Powered by

Καμπανάκι DHL στους πελάτες της για συνετή διαχείριση αποθεμάτων λόγω… Ερυθράς Θάλασσας

Η γερμανική εταιρεία logistics DHL Group έκανε γνωστό τη Δευτέρα ότι συμβουλεύει τους πελάτες της να είναι πιο συνετοί στον τρόπο διαχείρισης των αποθεμάτων τους, καθώς οι ναυτιλιακές εταιρείες αποφεύγουν όλο και περισσότερο τον διάπλου της Ερυθράς Θάλασσας.

Οι αυξανόμενες επιθέσεις των Χούθι της Υεμένης κατά πλοίων που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα, ως "αντίποινα” για τον σφοδρό βομβαρδισμό της Γάζας από το Ισραήλ, έχει αναγκάσει αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες να "εγκαταλείψουν” προσωρινά την κρίσιμη αυτή εμπορική αρτηρία μέσω της οποίας διακινείται το 12% του παγκόσμιο εμπορίου.

Εναλλακτικά επιλέγουν να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής, που δεν αυξάνει μόνο το κόστος μεταφοράς αλλά και τον χρόνο του ταξιδιού επιφέροντας καθυστερήσεις στις παραδόσεις των εμπορευμάτων.

"Συμβουλεύουμε γενικά τους πελάτες μας να εξετάσουν προσεκτικά τη στρατηγική αποθεμάτων τους και, εάν είναι απαραίτητο, να την προσαρμόσουν", ανέφερε η εταιρεία σε σχόλιό της μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, προσθέτοντας ότι είναι σε θέση να παρέχει εναλλακτικές λύσεις στους πελάτες, για παράδειγμα μέσω αεροπορικών ή σιδηροδρομικών μεταφορών, σύμφωνα με το Reuters.

Νέα πρόκληση για την παγκόσμια οικονομία

Με δεδομένο ότι η Διώρυγα του Σουέζ, η συντομότερη ναυτιλιακή διαδρομή μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, αντιπροσωπεύει περίπου το 12% της παγκόσμιας ναυτιλιακής κίνησης, είναι εύκολο κανείς να καταλάβει το φαινόμενο-ντόμινο που ετοιμάζεται η παγκόσμια οικονομία να διαχειριστεί από το κλείσιμο του εμπορικού δρόμου λόγω των επιθέσεων των ανταρτών Χούθι.

Ήδη MSC, Maersk, Hapag Lloyd, CMA CGM, Yang Ming Marine Transport, Evergreen και Zim έχουν ανακοινώσει ότι σταματάνε τη διέλευση από το κανάλι του Σουέζ και την Ερυθρά Θάλασσα μέχρι να ξαναγίνει ασφαλής για τα πλοία και τα πληρώματα. Συλλογικά, αυτοί οι σημαντικοί μεταφορείς αντιπροσωπεύουν περίπου το 60% του παγκόσμιου εμπορίου.

Σύμφωνα δε με αναλυτές, περίπου 19.000 πλοία πλέουν μέσω της Διώρυγας του Σουέζ κάθε χρόνο και ο νέος χρόνος που το πλοίο χρειάζεται για να ολοκληρώσει ένα μακρύτερο σε μίλια και χρονική διάρκεια, για να κάνει το γύρω της Αφρικής, ταξίδι αναμένεται να απορροφήσει το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας του στόλου, οδηγώντας σε καθυστερήσεις στη διαθεσιμότητα.

Δεν βλέπουν λόγους ανησυχίας οι γερμανικές ενώσεις

Η γερμανική ένωση εταιρειών λιανικού εμπορίου HDE, ωστόσο, ανέφερε τη Δευτέρα ότι δεν αναμένει προβλήματα εφοδιασμού βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα, σημειώνοντας ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού έχουν γίνει πιο ανθεκτικές τα τελευταία χρόνια".

"Γι' αυτόν τον λόγο, δεν αναμένονται ελλείψεις στα ράδια ή αυξήσεις στις τιμές", ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η εκτίμηση της γερμανικής ένωσης εταιρειών logistics DSLV, η οποία δεν "βλέπει" σημαντικές επιπτώσεις για τη γερμαντική οικονομία, όπως για παράδειγμα στις τιμές καταναλωτή, επισημαίνοντας τους "πολύ χαμηλούς" επί του παρόντος ναύλους για τις μεταφορές εμπορευμάτων από την Ασία στην Ευρώπη.

Αν και παραδέχεται ότι μπορεί να υπάρξουν καθυστερήσεις στις παραδόσεις αγαθών, η DSLV σημείωσε ότι οι αλυσίδες εφοδιασμού δεν αναμένεται να "σπάσουν" όπως συνέβη πριν από δύο χρόνια, όταν η παγκόσμια οικονομία υφίστατο ακόμη τον αντίκτυπο της πανδημίας του κορονοϊού και ξεκινούσε ο πόλεμος στην Ουκρανία.

"Οι μεταφορείς, οι ναυτιλιακές εταιρείες και οι εταιρείες λιανεμπορίου έχουν διδαχθεί από το παρελθόν. Οι θαλάσσιες αλυσίδες εφοδιασμού είναι πλέον πιο διαφοροποιημένες και περισσότερο ανθεκτικές", αναφέρει σε ανακοίνωσή της η DSLV.

Δειτε Επισης

Στον προϋπολογισμό 2025 τα πρώτα 25 εκατ. για την ηλεκτρική διασύνδεση, ανοικτή πληγή το τερματικό
Μ. Κεραυνός: Οι προτεραιότητες του προϋπολογισμού 2025 και του μεσοπρόθεσμου δημοσιονομικού πλαισίου 2025-2027
Προϋπολογισμός 2025: Αυξημένες αναπτυξιακές δαπάνες κατά 2,1%, μείωση μόνιμων θέσεων στο δημόσιο
Στο 100% του ΑΕΠ το βρετανικό δημόσιο χρέος-Για πρώτη φορά από τη δεκαετία ‘60
Γιατί διαφώνησε με την απόφαση για αλλαγή του ρυθμιστικού πλαισίου για τον GSI ο αντιπρόεδρος της ΡΑΕΚ
Μέχρι και 5% η πιθανή αύξηση στο κόστος του καλωδίου-Ολόκληρη η κατά πλειοψηφία απόφαση της ΡΑΕΚ για GSI
Όλα ανοικτά για πιθανή χρηματοδότηση του GSI από ΕΤΕπ-Τι είπε για το τερματικό ο Κυριάκος Κακουρής
Έπεσαν οι υπογραφές με ΕΤΕπ για δάνεια συνολικού ύψους €125 εκατ.-Σε τι αφορούν οι συμφωνίες
Tα συνολικά κέρδη των κυπριακών τραπεζών το πρώτο εξάμηνο του 2024
Αποσυμφορείται από τα κόκκινα δάνεια ο κυπριακός τραπεζικός τομέας-Περαιτέρω μείωση των ΜΕΧ