Έρευνα Marc για καπνικές συνήθειες στην Κύπρο-Κλειδί η ενημέρωση για το τέλος του τσιγάρου

Την ανάγκη για ενημέρωση των ενήλικων καπνιστών, στη βάση επιστημονικών δεδομένων, τόσο για τη διακοπή του καπνίσματος τσιγάρων, όσο και για τα εναλλακτικά προϊόντα καταδεικνύει η 3η Παγκύπρια Έρευνα για το Κάπνισμα. Στην έρευνα, που διεξήγαγε η MARC κατά το διάστημα 14-20 Οκτωβρίου 2024, για λογαριασμό της Philip Morris Cyprus, συμμετείχαν 809 νοικοκυριά.

philipmorriskapnikes2

Σύμφωνα με την έρευνα, τρεις στους δέκα Κύπριους, (32,6%) εξακολουθούν να καπνίζουν. Το ποσοστό αυτό παρουσιάζει αύξηση σε σύγκριση με το περσινό ποσοστό που αντιστοιχούσε στο 30,1%. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι από το σύνολο του ποσοστού των καπνιστών, το 18,5% παραδέχεται πως ενώ είχε διακόψει τελείως το κάπνισμα τσιγάρου, το ξεκίνησε και πάλι το τελευταίο εξάμηνο. Παρά τα εν λόγω δεδομένα, οκτώ στους δέκα καπνιστές (80,9%) ανησυχούν και προβληματίζονται για τις επιπτώσεις του καπνίσματος στην υγεία τους, γεγονός που υποδεικνύει τη διάθεση για αλλαγή συνήθειας. Η θέση αυτή ενισχύεται και από το γεγονός ότι επτά στους δέκα καπνιστές, (73,3%) δηλώνουν ότι βασικό κίνητρο για τη διακοπή του καπνίσματος είναι οι επιπτώσεις του στην υγεία και τη φυσική τους κατάσταση.

philipmorriskapnikes3anisixia

philipmorriskapnikes4enallaktika

Αναφορικά με τα εναλλακτικά προϊόντα, σημειώνεται ότι 15,4% των ερωτηθέντων σύμφωνα με την έρευνα έχει στραφεί σε αυτά, καταγράφοντας αύξηση συγκριτικά με την περσινή χρονιά που το ποσοστό ανερχόταν στο 13,4%, ενώ οκτώ στους δέκα (84,2%), δηλώνουν ότι η τεχνολογία και η επιστήμη που βρίσκεται πίσω από αυτά τα προϊόντα πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη κατά την επιλογή τους.

philipmorriskapnikes5

Για ακόμη μια χρονιά, η παγκύπρια έρευνα αναδεικνύει την έλλειψη ενημέρωσης, τόσο των ενήλικων καπνιστών, όσο και του γενικού πληθυσμού, σχετικά με τους τρόπους διακοπής του καπνίσματος, αφού έξι στους δέκα Κύπριους (62%) και πέντε στους δέκα καπνιστές (51,9%) θεωρούν ότι δεν υπάρχει επαρκής ενημέρωση, ενώ στο σύνολο του πληθυσμού, μόλις ένας στους δέκα (13,2%), δηλώνει ότι είναι πολύ ενημερωμένος για τα εναλλακτικά προϊόντα καπνίσματος.

philipmorriskapnikes6

Το θέμα της πρόσβασης των ανηλίκων σε προϊόντα καπνού και νικοτίνης, αναδεικνύεται επίσης μέσα από την παγκύπρια έρευνα ως άκρως ανησυχητικό για την κυπριακή κοινωνία, καθώς σχεδόν το σύνολο των ερωτηθέντων (95,8%) το θεωρεί πολύ προβληματικό, και ένα ποσοστό 70,2% των ερωτηθέντων χαρακτηρίζει την αγορά από ανήλικους ως εύκολη.

philipmorriskapnikes7

Σχολιάζοντας την έρευνα, ο Γρηγόρης Καμπέρης, Γενικός Διευθυντής της Philip Morris Cyprus & Malta, δήλωσε: «Η έρευνα καταδεικνύει ξεκάθαρα πως η ενημέρωση στη βάση επιστημονικών δεδομένων αποτελεί το θεμέλιο για τη μείωση του καπνίσματος. Είναι πολύ σημαντικό να παρασχεθούν στους ενήλικους καπνιστές, που δεν διακόπτουν το κάπνισμα, τόσο η πληροφόρηση, όσο και οι εναλλακτικές λύσεις προϊόντων δυνητικά μειωμένου κινδύνου, προκειμένου να αφήσουν οριστικά πίσω τους το τσιγάρο. Ο ρόλος της τεχνολογίας και της επιστήμης είναι καθοριστικός σε αυτήν τη μετάβαση, προκειμένου να επιτύχουμε τη δέσμευσή μας, και να βάλουμε το τσιγάρο εκεί που ανήκει: στα μουσεία».

Δειτε Επισης

Σώτος Ιακωβίδης: Μια πραγματική πρόκληση και η προτεραιότητα του ομίλου MSJ το 2025
Έτοιμες οι υπεραγορές για την εποχή του e-kalathi...Στην πορεία οι συζητήσεις για προσθήκες
FT: Συζητήσεις για επένδυση της Tesla στην Nissan-Άλμα της μετοχής της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας κατά 12%
Αυτά τα προϊόντα θα περιλαμβάνονται στο e-kalathi… Οι κατηγορίες και οι κωδικοί
Δωρεάν φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων στο Nicosia Mall σε συνεργασία με Unicars και EKCO Maximum Power
Με το αριστερό το 2025 για την αγορά αυτοκινήτων...50-50 τα καινούργια με τα μεταχειρισμένα και οι μάρκες που πρωταγωνιστούν
Μ. Σέφτσοβιτς: Σε περίπτωση δασμών των ΗΠΑ, η Ε.Ε. θα αντιδράσει σθεναρά και γρήγορα
Coca-Cola HBC: Η πιο βιώσιμη εταιρεία ποτών στον κόσμο σύμφωνα με τους δείκτες Dow Jones Best-in-Class 2024
Θέλει ενίσχυση σχέσεων με Κύπρο για εμπόριο, τουρισμό και επικοινωνίες η Βουλγαρία
BYD: Tα σχέδια της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας για να γίνει κορυφαίος «παίκτης» στην Ευρώπη