Υπ. Καταναλωτή: Eργαλείο για τους καταναλωτές το e-kalathi-Στόχος ένα υγιές πλαίσιο ανταγωνισμού
InBusinessNews 19:11 - 07 Οκτωβρίου 2024
Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή συνεχίζει να επιτελεί απρόσκοπτα την αποστολή της που αφορά στη διαφύλαξη ενός υγιούς πλαισίου ανταγωνισμού και στην προστασία των οικονομικών συμφερόντων των καταναλωτών, αναφέρει το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας (ΥΕΕΒ).
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε με αφορμή ανακοινώσεις και δηλώσεις φορέων και εκπροσώπων κομμάτων σε σχέση με τους ελέγχους των τιμών στην αγορά, το Υπουργείο σημειώνει ότι «η Υπηρεσία αρμοδίως αναλαμβάνει συνεχώς νομοθετικές και άλλες πρωτοβουλίες και δράσεις που στόχο έχουν την έμπρακτη στήριξη και την καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών, συμβάλλοντας έτσι και στην ευρύτερη προσπάθεια της Κυβέρνησης για αντιμετώπιση της ακρίβειας, η οποία αποτελεί παγκόσμιο φαινόμενο».
Μεταξύ άλλων, τονίζεται, «η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή βρίσκεται στα τελικά στάδια ετοιμασίας ενός σημαντικού εργαλείου για τους καταναλωτές όσον αφορά στη διαφάνεια και στη δυνατότητα σύγκρισης τιμών, προχωρώντας τάχιστα στην υλοποίηση της ψηφιακής πλατφόρμας
Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή συνεχίζει να επιτελεί απρόσκοπτα την αποστολή της που αφορά στη διαφύλαξη ενός υγιούς πλαισίου ανταγωνισμού και στην προστασία των οικονομικών συμφερόντων των καταναλωτών, αναφέρει το Υπουργείο.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε με αφορμή ανακοινώσεις και δηλώσεις φορέων και εκπροσώπων κομμάτων σε σχέση με τους ελέγχους των τιμών στην αγορά, το Υπουργείο σημειώνει ότι «η Υπηρεσία αρμοδίως αναλαμβάνει συνεχώς νομοθετικές και άλλες πρωτοβουλίες και δράσεις που στόχο έχουν την έμπρακτη στήριξη και την καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών, συμβάλλοντας έτσι και στην ευρύτερη προσπάθεια της Κυβέρνησης για αντιμετώπιση της ακρίβειας, η οποία αποτελεί παγκόσμιο φαινόμενο».
Μεταξύ άλλων, τονίζεται, «η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή βρίσκεται στα τελικά στάδια ετοιμασίας ενός σημαντικού εργαλείου για τους καταναλωτές όσον αφορά στη διαφάνεια και τη δυνατότητα σύγκρισης τιμών, προχωρώντας τάχιστα στην υλοποίηση της ψηφιακής πλατφόρμας e-kalathi, η οποία θα τεθεί σε λειτουργία περί τα τέλη του έτους, ενώ εργάζεται και για την ολοκλήρωση της συζήτησης και την ψήφιση του νομοσχεδίου για τον καθορισμό ανώτατης τιμής πώλησης στο νερό ή/και άλλα προϊόντα, σε αγορές όπου εξ αντικειμένου δεν μπορεί να αναπτυχθεί επαρκής ανταγωνισμός».
Παράλληλα, επισημαίνεται ότι «με εκσυγχρονισμένες μεθόδους παρακολουθεί καθημερινά τις διακυμάνσεις στις τιμές των καυσίμων και άλλων βασικών προϊόντων, παρεμβαίνοντας εκεί και όπου κρίνεται σκόπιμο». Η Υπηρεσία έχει, επίσης, εντατικοποιήσει την προσπάθεια για εκπαίδευση και ενημέρωση των επιχειρήσεων για το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, έχει υιοθετήσει αναβαθμισμένο μηνιαίο Παρατηρητήριο Τιμών, το οποίο δίνει στον καταναλωτή μια αντικειμενική συγκριτική αποτύπωση των τιμών της αγοράς για 250 προϊόντα σε 400 καταστήματα παγκύπρια και έχει προχωρήσει σε συνέργειες με άλλες κρατικές υπηρεσίες και φορείς για την αποτελεσματική θωράκιση και προστασία των συμφερόντων των καταναλωτών.
Καταληκτικά, τονίζεται ότι «το Υπουργείο Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας επαναβεβαιώνει ότι παραμένει σταθερό στην πιστή υλοποίηση των στόχων και του έργου της Κυβέρνησης, χαιρετίζοντας εποικοδομητικές και παραγωγικές εισηγήσεις και απορρίπτοντας τις όποιες μηδενιστικές προσεγγίσεις, οι οποίες απαξιώνουν το κυβερνητικό έργο και κλονίζουν την εμπιστοσύνη του κοινού».