Η εξίσωση της μαγείας: Τα μαθηματικά που κρύβονται πίσω από τις χριστουγεννιάτικες καμπάνιες
Joanna Κασουλίδου 08:00 - 10 Δεκεμβρίου 2024
H εποχή της μαγείας των Χριστουγέννων, είναι η εποχή της τρέλας σε όλα τα διαφημιστικά γραφεία σε όλο τον πλανήτη! Και πιστεύω πως ο κάθε διαφημιστής που διαβάζει αυτό το άρθρο, θα συμφωνήσει πως βρίσκεται στα όρια της τρέλας. Διότι πίσω από κάθε εντυπωσιακή εορταστική χριστουγεννιάτικη διαφήμιση κρύβονται μήνες σχολαστικού σχεδιασμού, σκληρού ανταγωνισμού και ενός ρολογιού που μετρά αντίστροφα.
Ποιο είναι λοιπόν το μυστικό επιτυχίας μιας χριστουγεννιάτικης καμπάνιας, που θα την κάνει να ξεχωρίσει μέσα στο χάος όλων των διαφημίσεων που παίζουν ασταμάτητα και βομβαρδίζουν τους καταναλωτές;
Πέρα από όλο τον προγραμματισμό, την αγορά μέσων και καλών spots, το budgeting, τη βελτιστοποίηση δημιουργικού, τις αναλύσεις και τα reports, υπάρχει μία και μοναδική προτεραιότητα που καθορίζει ποιοι θα είναι οι νικητές και οι χαμένοι στη διαφήμιση κατά την εορταστική περίοδο.
H συνταγή επιτυχίας είναι να δέσει το γλυκό μεταξύ της δημιουργικότητας και της συναισθηματικής σύνδεσης με τους καταναλωτές, ο σωστός στρατηγικός σχεδιασμός, οι καινοτόμες ιδέες, η αυθεντικότητα, η σωστή εκτέλεση και η ικανότητα να αγγίξει το αποτέλεσμα τις καρδιές του κοινού για να είναι memorable.
Ναι, λέμε πως it’s the most wonderful time of the year, αλλά για εμάς τους διαφημιστές και τα brands που διαχειριζόμαστε είναι από τις πιο αγχωτικές περιόδους καθώς προετοιμαζόμαστε για την αύξηση της καταναλωτικής δαπάνης, τις προσφορές, τις προθεσμίες αποστολής και τις πωλήσεις του τέλους του έτους. Αυτή η εποχή αποτελεί διαχρονικά μια από τις σημαντικότερες περιόδους ενεργοποίησης των brands με σαφή αύξηση πωλήσεων, που αρκετές φορές μπορεί να αποτελούν και σημείο αναφοράς για τον προσδιορισμό των budgets της επόμενης χρονιάς. Και γι’ αυτό, το στοίχημα είναι μεγάλο. Και ταυτόχρονα αγχωτικό.
Αμέτρητα brands μάχονται σκληρά για την προσοχή των καταναλωτών. Το στενό χρονικό περιθώριο για τις εορταστικές προσφορές ασκεί έντονη πίεση στις εταιρίες επικοινωνίας να σχεδιάσουν στρατηγικά, να δημιουργήσουν ακριβή και στοχευμένα μηνύματα που να είναι και ευέλικτα καθώς αλλάζουν οι καταναλωτικές τάσεις.
Tα πιο επιτυχημένα brands αρχίζουν να ετοιμάζονται για τα Χριστουγεννιάτικα campaigns τους από το καλοκαίρι. Ναι, κάνουμε γυρίσματα με τον Άγιο Βασίλη, κομπάρσους με σκουφάκια και μπουφάν μέσα στον καύσωνα. Αυτό όμως μας δίνει αρκετό χρόνο να δημιουργήσουμε ποιοτικές διαφημίσεις, που θα έχουν απήχηση στους καταναλωτές.
Αυτό το «παρατεταμένο χρονικό διάστημα» δίνει σε εμάς τον χρόνο να δημιουργήσουμε και να κολλήσουμε σε μία καμπάνια 360, δράσεις που θα ενισχύσουν το μήνυμα του brand, καταφέρνοντας παράλληλα να το έχουμε top of mind και always present στην καθημερινότητα του καταναλωτή, ακολουθώντας πιστά το consumer’s daily journey.
Από την ώρα που θα ξυπνήσει και θα πάρει το κινητό στα χεριά του για να ενημερωθεί από τα social media του, να κάνει τον περίπατό του στους στολισμένους δρόμους μέχρι και την ώρα που θα χαλαρώσει παρακολουθώντας παράλληλα μια χριστουγεννιάτικη ταινία στην τηλεόραση και ένα podcast στο tablet.
Εκτός από τα παραδοσιακά μέσα, που είναι απαραίτητα, αναγκαία είναι και η χρήση social media, όπως το Instagram, το TikTok και το LinkedIn, για την προώθηση εποχιακών καμπανιών – ανάλογα βέβαια με τον σκοπό, το κοινό που στοχεύουμε και το αποτέλεσμα που επιδιώκουμε.
Εδώ και πάλι ο χώρος είναι γεμάτος με festive chatter. Και για να ξεχωρίσει το μήνυμα, χρειάζεται digital καμπάνιες που ενθαρρύνουν τη δημιουργία περιεχομένου από τους χρήστες, engaging βίντεο με εντυπωσιακές CGI τεχνικές, ουσιαστικούς διαγωνισμούς και όχι απλά εύκαιρους διαγωνισμούς με ένα giveaway, που δεν απαντά σε καμία στρατηγική. Και αυτά θα μπορούσαν να είναι συνδυασμένα με μια αποτελεσματική στρατηγική influencer.
Οι influencers μπορούν να μοιραστούν λεπτομέρειες για την καμπάνια, μια προσφορά που τρέχουμε, να συμμετέχουν σε προωθητικά βίντεο ή φωτογραφήσεις, προσφέροντας αξιοπιστία και ευρύτερη απήχηση.
Σίγουρα δεν θα μπορούσε να λείπει από τη στρατηγική, ο σχεδιασμός unique experiential και interactive activations. Αυτά αποτυπώνονται με memorable εκδηλώσεις ή promotional events που δημιουργούν εμπειρίες, προκαλούν αλληλεπίδραση, ενθουσιασμό και buzz του κοινού με το brand. Φανταστείτε ένα χριστουγεννιάτικο promotion σε ένα mall τις ήμερες των γιορτών.
Ανάμεσα σε τόσα happenings που θα συμβαίνουν εκείνη την ημέρα. Πως να κάνει stand out το event του δικού σου brand; Και πως θα κάνει τους περαστικούς να σταματήσουν και να έρθουν κοντά; Επιλέγοντας κάτι μοναδικό. Κάτι διαφορετικό. Από τα χρώματα στο branding και στο décor ή τα εκθέματα. Δίνοντας μια φρέσκια προσέγγιση και ένα τρελό twist στα παραδοσιακά και τα τετριμμένα, κάνοντας τα να θυμίζουν ασυνήθιστα. Κάπως έτσι θα προκαλέσετε και θα κλέψετε τις εντυπώσεις.
Και πάμε για το τελικό gift wrap! Στη DELEMA γνωρίζουμε πολύ καλά, πως μια επιτυχημένη χριστουγεννιάτικη καμπάνια δεν εξαρτάται αποκλειστικά από έναν μεγάλο προϋπολογισμό, αλλά από τη δημιουργία ενός μηνύματος, που αντηχεί στο πνεύμα των εορτών και συνδέεται με το κοινό σε συναισθηματικό επίπεδο.
Οι εορταστικές διαφημίσεις μας, ξεχωρίζουν επειδή απευθύνονται άμεσα σε αυτά που έχουν μεγαλύτερη σημασία για τους καταναλωτές και δημιουργούν ουσιαστική σύνδεση με το κοινό.
Για να συμβεί αυτό είναι απολύτως απαραίτητο να γνωρίζουμε καλά το target audience που θέλει το brand να προσεγγίσει, τις συνήθειες του καθώς και τα buying behaviors τους ώστε να ξέρουμε τα διάφορα κουμπιά και tricks, που θα κάνουν trigger τη μαγεία της απήχησης και επιτυχίας της διαφημιστικής καμπάνιας.
Συνδυάζοντας συγκινητική αφήγηση, ελκυστικά οπτικά στοιχεία και σύγχρονες τάσεις, όπως οι ψηφιακές εμπειρίες και η βιωσιμότητα, στη DELEMA δημιουργούμε αξέχαστες χριστουγεννιάτικες καμπάνιες, που όχι μόνο ξεχωρίζουν αλλά και κερδίζουν τις καρδιές των καταναλωτών.
Η μαγεία του χριστουγεννιάτικου μάρκετινγκ κρύβεται στην ικανότητά του να αιχμαλωτίζει και να μεταδίδει τη χαρά, τη ζεστασιά και τη γενναιοδωρία που γεμίζουν τις καρδιές μας την εορταστική περίοδο.
Είναι αυτή η μοναδική στιγμή που οι άνθρωποι συνδέονται πιο βαθιά, μοιράζονται στιγμές αγάπης γεμάτες από χαμόγελα και δημιουργούν αναμνήσεις που μένουν για πάντα… γιατί στο τέλος της ημέρας, η επιτυχία μιας χριστουγεννιάτικης καμπάνιας δεν είναι απλώς ζήτημα στρατηγικής, ούτε μετριέται με τις ατελείωτες ώρες reporting στο γραφείο.
Είναι η στιγμή που καταφέρνεις να αγγίξεις τις καρδιές των ανθρώπων, να τους κάνεις να νιώσουν κάτι αληθινό, αξέχαστο και γεμάτο νόημα – μια γεύση του brand που θα μείνει μαζί τους και μετά το τέλος των γιορτών.
*Relations & Project Director Delema