Σε τρεις με έξι μήνες νέες προσφορές για τον δρόμο Πόλης-Πάφου… Στα 90 εκ. ευρώ εκτοξεύεται το κόστος

Σε τρεις με έξι μήνες αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία προσφοροδότησης, για τον δρόμο Πάφου-Πόλης Χρυσοχούς, η σύμβαση για τον οποίο διακόπηκε με τον προηγούμενο εργολάβο την περασμένη εβδομάδα, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί έντονη ανησυχία στους κατοίκους της περιοχής.

Περιγράφοντας τα τεκταινόμενα των τελευταίων ημερών, ο υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης υπέδειξε ότι μετά τον τερματισμό της σύμβασης, κατόπιν συνεννόησης με τη Νομική Υπηρεσία, συνέχισαν με δράσεις για εξαργύρωση των εγγυητικών. Παράλληλα, δημιουργήθηκε ένα χρονοδιάγραμμα ώστε η πρώτη φάση να ολοκληρωθεί εντός τριών ετών.

«Προχωρούμε με καταγραφή εργασιών στο εργοτάξιο, ώστε να καταγραφεί ο τελικός λογαριασμός στο έργο και τυχόν αποζημιώσεις.

Ακολούθως θα προχωρήσουμε σε προσφορές που θα ολοκληρωθεί εντός τριών με έξι μηνών με στόχο να ολοκληρωθούν. Υπάρχουν κάποια θέματα για την έξοδο στη Μεσόγη κι άλλες περιοχές και θέλουμε να προχωρήσουμε παράλληλα με αυτά τα έργα ώστε να είμαστε έτοιμοι όταν προχωρήσουν και τα υπόλοιπα έργα», σημείωσε ο υπουργός.

Από την πλευρά του, ο Γενικός Ελεγκτής, Ανδρέας Παπακωνσταντίνου τόνισε πως από την πλευρά της Ελεγκτικής Υπηρεσίας είχαν υποδείξει τα προβλήματα στον συγκεκριμένο δρόμο εδώ και δύο χρόνια, ωστόσο υπήρχαν διαβεβαιώσεις όλα έβαιναν καλώς, ωστόσο τελικά διαπιστώθηκε ότι το έργα έπασχε, όπως είπε χαρακτηριστικά.

«Το 2024, ξεκίνησε η συζήτηση με τα αιτήματα του εργολάβου για αλλαγές και προσπαθήσαμε να γίνει φιλικός διακανονισμός που δεν ευόδωσαν. Η δική μας εκτίμηση είναι ότι καθυστέρησε να υπάρξει διακοπή. Από τη στιγμή που δεν τηρείται η σύμβαση, πρέπει να τηρούνται και τα ανάλογα μέτρα.

Με τη σειρά του, εκπρόσωπος του Γενικού Λογιστηρίου υπέδειξε πως υπάρχει πρόνοια σε όλα τα συμβόλαια, όπως και στο υφιστάμενο μια διαδικασία που πρέπει να ακολουθείται όταν υπάρχουν διαφορές.

«Πρέπει να ακολουθείται κατά γράμμα και όπως γνωρίζουμε ακολουθήθηκε. Τα αιτήματα του εργολάβου δεν μπορούσαν να ακολουθηθούν, αποτελούσαν υπέρβαση. Ακόμα κι όταν έχει απαιτήσεις δεν πρέπει να σταματά τη σύμβαση, άρα η Αναθέτουσα Αρχή ήταν αναγκασμένη να διακόψει τη σύνδεση».

«Γιοφύρι της Άρτας το έργο»

Έντονος παρουσιάστηκε στην τοποθέτησή του, ο δήμαρχος Πόλης Χρυσοχούς, Γιώτης Παπαχριστοφή, ο οποίος χαρακτήρισε το θέμα του δρόμου ως γιοφύρι της Άρτας, με την περιοχή της Πόλης να είναι εκείνη που έχει το μεγαλύτερο πρόβλημα από ολόκληρη την περιοχή.

Όπως υπέδειξε, «περιμέναμε πως με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης θα μπορούσε ο κόσμος να μείνει και να έρχονταν επενδυτές στην περιοχή. Δυστυχώς στείλαμε τα χειρότερα μηνύματα. Σήμερα έκλεισαν τα περισσότερα σχολεία, πριν πενήντα χρόνια είχαμε 150 μαθητές, σήμερα έχουμε δύο σε ένα σχολείο».

Επισήμανε εξάλλου ότι «η διαβεβαίωση που έχουμε από τον υπουργό είναι ότι το συντομότερο θα ξεκινήσουν οι εργασίες. Αναμένουμε όσο πιο σύντομα να ξεκινήσει η πρώτη φάση και να ολοκληρωθεί. Το Υπουργείο δεσμεύτηκε κάθε τρίμηνο να ελέγχει πως προχωρούν οι εργασίες».

Ο κοινοτάρχης Έζουσας, με τη σειρά του είπε πως, «είναι πολύ σημαντικό να γίνει το έργο και συμπαραστεκόμαστε στο δήμαρχο της Πόλης Χρυσοχούς. Ήρθε η ώρα να δουν όλοι ότι δεν πρέπει να παίρνουμε τον πιο χαμηλό προσφοροδότη. Όλοι μας πρέπει να πάρουμε σαν δεδομένο ότι η Κυβέρνηση Χριστοδουλίδη θα τηρήσει τα χρονοδιαγράμματα».

Αρκετοί καλεσμένοι έθεσαν ως προβληματισμό το γεγονός ότι τις προσφορές κερδίζουν κάθε φορά εκείνοι που δίνουν τη χαμηλότερηξ προσφορά, με το Γενικό Λογιστήριο να τονίζει ότι πρέπει η προσφορά να κρίνεται κάθε φορά κατά περίπτωση.

Ο υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης παρεμβαίνοντας στον διάλογο, είπε πως «αυτό το έργο χρεώνει περισσότερα λεφτά στο τέλος, διότι τα αδρανεί υλικά όπως ο άσφαλτος είναι εκείνα που κοστίζουν. Το Τμήμα Δημοσίων Έργων έκρινε ότι ήταν ικανοποιητικός ο χρόνος και οι καθυστερήσεις ξεκίνησαν μετά τον Φεβρουάριο του 2024. Οι συναντήσεις έγιναν μετά τον Μάρτιο του 2024, όταν υπέβαλε τις τεχνικές δυσκολίες που αντιμετώπιζε.

Οι βουλευτές της Επιτροπής έθεσαν πολλά ερωτήματα στον υπουργό Μεταφορών, με τον Αλέξη Βαφεάδη να επαναλαμβάνει ότι το έργο θα συνεχιστεί, όποια κι αν είναι τα προβλήματα στην πορεία. «Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δήλωσε ότι η πολιτική του βούληση είναι να τελειώσει το έργο, γι’ αυτό κι εγώ δήλωσα ότι θα συνεχίσουν οι εργασίες».

Σε σχέση με το κόστος του έργου, εκτιμάται είπε ο κ. Βαφεάδης, περίπου θα είναι 20-30% περισσότερο από προηγουμένως. «Αν μπορούμε να υπολογίσουμε θα έλεγα ότι μια λογική τιμή είναι κοντά στα 90 εκατομμύρια. Θα διεκδικήσουμε διαφορές από το Δικαστήριο και έχουμε καλές πιθανότητας να τα διεκδικήσουμε αυτά τα λεφτά».

Σε ερώτηση για το κατά πόσον το έργο θα καταστεί όμηρος των Δικαστηρίων, υπέδειξε ότι έχουν λάβει γνωμάτευση από τη Νομική Υπηρεσία ότι δεν πρόκειται να γίνει όμηρος μιας δικαστικής διαμάχης. «Έχει αποσυρθεί η υπόθεση που υπήρχε ενώπιον Δικαστηρίου και θα την συμπεριλάβει σε νέα αγωγή που θα κατατεθεί».

«Θεωρούμε ότι κάναμε το καθήκον μας, ότι τηρήσαμε κατά γράμμα τη σύμβαση. Ξέρουμε ότι ταλαιπωρήσαμε κόσμο, αλλά αν δεν κάναμε διακοπή της σύμβασης θα ήταν μεγαλύτερο το δημόσιο κόστος», σημείωσε ο κ. Βαφεάδης, ο οποίος συνέχισε λέγοντας ότι «το κράτος είναι ένας καλός συνεργάτρης. Τίμιος και δίκαιος. Ακούει τους συνεργάτες του και προσπαθεί να λύσει προβλήματα. Αυτή η καλή θέληση έχει και όρια και κόκκινες γραμμές».

Δειτε Επισης

Ζητούν και τα ρέστα οι απεργοί στο σκυρόδεμα-«Δεν έχω μαγικό κουμπί» διαμηνύει ο Γιάννης Παναγιώτου
Κ. Κωνσταντή: Τι εισηγείται για εκτόνωση της κρίσης στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος
Σοβαρές επιπτώσεις από την απεργία στον κλάδο σκυροδέματος-Έντονη ανησυχία πολιτικών μηχανικών
Σε τρεις με έξι μήνες νέες προσφορές για τον δρόμο Πόλης-Πάφου… Στα 90 εκ. ευρώ εκτοξεύεται το κόστος
Έξω από το Υπουργείο Εργασίας οι απεργοί στον κλάδο σκυροδέματος-Θα επιδώσουν ψήφισμα στον Παναγιώτου
Κυριάκος Χρυσοχός: Στον πάγο σημαντικά έργα του δημοσίου και ντόμινο επιπτώσεων-Να λογικευτούν οι συντεχνίες
Σύνδεσμος Έτοιμου Σκυροδέματος: Αυτές είναι οι παράλογες απαιτήσεις των συντεχνιών-Υψηλά τα επίπεδα αμοιβών
Αμετακίνητοι οι εργαζόμενοι του κλάδου παραγωγής έτοιμου σκυροδέματος-Δεν αποκλείουν και κλιμάκωση
Συντηρούν το αδιέξοδο στο έτοιμο σκυρόδεμα οι συντεχνίες-«Μεγάλο το χάσμα, δύσκολη η προσέγγιση»
Μικτές επιδόσεις στις τιμές ακινήτων εν μέσω μειωμένης ζήτησης και υψηλών επιτοκίων