«Ξαφνικά η Κυπριακή Δημοκρατία έγινε πλοιοκτήτης...»-Σε διαβουλεύσεις με Ελλάδα και ΗΑΕ για ενοικίαση του «Προμηθέα»

Τις επόμενες ημέρες θα ακούσουμε για τον απόπλου της πλωτής μονάδας "Προμηθέας", είπε ο Υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας Γιώργος Παπαναστασίου.

"Αναμένουμε τις επόμενες ημέρες ίσως και εντός της εβδομάδας να ακούσουμε για τον απόπλου" του πλοίου Προμηθέας, είπε ο Υπουργός απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων στη Βουλή, λέγοντας  ότι γίνονται οι τελευταίες διεργασίες για να μπορέσει το πλοίο να ξεκινήσει.

Διευκρίνισε ότι υπάρχουν πάρα πολλές λεπτομέρειες, και είπε ότι «ξαφνικά η Κυπριακή Δημοκρατία έγινε πλοιοκτήτης, καταλαβαίνετε ότι με το να γίνει η Κυπριακή Δημοκρατία πλοιοκτήτης και να είναι πλοιοκτήτης για ένα πλοίο το οποίο πρέπει να αποπλεύσει από την Σαγκάη δεν είναι μια απλή απόφαση».

Υπάρχουν, είπε, πληρώματα τα οποία πρέπει να μπουν, υπάρχουν καύσιμα τα οποία πρέπει να υπολογιστούν για να πάει σε προορισμό, υπάρχουν εξαρτήματα τα οποία πρέπει να μπουν πάνω στο πλοίο για να τα έχει κατά τη διάρκεια του ταξιδιού «οπότε καταλαβαίνετε ότι υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες που επιλύονται στις επόμενες ημέρες».

Απαντώντας σε ερωτήσεις, είπε ότι δεν μπορεί να υποδείξει ακόμη τον προορισμό, είναι σε διαβούλευση και ο προορισμός θα πρέπει να επιλεγεί μέσα από κάποια κριτήρια.

Τα κριτήρια αυτά, εξήγησε, είναι να μπορεί στον προορισμό να γίνουν εκείνες οι αλλαγές ή επιδιορθώσεις ώστε να μπορεί το πλοίο να πιστοποιηθεί ως πλωτή μονάδα και αν είναι δυνατόν να μπορέσει να γίνει χρήση του πλοίου μέχρι να μπορεί να πάει στο Βασιλικό για να μπει σε χρήση.

Υπολογίζουμε ότι - και είναι αισιόδοξος στόχος - η ΕΤΥΦΑ συγκεκριμένα, ότι μέχρι τέλος του 2025 θα έχει ολοκληρώσει το τερματικό ώστε να μπορεί ο Προμηθέας να μπει πάνω στην προβλήτα για να ξεκινήσει την αεριοποίηση.

Κληθείς να αναφέρει κατά πόσον θα γίνει ενοικίαση του πλοίου, είπε ότι η ενοικίαση ενός πλοίου  με χρηματοδότες την Ευρώπη, δύο τράπεζες ευρωπαϊκές, και κάποιον ο οποιος επιδοτεί το έργο κοινής ωφελείας,  θα πρέπει να υπάρξει και συναίνεση από αυτούς τους χρηματοδότες.

Γίνονται διαβουλεύσεις προς πάσα κατεύθυνση, πρόσθεσε, ώστε να μπορεί το πλοίο να χρησιμοποιηθεί μέχρι να είναι έτοιμες οι υποδομές στο Βασιλικό.

Εξήγησε ότι υπάρχει ένας λόγος για αυτό, λέγοντας ότι το πλοίο δεν μπορεί να μείνει σε αχρησία μέχρι το τέλος του 2025. Αυτά τα πλοία, είπε, έχουν μηχανισμούς πάνω ενώ το περιβάλλον το θαλάσσιο σε αγκυροβόλια θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα. 

Ερωτηθείς με ποιες χώρες είμαστε σε διαβούλευση για ενοικίαση του πλοίου, είπε ότι στοχεύουμε δύο χώρες, ΗΑΕ και Ελλάδα, αλλά παράλληλα γίνονται και σκέψεις για εναλλακτικές για τον λόγο ότι ακόμα οι δύο προορισμοί δεν πληρούν όλα τα κριτήρια. 

Δειτε Επισης

Στο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού IN Business... Κυπριακή βιομηχανία: Ηοld the line
Ουσιαστικό βήμα για την ένταξη της Κύπρου στη ζώνη Σένγκεν-Ανοίγει ο δρόμος για λειτουργία του εθνικού VIS
Matt Murphie: Ένα φυσικό κινηματογραφικό στούντιο η Κύπρος-Η κάθοδος και τα πλάνα της Copper Island για το νησί
Άλλη μια πρώην υπεραγορά Παπαντωνίου έγινε Σκλαβενίτης...Με αμείωτη ένταση το πλάνο πλήρους ενσωμάτωσης
Εξαγόρασε Hadjipieris Dairy και έρχεται στην Κύπρο η ΟΜΗΡΟΣ-Συνολικές επενδύσεις 30 εκατ. την επόμενη πενταετία
Ο Κύπριος Γιάννης Ιωάννου νέος Group CFO στον όμιλο ΤΙΤΑΝ-«Αυτό δεν είναι απλώς ένα επαγγελματικό ορόσημο»
Υποχώρησε το πετρέλαιο με το βλέμμα σε δασμούς και OPEC+
CBN Young Dragon Awards: Ξεκίνησε το open call για τις υποψηφιότητες-Πού και πώς μπορούν να υποβληθούν
Γιάννης Γεωργούλας: Ουσιαστικά βήματα σε ψηφιακή πολιτική, έρευνα και καινοτομία-Δημιουργικός ο ρόλος του ΔΗΣΥ
Μάριος Ταννούσης: Πολύ σημαντικό και θετικό βήμα ο Εθνικός Μηχανισμός Ελέγχου ΑΞΕ-Το όφελος για την Κύπρο