Ολοκληρώνεται το 2025 ο δρόμος Αστρομερίτη προς Ευρύχου-Ορίζοντας το 2026 για προσφορές της γ' φάσης

Σε ένα περίπου χρόνο αναμένεται να ολοκληρωθούν οι εργασίες στον αυτοκινητόδρομο Αστρομερίτη-Ευρύχου, που συνδέει το οδικό δίκτυο από το Τρόοδος μέχρι τη Λευκωσία και ο οποίος θα δώσει ανάσα στους κατοίκους των γύρω περιοχών, οι οποίοι θα έχουν πλέον ταχύτερη πρόσβαση στην αστική πρωτεύουσα, αλλά και σε άλλες περιοχές.

Ο υπουργός Μεταφορών, Αλέξης Βαφεάδης, απαντώντας σε ερωτήματα του βουλευτή της ΔΗΠΑ, Μαρίνου Μουσιούττα, για την εξέλιξη των εργασιών στο συγκεκριμένο δρόμο, εξήγησε αρχικά ότι η μελέτη για το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου ανάμεσα σε Αστρομερίτη και Ευρύχου, μήκους περίπου 11,5 χιλιομέτρων, ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 2014.

Μετά την έγκριση του έργου, το Τμήμα Δημοσίων Έργων προχώρησε σε επικαιροποίηση της περιβαλλοντικής μελέτης και εκπόνησης Δέουσας Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τις περιοχές Natura 2000.

Σύμφωνα με τον κ. Βαφεάδη, «λόγω της διέλευσης του δρόμου από περιοχή Natura, εκδόθηκε αρνητική γνωμάτευση από την Περιβαλλοντική Αρχή στις 22/02/2021. Η Κυβέρνηση, τηρώντας τις διαχρονικές δεσμεύσεις της προς τις κοινότητες Σολέας και Μαραθάσσας, προχώρησε στη λήψη απόφασης από το Υπουργικό Συμβούλιο στις 17/03/2021 για υλοποίηση του έργου, ως “Έργο Σημαντικού Δημόσιου Ενδιαφέροντος”».

Τελικά, η υπογραφή του συμβολαίου έγινε στις 08/09/2022, έναντι ποσού 74.477.000 ευρώ + ΦΠΑ (€88.627.630). «Οι εργασίες άρχισαν τον Οκτώβριο του 2022, προχωρούν με ικανοποιητικό ρυθμό σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα και αναμένεται να ολοκληρωθούν τον Οκτώβριο του 2025.

Σημειώνεται ότι το έργο περιλαμβάνεται στην Εθνική Στρατηγική Ανάπτυξης Ορεινών Περιοχών που έχει υιοθετηθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο, ως προτεραιότητα», σημειώνει ο κ. Βαφεάδης.

Ορίζοντας το 2026 για το δρόμο Δένειας-Αστρομερίτη

Την ίδια ώρα, σε άλλη ερώτηση του βουλευτή σε σχέση με την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Δένειας-Αστρομερίτη, που αποτελεί μέρος του σχεδιασμού για αναβάθμιση του οδικού δικτύου Λευκωσίας-Τροόδους, ο κ. Βαφεάδης υπέδειξε ότι εντός 2024 θα ετοιμαστούν τα έγγραφα του συμβολαίου Μελέτης-Κατασκευής, ενώ το 2026, θα ξεκινήσει η προσφοροδότηση.

Σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, το έργο αφορά τον αυτοκινητόδρομο που θα συνδέει τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας-Κοκκινοτριμιθιάς (Α9) με τον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο Αστρομερίτη-Ευρύχου και θα διέρχεται νότια των κοινοτήτων Ακακίου, Περιστερώνας και Αστρομερίτη. Το συνολικό μήκος του δρόμου, εκτιμάται να είναι περίπου 18 χιλιόμετρα.

«Αποτελεί τη Φάση Γ΄ του αυτοκινητοδρόμου Λευκωσίας-Τροόδους, ο οποίος τερματίζει λίγο πριν από την Ευρύχου. Η Φάση Α΄ (Λευκωσία-Κοκκινοτριμιθιά) και η Φάση Β' (Κοκκινοτριμιθιά-Δένεια) έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Η Φάση Δ΄, που εκτείνεται από Αστρομερίτη προς Ευρύχου, είναι σε διαδικασία κατασκευής», σημείωσε.

Εξήγησε παράλληλα ότι, «ο δρόμος θα συνδέεται με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο, μέσω κυκλοφοριακών κόμβων. Για την εξυπηρέτηση των περιοχών εκατέρωθεν του δρόμου θα υπάρχουν διαβάσεις και νέο δευτερεύον οδικό δίκτυο. Στην περιοχή που ο δρόμος διασταυρώνεται με τους ποταμούς Ακακίου και Περιστερώνας, θα κατασκευαστούν μεγάλου μήκους κοιλαδογέφυρες, ενώ σε σημεία διασταύρωσης μικρότερων ποταμών και ρυακιών θα τοποθετηθούν γέφυρες ή/και οχετοί».

Σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα, τον Οκτώβριο του 2020 ολοκληρώθηκε η προμελέτη χάραξης, καθώς και η περιβαλλοντική και Τεχνοοικονομική Μελέτη. Για την Περιβαλλοντική Μελέτη, σύμφωνα με τον κ. Βαφεάδη, εκδόθηκε θετική γνωμάτευση από την Περιβαλλοντική Αρχή στις 11/05/2021.

«Εντός Απριλίου του 2023 υποβλήθηκε σχετικό σημείωμα Έργου (PCN) προς αξιολόγηση στη Γενική Διεύθυνση Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, Συντονισμού και Ανάπτυξης, το οποίο έχει εγκριθεί στα πλαίσια πολιτικής απόφασης και στρατηγικής για ανάπτυξη των ορεινών κοινοτήτων», σημείωσε ο υπουργός.

Το Έργο, όπως υπέδειξε «θα εκτελεστεί με τη Μέθοδο Μελέτη-Κατασκευή (Design & Build). Το Τμήμα Δημοσίων Έργων προγραμματίζει την προσφοροδότηση για ετοιμασία εγγράφων συμβολαίου Μελέτης-Κατασκευής περίπου στα τέλη του 2024.

Στόχος, είναι η ολοκλήρωση των αναγκαίων μελετών και εγγράφων, καθώς και η προώθηση διαδικασιών για τις απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, με αναμενόμενο χρόνο προκήρυξης των προσφορών για υλοποίηση του έργου το πρώτο εξάμηνο του 2026. Το κόστος κατασκευής του αναμένεται να είναι της τάξης των 109 εκατομμύρια ευρώ + ΦΠΑ».

Όπως είχε αναφέρει εξάλλου ο υπουργός Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, σε πρόσφατη συνέντευξή του στον REPORTER, ο περιμετρικός αυτοκινητόδρομος Λευκωσίας είναι ένα έργο που με την ολοκλήρωσή του θα βοηθήσει πάρα πολύ όλους τους κατοίκους της Λευκωσίας, στα περίχωρα, αλλά και στα ορεινά.

Όπως είχε αναφέρει ο Υπουργός, «θα δώσει μια εναλλακτική διαδρομή εκτός του αστικού κέντρου, για εύκολη και γρήγορη πρόσβαση π.χ. στο νοσοκομείο.

Σε περίπτωση έκτακτης ιατρικής ανάγκης στα ορεινά, είναι αυξημένη η επικινδυνότητα λόγω καθυστέρησης χρόνου να μεταβεί στο νοσοκομείο». Τόνισε παράλληλα, πως το έργο θα ολοκληρωθεί συνολικά με χρονικό ορίζοντα το 2032.

Δειτε Επισης

Ζυγίζουν την πρόταση των εργοδοτών και παίρνουν τις αποφάσεις τους οι συντεχνίες στο έτοιμο σκυρόδεμα
Ετοιμάζει νέο εργοστάσιο στο Τσέρι η Green Dot-Οι κύριες δραστηριότητες κατά την λειτουργία του
Πρόταση δύο σημείων από τους εργοδότες για άρση του αδιεξόδου στο έτοιμο σκυρόδεμα-Το γάντι στις συντεχνίες
Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία
Ζητούν και τα ρέστα οι απεργοί στο σκυρόδεμα-«Δεν έχω μαγικό κουμπί» διαμηνύει ο Γιάννης Παναγιώτου
Κ. Κωνσταντή: Τι εισηγείται το ΕΤΕΚ για εκτόνωση της κρίσης στον κλάδο έτοιμου σκυροδέματος
Σοβαρές επιπτώσεις από την απεργία στον κλάδο σκυροδέματος-Έντονη ανησυχία πολιτικών μηχανικών
Σε τρεις με έξι μήνες νέες προσφορές για τον δρόμο Πόλης-Πάφου… Στα 90 εκ. ευρώ εκτοξεύεται το κόστος
Γιάννης Παναγιώτου: Για 37 σεντ την ώρα ο καυγάς στο έτοιμο σκυρόδεμα-Υπαναχώρησαν οι συντεχνίες
Έξω από το Υπουργείο Εργασίας οι απεργοί στον κλάδο σκυροδέματος-Θα επιδώσουν ψήφισμα στον Παναγιώτου