Πρωταθλήτρια στη χρήση βενζίνης κίνησης στην Ε.Ε. η Κύπρος-Τα μερίδια

Το πετρέλαιο κίνησης (ντίζελ) ήταν η κύρια πηγή ενέργειας στις οδικές μεταφορές στην Ε.Ε. το 2022, ενώ η Κύπρος είχε το μεγαλύτερο μερίδιο χρήσης βενζίνης κίνησης μεταξύ των κρατών μελών της Ε.Ε., σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Eurostat, η στατιστική υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ειδικότερα, το πετρέλαιο κίνησης (ντίζελ) και η βενζίνη κίνησης παρέμειναν και το 2022 οι κύριες πηγές ενέργειας στις οδικές μεταφορές.

Σε επίπεδο Ε.Ε., το πετρέλαιο κίνησης (εξαιρουμένου του μέρους των βιοκαυσίμων) ήταν η κύρια πηγή ενέργειας στις οδικές μεταφορές στην Ε.Ε., με μερίδιο 65%.

Η βενζίνη κίνησης (εξαιρουμένου του τμήματος βιοκαυσίμων) ήταν δεύτερη με 25%, μπροστά από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τα βιοκαύσιμα (6%), τα υγραέρια (2%), το φυσικό αέριο (1%) και την ηλεκτρική ενέργεια (0,3%).

Το πετρέλαιο κίνησης ήταν η κύρια πηγή ενέργειας για τις οδικές μεταφορές στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε., αν και υπήρχαν αξιοσημείωτες διαφορές μεταξύ των κρατών μελών.

Τα υψηλότερα μερίδια καταγράφηκαν στη Λετονία (80%) και τη Λιθουανία (76%), και ακολουθούσαν η Ιρλανδία, η Αυστρία και η Ισπανία, η καθεμία με 74%.

Τα χαμηλότερα μερίδια καταγράφηκαν στη Σουηδία (45%), την Κύπρο (46%) και τις Κάτω Χώρες (48%).

Το μερίδιο της βενζίνης κίνησης ήταν υψηλότερο στην Κύπρο (50%), τις Κάτω Χώρες (42%) και τη Μάλτα (36%).

Τα χαμηλότερα μερίδια αναφέρθηκαν στη Λιθουανία (13%), τη Λετονία (14%) και τη Βουλγαρία (15%).

Ανάκαμψη στην κατανάλωση ενέργειας στις μεταφορές

Σύμφωνα με τα στοιχεία, η κατανάλωση ενέργειας στις μεταφορές το 2022 κατέγραψε σημαντική αύξηση ειδικά στις οδικές μεταφορές και τις αερομεταφορές, πλησιάζοντας τα επίπεδα όπου βρίσκονταν πριν την πανδημία.

Γενικότερα, το 2022 οι μεταφορές αντιστοιχούσαν στο 31% της τελικής κατανάλωσης ενέργειας στην Ε.Ε., το μεγαλύτερο μερίδιο ανά τομέα. Ακολουθούσαν τα νοικοκυριά (27%) και η βιομηχανία (25%).

Οι οδικές μεταφορές ήταν ο μεγαλύτερος καταναλωτής ενέργειας, καθώς αποτελούσαν το 74% της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας στις μεταφορές, ή 10.996 πετατζάουλ (PJ).

Οι θαλάσσιες μεταφορές αντιπροσώπευαν το 13% της συνολικής ενέργειας που καταναλώθηκε στις μεταφορές (1.935 PJ), ενώ ακολουθούσαν οι αεροπορικές μεταφορές (11%, 1.700 PJ) και οι σιδηροδρομικές μεταφορές (1%, 214 PJ).

Οι αεροπορικές μεταφορές κατέγραψαν αύξηση κατά 57% στην κατανάλωση ενέργειας το 2022 σε σχέση με το 2021, που ήταν και η μεγαλύτερη αύξηση στην κατανάλωση ενέργειας στις μεταφορές.

Το 2022, τα επίπεδα κατανάλωσης ενέργειας στις αεροπορικές μεταφορές πλησίαζαν τα προ της πανδημίας επίπεδα, μετά από απότομες μειώσεις το 2020 και το 2021.

Αύξηση, αν και όχι τόσο έντονη, συνέχισε να καταγράφεται και στην κατανάλωση ενέργειας στις οδικές μεταφορές, οι οποίες επίσης βρέθηκαν κοντά στα επίπεδα του 2019.

Δειτε Επισης

Υπουργείο Ενέργειας: ΑΠΕ, ανταγωνιστικότητα, επενδύσεις στο Σχέδιο Δράσης 2025-Οι πέντε εμβληματικές δράσεις
Τερματικό: Αποπλέει από την Σαγκάη «Προμηθέας», κατέληξε στον σύμβουλο για προβλήτα και χερσαία έργα η ΕΤΥΦΑ
Πετρέλαιο: Μετεκλογική ανάκαμψη με κέρδη κοντά στο 1%
Διαβεβαιώσεις Nexans για μη αύξηση του κόστους κατασκευής καλωδίου για GSI εάν… Πώς προχωρά το έργο
Πτώση για το πετρέλαιο καθώς οι επενδυτές αποτιμούν την νίκη Τραμπ
Προανήγγειλε εξελίξεις σε επενδυτικό επίπεδο για GSI μέχρι το τέλος του χρόνου ο Μανουσάκης
Στα σκαριά δάνειο €400 εκ. από ΗΠΑ για την ηλεκτρική διασύνδεση Κύπρου-Ελλάδας… Η εισήγηση του DFC
Συζήτησε με Chevron για το «Αφροδίτη» ο Παπαναστασίου-Η πρόοδος για το σχέδιο ανάπτυξης του κοιτάσματος
Αρχές Ιανουαρίου η τρίτη δοκιμαστική λειτουργία της ανταγωνιστικής αγοράς ηλεκτρισμού-Το κάλεσμα ΔΣΜΚ
Coral Gas: Η πρωτοποριακή φιάλη GoGas και οι «έξυπνες» συσκευές της έρχονται στην Κύπρο