Πετρέλαιο: Επαναφορά στις ανησυχίες για τη ζήτηση της Κίνας και πτώση πέραν του 4% στις τιμές

Οι τιμές για το αργό πετρέλαιο υποχώρησαν αισθητά περισσότερο από 4% την Τρίτη (8/10), καθώς το προχθεσινό (σ.σ. 7/10) ράλι με αφορμή τον αυξημένο γεωπολιτικό κίνδυνο στη Μέση Ανατολή σταμάτησε αν και η αγορά περιμένει ακόμα αν το Ισραήλ θα αντεπιτεθεί τελικά στο Ιράν και ειδικά σε πετρελαϊκές υποδομές.

«Το πετρέλαιο μπορεί να συνεχίσει να ανεβαίνει μόνο για τόσο καιρό, καθαρά με βάση τις αντιλήψεις και όχι την πραγματική διαταραχή της προσφοράς», ανέφερε ο Tamas Varga, αναλυτής της χρηματιστηριακής εταιρείας πετρελαίου PVM, σε σημείωμά του την Τρίτη σύμφωνα με το cnbc.

Οι τιμές του πετρελαίου έχουν αυξηθεί περισσότερο από 7% μέχρι το κλείσιμο της Τρίτης, αφότου το Ιράν εκτόξευσε περίπου 180 βαλλιστικούς πυραύλους στο Ισραήλ την περασμένη εβδομάδα, εγείροντας φόβους ότι το Ισραήλ θα μπορούσε να ανταποδώσει χτυπώντας τη βιομηχανία αργού του Ιράν.

Ο πρόεδρος Τζο Μπάιντεν, ωστόσο, έχει αποθαρρύνει δημοσίως το Ισραήλ από το να πλήξει τις πετρελαϊκές υποδομές του Ιράν. Το Ισραήλ πιθανότατα θα χτυπήσει πρώτα στρατιωτικές εγκαταστάσεις και εγκαταστάσεις πληροφοριών στο Ιράν, δήλωσαν αξιωματούχοι στους New York Times.

Η Jerusalem Post ανέφερε επίσης ότι το Ισραήλ αναμένεται να επικεντρωθεί σε στρατιωτικές εγκαταστάσεις και εγκαταστάσεις πληροφοριών.

Ακολουθούν οι τιμές κλεισίματος για το αργό πετρέλαιο την Τρίτη:

  • West Texas Intermediate συμβόλαιο Νοεμβρίου: 73,57 δολάρια ανά βαρέλι, μειωμένο κατά 3,57 δολάρια ή 4,63%. Μέχρι σήμερα από τις αρχές του χρόνου, το αμερικανικό αργό έχει κερδίσει περισσότερο από 2%.
  • Brent συμβόλαιο Δεκεμβρίου: 77,18 δολάρια ανά βαρέλι, μειωμένο κατά 3,75 δολάρια ή 4,63%. Από την αρχή του έτους, ο παγκόσμιος δείκτης αναφοράς έχει μεταβληθεί ελάχιστα.

«Οι σειρήνες πολέμου στη Μέση Ανατολή είχαν ωθήσει τους «τουρίστες» πετρελαίου να συρρεύσουν στην πόλη για να αγοράσουν πετρέλαιο», δήλωσε στο CNBC ο Manish Raj, διευθύνων σύμβουλος της Velandera Energy Partners.

«Οι έμπειροι επενδυτές πετρελαίου έχουν ξαναδεί αυτή την ταινία – αυτοί είναι οι άνθρωποι που πουλάνε στην πολεμική διαφημιστική εκστρατεία και αγοράζουν πίσω όταν οι τιμές ομαλοποιηθούν», δήλωσε ο Raj.

Η αγορά ήταν επίσης απογοητευμένη από το γεγονός ότι οι Κινέζοι αξιωματούχοι δεν ανακοίνωσαν νέα σχέδια τόνωσης της οικονομίας κατά την ενημέρωση του Τύπου την Τρίτη.

Πριν από την πρόσφατη κλιμάκωση στη Μέση Ανατολή, η αγορά σαρώθηκε από το πτωτικό κλίμα για τη χαμηλή ζήτηση στην Κίνα, τον μεγαλύτερο εισαγωγέα αργού στον κόσμο, και τις ανησυχίες ότι η προσφορά πετρελαίου θα υπερβεί τη ζήτηση το 2025. Στις αρχές Σεπτεμβρίου, οι τιμές του πετρελαίου έφθασαν στο χαμηλότερο επίπεδό τους από τον Δεκέμβριο του 2021.

«Οι συνεχιζόμενες ανησυχίες για τη ζήτηση της Κίνας εξακολουθούν να υφίστανται λόγω της έλλειψης κινήτρων, ενώ η σύγκρουση στη Μέση Ανατολή δεν έχει οδηγήσει σε διαταραχές της προσφοράς», δήλωσε στο CNBC η Svetlana Tretyakova, ανώτερη αναλύτρια της αγοράς πετρελαίου στην Rystad Energy.

«Επίσης, η πτώση της τιμής μπορεί να αντανακλά την αποκόμιση κερδών μετά από δύο εβδομάδες κερδών, όχι καθαρά θεμελιώδη στοιχεία», δήλωσε η Tretyakova.

Δειτε Επισης

ΑΔΜΗΕ: Ανανεώθηκε η θητεία τεσσάρων γενικών διευθυντών
Συμφωνία Ελλάδας-Ισραήλ για την προώθηση της ηλεκτρικής διασύνδεσης με Κύπρο
Όλα ρευστά για μετοχική συμμετοχή της Κ.Δ. στον Great Sea Interconnector-Οι κόκκινες γραμμές Παπαναστασίου
Τα τρία σενάρια για τη συμφωνία φυσικού αερίου μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας
Κυριάκος Χατζηγιάννης: Δήθεν επενδυτικό ενδιαφέρον για GSI, να δοθεί στη δημοσιότητα η μελέτη των Αμερικανών
Γιώργος Παπαναστασίου: Καλά νέα για το έργο αν ισχύει η συμμετόχη της Meridiam στον GSI-Προχωρά κανονικά η Κ.Δ.
Η είσοδος της Meridiam στον GSI και τι σημαίνει για την πορεία υλοποίησης του έργου-Τι λένε στον ΑΔΜΗΕ
Δυναμικό μπάσιμο της γαλλικής Meridiam στον Great Sea Interconnector…Κάλυψη χρηματοδοτικών αναγκών μαζί με ΑΔΜΗΕ
Ανησυχία πρατηριούχων για νέα έρευνα ΕΠΑ στην αγορά καυσίμων κίνησης-«Μπορεί να διαρκέσει έως έξι έτη…»
ΟΠΕΚ+: Ανησυχεί για τη δέσμευση του Τραμπ να αντλήσει περισσότερο πετρέλαιο