Χρίστος Χριστούδιας: Αυξήσεις στα ναύλα και καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα

Αυξήθηκαν κατά 25% οι τιμές των ναύλων λόγω των επιθέσεων των Χούθι στη διεθνή ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα, κάτι που σαφώς επηρεάζει την εφοδιαστική αλυσίδα, ανέφερε μιλώντας στο InBusinessNews ο CEO της Christoudias Logistics, Χρίστος Χριστούδιας.

Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Χριστούδιας υπέδειξε πως η Κύπρος σαφώς και επηρεάζεται, καθώς οι εισαγωγές από τις ασιατικές χώρες είναι περίπου 20%, ενώ παράλληλα οι ναυτιλιακές εταιρείες εξετάζουν συνεχώς σενάρια για να βρουν εναλλακτικές λύσεις.

Κληθείς να σχολιάσει κατά πόσο υπάρχει πιθανότητα οι σημερινές επιπτώσεις να ξεπεράσουν εκείνες της πανδημίας, ο CEO της Christoudias Logistics επισήμανε ότι προς το παρόν δεν τίθεται τέτοιο θέμα, ωστόσο, είναι ακόμη νωρίς και τον πραγματικό αντίκτυπο θα τον γνωρίζουμε περί τα τέλη Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου.

«Την περίοδο της πανδημίας η τιμή των ναύλων ανέβηκε κατά 3-4 φορές. Αυτή τη στιγμή, η τιμή έχει αυξηθεί κατά 500 ευρώ το TEU (Twenty Foot Equivalent Unit), αύξηση ίση με 25% επί των υφιστάμενων ναύλων.

Συνεπώς, οι αυξήσεις δεν έχουν ξεπεράσει το επίπεδο της πανδημίας. Αυτές όμως είναι οι τιμές που ισχύουν σήμερα, αν θα ανέβουν περαιτέρω δεν μπορούμε να γνωρίζουμε ακόμη. Εξαρτάται επίσης και από τις ενέργειες που θα γίνουν για σκοπούς προστασίας», επισήμανε.

Ο κ. Χριστούδιας υπέδειξε πάντως ότι ένεκα των υφιστάμενων συγκυριών, σημειώνονται και καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.

«Αυξάνεται και ο χρόνος, χρειάζονται επιπλέον 20-25 μέρες απ' ό,τι χρειάζονταν προηγουμένως. Και αυτό, γιατί αυξάνεται ο χρόνος παραμονής των φορτίων μέσα στη θάλασσα», εξήγησε.

Παρόλα αυτά, ο κ. Χριστούδιας σημείωσε ότι το συγκεκριμένο πρόβλημα δεν επέφερε ελλείψεις προϊόντων, υπογραμμίζοντας ότι είναι νωρίς ακόμη για να μετρήσουμε τις συνέπειες.

Εξάλλου, ο γενικός διευθυντής του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ΚΝΕ), Θωμάς Καζάκος, σε δηλώσεις του χθες στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων, έκρουσε των κώδωνα του κινδύνου για τις επιπτώσεις που μπορούν να επιφέρουν οι επιθέσεις των Χούθι στη διεθνή ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα, εκφράζοντας την εκτίμηση ότι αν η κατάσταση δεν αντιμετωπιστεί, το κόστος το κόστος της αναταραχής στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα ίσως και να ξεπεράσει αυτό της πανδημίας του κορωνοϊού.

Τόνισε επίσης πως η νέα αναταραχή στο θαλάσσιο εμπόριο, εφόσον δεν αντιμετωπιστεί, θα έχει πιο εμφανείς επιπτώσεις σε ένα νησιώτικο κράτος, όπως την Κύπρο, όπου το εμπόριο διεξάγεται σε ποσοστό 98% διά θαλάσσης.

«Η διεθνής κοινότητα έχει υποχρέωση να παρέχει στήριξη και να προστατέψει το παγκόσμιο εμπόριο, που εξαρτάται κατά 90% από την παγκόσμια ναυτιλία», κατέληξε ο κ. Καζάκος.

Δειτε Επισης

Η κυκλοφοριακή ρύθμιση που προκρίνει για την Μακαρίου η Πρωτοβουλία «Λευκωσία-Πρωτεύουσα Κύπρου»
Είχαν την τιμητική τους οι υπεραγορές...Ιδιαίτερα αυξημένη και στα ίδια επίπεδα με το περσινό Πάσχα η κίνηση
ΠΑΣΕΑ: Σε κατασκευαστή και ΤΟΜ η ευθύνη για ανακλήσεις-Η κατάθεση ενώπιον της ερευνητικής για Takata
Σε υπεραγορές και κρεοπωλεία της Λεμεσού η Μαρία Παναγιώτου-Διαβεβαιώνει για την επάρκεια και ποιότητα των προϊόντων
Skroutz.cy: Η νέα καμπάνια «Skroutz.cy: Shop everything» και πού στοχεύει
Πιο ακριβό φέτος το πασχαλινό τραπέζι-Τσιμπιμένες οι τιμές σε κρέατα και λαχανικά
Jumbo: Αυξημένες κατά 6% οι πωλήσεις των καταστημάτων στην Κύπρο το πρώτο τρίμηνο
Καίει η τιμή του κυπριακού καφέ-Αύξηση 24,6% μέσα σε ένα χρόνο
Η Lidl Κύπρου δίνει πνοή στην ανθρωπιστική βοήθεια
Μ. Αντωνίου: Επάρκεια προϊόντων για το πλούσιο πασχαλινό τραπέζι-Αβεβαιότητα στην εφοδιαστική αλυσίδα λόγω δασμών