξεσουάρ (53,4%) και καλλυντικά, προϊόντα ομορφιάς ή ευεξίας (33,4%).

Προστίθεται ότι ανάμεσα στα άτομα ηλικίας 16–74 ετών που παράγγειλαν ή αγόρασαν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω διαδικτύου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024, το 46,5% αγόρασε υπηρεσίες διαμονής, το 45,5% αγόρασε υπηρεσίες μεταφοράς και το 33,2% εισιτήρια για εκδηλώσεις.

Δειτε Επισης

Οι μάρκες που πρωταγωνίστησαν το 2024 στην κυπριακή αγορά αυτοκινήτων
Αύξηση 9,1% στις εγγραφές οχημάτων το 2024-Στο 4% το μερίδιο των ηλεκτροκίνητων
Αυτοκινητοβιομηχανία: Οι δασμοί Τραμπ ωθούν τους προμηθευτές να επανεξετάσουν τα σχέδια παραγωγής
Barcode: Η τεχνολογία που μεταμόρφωσε το παγκόσμιο εμπόριο εξελίσσεται-Ποιες αλλαγές έρχονται
Μείωση ελλείμματος στο εμπορικό ισοζύγιο κατά €769 εκατ. τους πρώτους έντεκα μήνες του 2024
Οι χειμερινές εκπτώσεις ξεκίνησαν στο Kings Avenue Mall–Βρείτε τα πάντα σε απίθανες τιμές
Η Κίνα απειλεί με αντίποινα την Ε.Ε. για τους δασμούς
Πώς θα κινηθούν οι τιμές των εμπορευμάτων το 2025-Τι αναμένουν αναλυτές
Οι σύμμαχοι του χαλλουμιού-Αυτές είναι οι κύριες χώρες εξαγωγής του
Το packaging επαναπροσδιορίζει τη σχέση του καταναλωτή με το brand και την επιχείρηση