Στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο... Αγορές μέσω διαδικτύου για περισσότερους από έξι στους δέκα

Πάνω από το 90% του πληθυσμού χρησιμοποιεί το διαδίκτυο τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, κατέδειξε ειδική έρευνα που διενήργησε η Στατιστική Υπηρεσία κατά την περίοδο Απριλίου - Ιουνίου 2024, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιοποιήθηκαν την Πέμπτη.

Σύμφωνα με την Υπηρεσία, σκοπός της έρευνας, η οποία, όπως σημειώνεται κάλυψε 1.838 νοικοκυριά με τουλάχιστον ένα μέλος ηλικίας 16-74 ετών και συνολικά 3.763 άτομα μεταξύ των ηλικιών αυτών, ήταν η συλλογή στοιχείων για την πρόσβαση των νοικοκυριών σε επιλεγμένες Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), τη χρήση του διαδικτύου, την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, το ηλεκτρονικό εμπόριο μέσω διαδικτύου, το διαδίκτυο των πραγμάτων και τη χρήση ΤΠΕ και το περιβάλλον.

Όπως αναφέρεται, η χρήση του διαδικτύου μειώνεται ανάλογα με την ηλικία, ξεκινώντας από 99,9% για την ηλικιακή ομάδα 16 – 24 ετών και φτάνοντας στο 83,3% για την ηλικιακή ομάδα 55 – 74 ετών, ενώ τα άτομα με υψηλό μορφωτικό επίπεδο χρησιμοποιούν το διαδίκτυο πιο συχνά (99,6%) από τα άτομα με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο (76,8%)

Προστίθεται πως οι πιο δημοφιλείς δραστηριότητες στο διαδίκτυο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024 ήταν η ανταλλαγή μηνυμάτων μέσω Skype, Messenger, WhatsApp και Viber (97,3%), η πραγματοποίηση κλήσεων μέσω διαδικτύου (97,2%), η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα ή υπηρεσίες (94,3%), η συμμετοχή σε κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook και το Twitter (91,8%) και η παρακολούθηση βίντεο από υπηρεσίες κοινής χρήσης (91,3%)

Επιπλέον, το 10,3% των ατόμων που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024 έκανε χρήση διαδικτυακού εκπαιδευτικού υλικού, το 10,0% έκανε διαδικτυακά μάθημα και το 9,7% επικοινώνησε με εκπαιδευτικούς ή μαθητές χρησιμοποιώντας διαδικτυακά εργαλεία ήχου ή βίντεο.

Ηλεκτρονική διακυβέρνηση

Σύμφωνα με τη Στατιστική Υπηρεσία, κατά την περίοδο Απριλίου 2023 - Μαρτίου 2024 το 70,6% των ατόμων μεταξύ των ηλικιών 16-74 έλαβαν πληροφορίες από κυβερνητικές υπηρεσίες ηλεκτρονικά, το 54,0% είχαν πρόσβαση σε πληροφορίες που είχαν αποθηκευτεί για αυτούς από δημόσιες αρχές ή υπηρεσίες και το 22,8% είχαν πρόσβαση σε πληροφορίες από δημόσιες βάσεις δεδομένων ή μητρώα.

Ηλεκτρονικό εμπόριο

Αντίστοιχα, το ποσοστό των ατόμων που πραγματοποίησαν αγορές μέσω διαδικτύου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024 αυξήθηκε σημαντικά στο 63,6% σε σύγκριση με 55,3% την αντίστοιχη περίοδο του περσινού χρόνου.

Συμπληρώνεται ότι οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων ή υπηρεσιών που παραγγέλθηκαν ή αγοράστηκαν μέσω διαδικτύου αφορούσαν σε είδη ρουχισμού (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), παπούτσια ή αξεσουάρ (85,3%), παραγγελίες από εστιατόρια ή αλυσίδες “fast food” ή υπηρεσίες “catering” (delivery) (78,8%), υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα ή αξεσουάρ (53,4%) και καλλυντικά, προϊόντα ομορφιάς ή ευεξίας (33,4%).

Προστίθεται ότι ανάμεσα στα άτομα ηλικίας 16–74 ετών που παράγγειλαν ή αγόρασαν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω διαδικτύου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024, το 46,5% αγόρασε υπηρεσίες διαμονής, το 45,5% αγόρασε υπηρεσίες μεταφοράς και το 33,2% εισιτήρια για εκδηλώσεις.

Δειτε Επισης

Ώθηση στην ανάπτυξη από τις υπό εξέλιξη μεγάλες μη οικιστικές ιδιωτικές επενδύσεις και έργα υποδομής-Οι προβλέψεις της ΚΤΚ
Σπάει τα κοντέρ και το 2025 ο κυπριακός τουρισμός-Νέο ρεκόρ αφίξεων τους πρώτους δύο μήνες του έτους
Φάνος Ν. Επιφανίου και ALUMINCO ενώνουν δυνάμεις και ενισχύσουν την παρουσία τους στην αγορά των συστημάτων αλουμινίου
Ξεκινά η διαδικτυακή ψηφοφορία για τα 17α ΙΝ Βusiness Awards
Νέα κλινική στον Στρόβολο-Τριώροφο κτήριο με χειρουργική και μονάδα εντατικής θεραπείας
Απόψε τα Κυπριακά Βραβεία Αρχιτεκτονικής, Aρχιτεκτονικής Εσωτερικού Χώρου και Ανάπτυξης Γης 2024
Η υφιστάμενη διαδικασία πλήρωσης κενών θέσεων στο δημόσιο και γιατί ζητά ξεπάγωμα από την Βουλή η Κυβέρνηση
Εδραιώνουν τη δυναμική τους τα υβριδικά αυτοκίνητα με μερίδιο αγοράς 44%-Ποιες μάρκες προτιμούν οι αγοραστές
Το νομοσχέδιο στην Επ. Οικονομικών για πιο άμεσες και ευέλικτες διαδικασίες προσλήψεων στο δημόσιο
Ο χάρτης της ξενοδοχειακής βιομηχανίας στην Κύπρο… Οι μονάδες ανά περιοχή, η δυναμικότητα και τα αστέρια