powered by

Επιχειρείν πέρα απ' τα σύνορα...To success story τεσσάρων κυπριακών εταιρειών που κατέκτησαν τον κόσμο

Η Κύπρος έχει καταφέρει να αφήσει το δικό της στίγμα στη διεθνή επιχειρηματική κοινότητα. Ξεκινώντας δειλά-δειλά από τη χώρα μας και με σωστή στρατηγική και ευελιξία βρήκαν τον τρόπο να διαπρέπουν και να κατακτήσουν τον κόσμο.

Οι άνθρωποι πίσω από τις κυπριακές εταιρείες που κατέκτησαν τον κόσμο με τις εξαγωγές τους και τη διεθνή παρουσία τους αποκάλυψαν το πώς αναπτύχθηκαν πέρα από τα όρια της Κύπρου.

Σε ένα πάνελ αποτελούμενο από καταξιωμένος Κύπριους που διαπρέπουν ο καθένας στον τομέα τους, ακούστηκαν συμβουλές, στρατηγικές, σκέψεις και προβληματισμοί που εν τέλει οδήγησαν στην μεγάλη επιτυχία. Προσωπικές ιστορίες που είχαν να διδάξουν πολλά.

Από τα 300 ψωμιά στο Μανχάταν

Με άγνωστες μέχρι σήμερα λεπτομέρειες και μια μεγάλη ανακοίνωση έδωσε το παρών του ο Δημήτρης Ζορπάς, Chief Executive Officer του Zorbas Group, στο πάνελ, που διεξήχθη κατά τη διάρκεια του Inspire 2024.

Το brand που δημιουργήθηκε από τον Όμιλο Ζορπάς, το 2015, με έδρα τη Νέα Υόρκη, ετοιμάζει επέκταση στο κέντρο ίσως της μεγαλύτερης αγοράς στον κόσμο: Στον Μανχάταν.

«Είμαστε σε συζητήσεις για να κλείσουμε ένα μεγάλο κατάστημα στο Μανχάταν, 500 μέτρα, τελείως κοντά στο κέντρο του Μανχάταν», δήλωσε ο κ. Ζορπάς.

Έτσι τα παραδοσιακά γαλλικά προϊόντα θα φτάσουν σε περισσότερους καταναλωτές στις ΗΠΑ. Ερωτηθείς για την απόφαση να επεκταθούν στις ΗΠΑ, εξ’ αρχής, ο επιχειρηματίας απαρίθμησε τους εξής:

Η Αμερική είναι η πιο μεγάλη αγορά του κόσμου, έχει το πιο υψηλό κατά κεφαλή εισόδημα και τους πολίτες που ξοδεύουν τα περισσότερα, κατά κεφαλή, απ’ όλον τον πλανήτη.

«Διαλέξαμε σωστό συνέταιρο. Έπρεπε κάποιος να μας βάλει στο παιχνίδι», ήταν τα λόγια του.

Στη συνέχεια δήλωσε: «Είναι ωραίο να βλέπεις τα όνειρά σου να γίνονται πραγματικότητα. Υπάρχουν προκλήσεις μεταξύ των οποίων χρονοκαθυστερήσεις και ζητήματα συννενόησης με συνεργάτες» και συμβούλεψε:

«Μην τα βάζετε όλα σε ένα καλάθι. Πάρτε ένα ποσό, βάλτε το στη νέα σας πράξη αλλά να είστε σίγουροι ότι αν συμβεί κάτι, δεν πάει η εταιρεία κάτω».

Όσο για το λάθος; «Πήγαμε στα Εμιράτα, γιατί ένας πολύ καλός φίλος έκανε με την εταιρεία 2.5 εκατ. τζίρο. Διαφήμισε σε όλα τα Εμιράτα. Πρόκειται όμως για άλλα τοπία και άλλη κουλτούρα. Το business plan έλεγε πώληση των πιτών μας σε υψηλότερη τιμή.

Οι περισσότεροι κάτοικοι ωστόσο στην περιοχή ήταν ινδικής καταγωγής οι οποίοι, όμως, που δεν είχαν αρκετά χρήματα για αγορά πίτας.

Ερωτηθείς τέλος για το τι έφερε την επιτυχία, η απάντησή του εισέπραξε το χειροκρότημα. «Η αγάπη που έχουμε με τ’ αδέλφια μας», είπε και συνέχισε: «Ο πατέρας μας, μας έμαθε το εξής. «Ενωμένοι δεν θα χάσετε ποτέ».

Ο ίδιος ανέλαβε πριν από 17 χρόνια και ο στόχος για αρχή ήταν τα 300 ψωμιά.

Η «τρομερά καλή ομάδα», η αγάπη μεταξύ των μελών της οικογένειας και η ορθή στρατηγική, ήταν συστατικά επιτυχίας για κάτι περισσότερο από… 300 ψωμιά.

Διάβασμα για καλή προετοιμασία και ανάλυση των δεδομένων

Ο Μάριος Α. Κοσμά, Managing Partner του Treppides Group, συμμετείχε επίσης στη μεγάλη αυτή συζήτηση, που τίτλο είχε «From local to global: The rise of the Cypriot export masters and global presence builders».

Ο κ. Κοσμά προέβη σε σύγκριση μεταξύ των ξένων αγορών, λέγοντας ότι στη Μάλτα παρατητούνται ίδια ήθη και έθιμα, κάτι που υποβοήθησε την επέκταση του μεγάλου Ομίλου.

Εύκολη ήταν και η πρόσβαση στο Ηνωμένο Βασίλιο χάρη στο ότι υπάρχουν κοινά στο νομικό σύστημα. «Ο καθένας πρέπει να αναλύει τα δικά του δεδομένα για να εξελιχθεί»,

Συνέχισε λέγοντας το εξής: «Είμαστε μικρή αγορά, όμως (σ.σ οι Κύπριοι επιχειρηματίες) είμαστε ικανοί με πολλές γνώσεις. Να αισθανόμαστε αυτοπεποίθηση, είναι θέμα χρόνου να μας εμπιστευτούν οι ξένοι επενδυτές», εξήγησε.

Ακόμη είπε: “O καθένας είναι καλό να δει τα δικά, του τις δικές του δυνάμεις και πάνω σε αυτές και στις υπηρεσίες που διαθέτει, να συλλογιστεί για το πού να πάει στο εξωτερικό».

Όσο για το ποια λάθη να αποφύγουν οι επιχειρηματίες της χώρας, στα βασικά είναι, το σωστό.. διάβασμα.

«Να μην επεκταθείς θεωρώντας κάποια πράγματα δεδομένα, πως ότι συμβαίνει στην Κύπρο συμβαίνει και στο εξωτερικό. Να μελετάς όταν πας στο εξωτερικό και να αναπροσαρμόζεσαι στις συνθήκες», είπε σε μια ομιλία που εμψύχωσε και κατεύθυνε τους επιχειρηματίες προς την επιτυχημένη οδό.

Πάθος, πολλή αγάπη αφοσίωση και σκληρή δουλειά

Ο Θράσος Τσαγγαρίδης, ιδρυτής του UW Group ξεκίνησε με μια αναδρομή της εταιρείας, η οποία ιδρύθηκε στη Λεμεσό το 2000 με σκοπό να προσφέρει υπηρεσίες ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Το 2013 έγινε η πρώτη κίνηση σε παγκόσμιο επίπεδο με την …απόβαση στην Ελλάδα.

Η επιλογή έγινε για εμφανείς λόγους. «Η ναυτιλία είναι η πιο μεγάλη δύναμη της ελληνικής οικονομίας» Υπήρξαν, ωστόσο, σημαντικοί περιορισμοί. Από άποψης νομοθεσίας, εργασιακού συστήματος, μέχρι και φορολογίας. Όλα διαφορετικά.

Ο ίδιος προειδοποίησε ωστόσο τους επιχειρηματίες να μην το σκέφτονται υπερβολικά για μια επέκτασή τους. «Μην υπεραναλύεις. Αν θέλεις να το κάνεις και είναι προς το συμφέρον σου, πρέπει να το κάνεις», είπε ενθαρρυντικά.

Και συνέχισε: «Θέλει πάθος, πολλή αγάπη αφοσίωση και σκληρή δουλειά. Υπάρχουν πολλές προκλήσεις όμως στο τέλος της ημέρας θέλει καλή ομάδα που να μοιράζεται το πάθος και το όραμά σου και τα υπόλοιπα είναι εύκολα».

Εύκολη ήταν και η επέκταση στις υπόλοιπες χώρες είπε. «Έχουμε σχέδια για συνεχή επέκταση. Η επέκταση είναι στο DNA μας», είπε με τόλμη.

Προειδοποίησε τέλος τις επιχειρήσεις να μελετούν διεξοδικά τον κάθε νέο τους στόχο «Προσοχή στην λανθασμένη εκτίμηση κάποιας αγοράς», συνέστησε.

«Τον φόβο να τον αγνοείς»

Εξίσου πολύτιμες ήταν οι συμβουλές από τον Θάνο Μιχαηλίδη, CEO της Thanos Hotels & Resorts, ο οποίος βρέθηκε επίσης στον χώρο του Pinolo, κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ Inspire 2024.

Η επιλογή της καλής ομάδας είναι κρίσιμη κατά το CEO, όπως και το να έχουν με την ηγεσία κοινό όραμα και τρόπο σκέψεως.

Ο Θάνος Μιχαηλίδης καλεί τους επιχειρηματίες της Κύπρου να δοκιμάζουν την τύχη τους στο εξωτερικό:

«Αν το θέλετε να το τολμήστε. Μην φοβάστε να κάνετε λάθη. Απλώς να είστε ευέλικτοι, ώστε όταν γίνονται λάθη να μην χάνετε την πυξίδα σας», ήταν το μήνυμα.

Κατά τον κ. Μιχαηλίδη η φόρμουλα στην αντιμετώπιση δυσκολιών είναι η ετοιμότητα. «Μη φοβάστε τα εμπόδια, απλώς να είστε έτοιμοι μόλις πέσετε πάνω τους να έχετε ευελιξία και να προχωράτε».

Ερχόμενος στις δικές του μελλοντικές κινήσεις και ειδικότερα στην ελλάδα, είπε «Είμαι έτοιμος ότι θα βρω εμποδία. Έτοιμος όμως είμαι και για να τα αντιμετωπίσω»

Άλλη μια πολύτιμη συμβουλή του κ.Μιχαηλίδη είναι: «Η Κύπρος είναι μικρή αγορά. Βάζετε από την αρχή τους στόχους για επέκταση στο εξωτερικό και να την εντάσσετε στο επιχειρηματικό πλάνο».

Συμπληρώνοντας είπε: «Τον φόβο να τον αγνοείς. Κι αν κάνεις λανθασμένη επιλογή να την διορθώσεις το συντομότερο».

Συντονίστρια του πάνελ ήταν η Χριστίνα Κοκκάλου, Managing Director, IMR/ University Of Nicosia.

Πληροφορίες

  • Diamond Sponsor: ECOMMBX
    Strategic Partner: Cyta Business
    Gold Sponsors: Bank of Cyprus, Zorbas Group
  • Proud Sponsor: ΟΠΑΠ Κύπρου
    City Lifestyle Sponsor: Cyfield
  • Sponsor: Αρχή Ηλεκτρισμού Κύπρου (ΑΗΚ)
    Academic Partner: University of Nicosia
    Silver Sponsors: AdBoard, Capacitor Partners, EnergyIntel, Freedom 24, Τreppides, Petrolina
  • Destination Partner: Nicosia Tourism Board
  • Supporters: Eurosuccess Consulting, Gravity Ventures Incubator, Jinius, Robura Limited, UMAR | WSR, Άλφα Μέγα
  • Padel & Well-Being Sponsor: PadelPro
  • Sustainable Transport Partner: Cyprus Public Transport
  • Mobility Partner: Bolt
  • Accessibility Partner: Ablebook
  • Data & Analytics Partner: Drastyc
  • With the Support of: CITEA, Cyprus Employers and Industrial Federation, The Cyprus Chamber of Commerce and Industry, Cyprus Computer Society, CSR Cyprus, Junior Achievement Cyprus, Karaiskakio Foundation, Quick Spa, The Yianis Christodoulou Foundation, The Youthboard of Cyprus
  • Official Supporters: National Betting Authority, Research and Innovation Foundation
  • Communication Sponsors: Alpha Cyprus, CBN News, περιοδικό GOLD, περιοδικό IN Business, REPORTER, Super Fm
  • Organized by: Municipality of Nicosia, IMH

Δειτε Επισης

Φιλανθρωπική φωτογραφική έκθεση «Λεμεσός Αγάπη Μου»-Τιμά τη ζωντάνια και την ομορφιά της Λεμεσού
Μωρά Θαύματα: Το όραμα που έγινε πραγματικότητα και οι επόμενοι στόχοι του Συνδέσμου
ΙδΕΚ: Δυναμική κυπριακή παρουσία στο φεστιβάλ καινοτομίας SLUSH 2024
Tο ασημένιο γούρι «Δέντρο της Ζωής» του Καραϊσκάκειου Ιδρύματος
Ημερίδα «20 χρόνια ανίχνευσης ακοής» από το Κέντρο Προληπτικής Παιδιατρικής «Αμερίκος Αργυρίου»
Έρχεται ο δέκατος εθνικός διαγωνισμός για ανάδειξη του καλύτερου οινοχόου της Κύπρου
Διεκδικεί επανεκλογή στο συμβούλιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού η Κύπρος-Το μήνυμα Χατζημανώλη
Η συνταγή τριών κορυφαίων επιχειρηματικών ηγετών για πετυχημένη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού
Μνημόνιο συνεργασίας CMMI και NIMRD σε ερευνητικούς τομείς-«Σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο»
ΚΕΒΕ: Σε ομηρία ο κατασκευαστικός τομέας-Επανάληψη των καταστροφικών πρακτικών του παρελθόντος