Powered by

Τα τρία σενάρια του Eurocontrol για τις πτήσεις στην Ευρώπη

Το 2025 τοποθετεί την πλήρη επαναφορά των αερομεταφορών στα προ πανδημίας επίπεδα το Eurocontrol, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια της Αεροναυτιλίας, στο πλαίσιο της 7ετούς πρόβλεψης για την ανάκαμψη του κλάδου στη Γηραιά ήπειρο.

Για το 2024, ο αριθμός πτήσεων στην περιοχή αρμοδιότητας του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Πολιτικής Αεροπορίας εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα 10,7 εκατ., παραπέμποντας σε αύξηση της τάξης του 5,1% σε σύγκριση με το 2023 και αναπληρώνοντας το 96% του αντίστοιχου αριθμού που καταγράφηκε το 2019.

Σημειωτέον, βέβαια, ότι αρκετές χώρες, κυρίως στα νοτιοανατολικά, καταγράφουν σημαντικά υψηλότερα ποσοστά ανάκτησης σε σχέση με τα προ πανδημίας νούμερα.

Οι προβλέψεις για το 2025

Σύμφωνα με το Eurocontrol, η κίνηση το 2025 αναμένεται να ενισχυθεί κατά 3,7%, φθάνοντας τις 11,1 εκατ. πτήσεις, εξέλιξη που αποδίδεται εν μέρει στα προγράμματα των αεροπορικών εταιρειών για τη χειμερινή περίοδο 2024-2025.

Σε γενικές γραμμές, η κίνηση αναμένεται να επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα, ωστόσο, εκτιμάται ότι θα διαπιστωθούν αξιοσημείωτες διακυμάνσεις ανά επιμέρους περιοχή.

Στο αισιόδοξο σενάριο, η αεροπορική κίνηση προβλέπεται να αποτυπωθεί σε 11,3 εκατ. πτήσεις, αριθμός που παραπέμπει σε άνοδο 2% σε σχέση με το 2019, ενώ στο απαισιόδοξο σενάριο οι πτήσεις θα ανέλθουν σε 10,8 εκατ., καλύπτοντας το 97% των προ-πανδημικών επιπέδων.

Τα τρία σενάρια για το 2030

Μετά το 2025, η μέση ετήσια αύξηση των πτήσεων αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2%, ξεπερνώντας τις 12 εκατ. πτήσεις (12,2 εκατ.) έως το 2030 στο βασικό σενάριο. Σε αυτή την περίπτωση, η αύξηση σε σχέση με το 2019 αναμένεται να διαμορφωθεί στο συν 10%.

Στο απαισιόδοξο σενάριο, ο αριθμός των πτήσεων θα καθηλωθεί στα 11 εκατ., χωρίς να έχει επανέλθει στα προ πανδημίας επίπεδα. Με βάση, ωστόσο, το βέλτιστο σενάριο, ο αριθμός των πτήσεων το 2030 εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί σε 13,3 εκατ., αυξημένος κατά 20% συγκριτικά με τα προ πανδημίας νούμερα.

Η εικόνα το 2024

Με βάση τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει το Eurocontrol, το διάστημα Απριλίου - Ιουνίου, η πραγματική κίνηση διαμορφώθηκε σε επίπεδα υψηλότερα από εκείνα που προβλέπονταν στο βασικό σενάριο του περασμένου Φεβρουαρίου.

Η αυξημένη ζήτηση για ταξίδια, ιδίως εκείνων για αναψυχή και τουρισμό, οδήγησε σε περισσότερες από το αναμενόμενο πτήσεις σε όλη την Ευρώπη, με αιχμή τις χώρες του νότου και της ανατολής. Από τον Ιούλιο και μετά η κίνηση ακολούθησε το βασικό σενάριο του Φεβρουαρίου χωρίς αποκλίσεις.

Τη θερινή περίοδο, η κίνηση ανέκαμψε στα επίπεδα του 2019 σε γενικές γραμμές, με εξαίρεση τις γραμμές που επηρεάζονται από τις γεωπολιτικές αναταράξεις.

Από αυτές τις… αρρυθμίες επωφελήθηκαν η Ιταλία, η Ελβετία και τα κράτη των δυτικών Βαλκανίων, καταγράφοντας σημαντικές αυξήσεις σε σχέση με το 2023. Η Ελλάδα σημείωσε μικρή αύξηση πτήσεων στο 5% το διάστημα Ιουνίου - Σεπτεμβρίου, με την Ιταλία να καταγράφει άνοδο 9% σε ετήσια βάση.

Δειτε Επισης

Κώστας Κουμής: Εξαιρετικά σημαντική η διάκριση Πισσουρίου και Καλοπαναγιώτη-Ανεβάζει τη χώρα τουριστικά
Αύξηση 4,2% και η καλύτερη εννιαμηνία στην ιστορία του τουρισμού της Κύπρου-Οι κύριες αγορές και οι μεταβολές
Aegean: «Πέταξε» με 1,3 δισ. κύκλο εργασιών και κέρδη €132 εκατ. το ενιάμηνο-Μετέφερε 12,6 εκατ. επιβάτες
Τα δύο χωριά της Κύπρου στη λίστα του WTO με τα 55 καλύτερα στον κόσμο για το 2024
Οι ανοιχτοχέρηδες και οι σφιχτοχέρηδες τουρίστες-Ποιοι και πόσα ξοδεύουν κατά τις διακοπές τους στην Κύπρο
Στην Κύπρο για συνεδρία το εκτελεστικό συμβούλιο της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Συνδέσμων Ξεναγών
Διαθέσιμες 10.500 κλίνες τουριστικών καταλυμάτων από Δεκέμβριο έως Μάρτιο στην Πάφο
E.V.H. Investments: Αύξησε στο 83,93% το ποσοστό συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο της Salamis Tours
Επιτυχής η άσκηση ετοιμότητας στο αεροδρόμιο Λάρνακας-Το σενάριο που αντιμετωπίστηκε
Wagamama: Αυτό είναι το νέο «dine in» χειμερινό μενού τους