Οι συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας που επιλέγουν οι Κύπριοι-Έρευνα του ΓΕΡΗΕΤ

Το 78% των συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας είναι μηνιαίο πακέτο με απεριόριστο χρόνο ομιλίας, μηνύματα και δεδομένα, σύμφωνα με έρευνα του Γραφείου του Επιτρόπου Επικοινωνών - ΓΕΡΗΕΤ, που αφορά την αντίληψη των καταναλωτών σε σχέση με τις υπηρεσίες κινητής και σταθερής τηλεφωνίας.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το 99% των ερωτηθέντων είναι χρήστες κινητής τηλεφωνίας. Από αυτούς, το 45% διαθέτει σταθερή τηλεφωνία, το 87% έχει σύνδεση σταθερού ίντερνετ στο σπίτι και το 46% διαθέτει συνδρομητική τηλεόραση.

Σε σχέση με το είδος σύνδεσης της κινητής τηλεφωνίας το 78% διαθέτει μηνιαίο πακέτο με απεριόριστο χρόνο ομιλίας, SMS και δεδομένα, το 14% επιλέγει μηνιαίο πακέτο με συγκεκριμένο χρόνο ομιλίας, SMS και δεδομένα, 5% διαθέτει μηνιαία απλή συνδρομή και μόλις 4% προπληρωμένη σύνδεση.

Το 74% των καταναλωτών δηλώνει ότι σίγουρα ή μάλλον δεν θα τους ενδιέφερε να γίνουν συνδρομητές σε έναν παροχέα που παρέχει αποκλειστικά υπηρεσίες δεδομένων/ίντερνετ χωρίς λεπτά ομιλίας και SMS ενώ παράλληλα μόνο το 7% ενδιαφέρεται σίγουρα ή μάλλον να γίνουν συνδρομητές σε έναν παροχέα χωρίς δυνατότητα κλήσεων σε όλες ή κάποιες εταιρίες ή δίκτυα.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Επιτρόπου Επικοινωνιών, το παραπάνω εύρημα αναδεικνύει την ανάγκη για συνέχιση της παροχής υπηρεσιών παραδοσιακής φωνής και SMS εκ μέρους των παροχέων.

Επιπλέον, σύμφωνα με την έρευνα, από τους χρήστες κινητής τηλεφωνίας που δεν διαθέτουν πακέτο απεριόριστης ομιλίας (23%) περίπου οι μισοί (53%) ανησυχούν για τη δαπάνη των τοπικών κλήσεων από το κινητό τους.

Ακόμα, το 85% των χρηστών που διαθέτουν κινητή ευρυζωνική πρόσβαση (data) απαντούν κλήσεις μέσω εφαρμογών θεωρώντας ότι το κόστος είναι μικρό ή ανύπαρκτο λόγω απεριόριστων δεδομένων. Το ποσοστό αυτό είναι μειωμένο ανάμεσα στους συνδρομητές που έχουν συγκεκριμένο αριθμό λεπτών, SMS και δεδομένων με μόλις το 57% να δηλώνει πως απαντά κλήσεις μέσω εφαρμογών.

Από τις 10 τελευταίες τοπικές κλήσεις που πραγματοποίησαν οι ερωτώμενοι ενώ βρίσκονταν στο σπίτι, οι 7,7 έγιναν από το κινητό τους, οι 2,1 από το κινητό τους μέσω διαδικτύου, και μόλις 0,2 κλήσεις από το σταθερό τηλέφωνο.

Επιπλέον, από τις 10 τελευταίες τοπικές κλήσεις που πραγματοποίησαν οι ερωτώμενοι ενώ βρίσκονταν εκτός σπιτιού, οι 7,9 έγιναν από το κινητό τους και οι 2,1 μέσω διαδικτύου από το κινητό τους.

Απαντώντας για τις πιο δημοφιλείς δραστηριότητες περιήγησης στο διαδίκτυο, το 94% είπε ότι κάνει αναζήτηση πληροφοριών, 93% διαβάζει το ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο, το 93% αποστέλλει και λαμβάνει μηνύματα μέσω εφαρμογών και 91% χρησιμοποιεί μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως Facebook, Twitter, Snapchat και Instagram.

Σταθερή Τηλεφωνία

Σε περίπτωση όπου το κόστος κλήσεων από σταθερό σε άλλα σταθερά τηλέφωνα αυξανόταν κατά 10%, το 64% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θα αναζητούσε τρόπους για να μειώσει το κόστος, το 87% θα έκανε περισσότερες κλήσεις μέσω διαδικτύου από το κινητό αντί από το σταθερό και το 82% θα χρησιμοποιούσε τα λεπτά του πακέτου κινητής.

Το 22% δήλωσε πως δεν θα προτιμούσε να κάνει κλήσεις μέσω Wi-Fi στο σπίτι αντί της σταθερής γραμμής. Ως λόγους, το 38% ανάφερε ότι η ποιότητα των κλήσεων δεν είναι ίδια ή είναι καλύτερη από το σταθερό, το 38% δήλωσε ότι δεν διαθέτουν όλες οι επαφές τους εφαρμογές όπως Viber, Messenger ή WhatsApp και το 19% θεωρεί ότι τα οφέλη κόστους είναι μηδαμινά.

Το δομημένο ερωτηματολόγιο ετοιμάστηκε από την ομάδα Παρατηρητηρίου Αγοράς του ΓΕΡΗΕΤ με δείγμα 1.002 ατόμων (602 αστικές περιοχές και 400 αγροτικές περιοχές) και διεξήχθη κατά την περίοδο 14 Μαΐου -28 Μαΐου 2024.

Δειτε Επισης

Οι ανερχόμενες τεχνολογίες που θα κυριαρχήσουν το 2025-Οι διαπιστώσεις του EIC
Μνημόνια-ορόσημο και σημαντικό βήμα για να καταστεί η Κύπρος κορυφαίος παγκόσμιος κόμβος στον διαστημικό τομέα
Η μαγεία του Fintech σε επίδειξη στη Λεμεσό, καθώς το CFS 2024 κλέβει την παράσταση
Βαλεντίνος Πολυκάρπου: Σημαντικό βήμα για την ανάπτυξη του τομέα της τεχνολογίας τα διατάγματα Παναγιώτου
H Cyta έτοιμη για την ψηφιακή ταυτότητα από τις 23 Δεκεμβρίου
Ε.Ε.: Εντείνει τις πιέσεις στην Apple να ανοίξει το λειτουργικό σύστημα iPhone σε ανταγωνιστές
Σε λειτουργία ο «Ψηφιακός Βοηθός»-Η πρώτη εφαρμογή παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης στο κυπριακό δημόσιο
Συγχωνεύονται Entersoft και Softone...Ο ενιαίος οργανισμός που δημιουργείται και η διοικητική ομάδα του νέου ομίλου
Πώς η πρόβλεψη ζήτησης λύνεται με το ERP
Συμφωνία ΑΔΜΗΕ-Serverfarm για ανάπτυξη και λειτουργία υπερσύγχρονων Data Centers στην Ελλάδα