Χρίστος Χριστούδιας: Αυξήσεις στα ναύλα και καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα

Αυξήθηκαν κατά 25% οι τιμές των ναύλων λόγω των επιθέσεων των Χούθι στη διεθνή ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα, κάτι που σαφώς επηρεάζει την εφοδιαστική αλυσίδα, ανέφερε μιλώντας στο InBusinessNews ο CEO της Christoudias Logistics, Χρίστος Χριστούδιας.

Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Χριστούδιας υπέδειξε πως η Κύπρος σαφώς και επηρεάζεται, καθώς οι εισαγωγές από τις ασιατικές χώρες είναι περίπου 20%, ενώ παράλληλα οι ναυτιλιακές εταιρείες εξετάζουν συνεχώς σενάρια για να βρουν εναλλακτικές λύσεις.

Κληθείς να σχολιάσει κατά πόσο υπάρχει πιθανότητα οι σημερινές επιπτώσεις να ξεπεράσουν εκείνες της πανδημίας, ο CEO της Christoudias Logistics επισήμανε ότι προς το παρόν δεν τίθεται τέτοιο θέμα, ωστόσο, είναι ακόμη νωρίς και τον πραγματικό αντίκτυπο θα τον γνωρίζουμε περί τα τέλη Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου.

«Την περίοδο της πανδημίας η τιμή των ναύλων ανέβηκε κατά 3-4 φορές. Αυτή τη στιγμή, η τιμή έχει αυξηθεί κατά 500 ευρώ το TEU (Twenty Foot Equivalent Unit), αύξηση ίση με 25% επί των υφιστάμενων ναύλων.

Συνεπώς, οι αυξήσεις δεν έχουν ξεπεράσει το επίπεδο της πανδημίας. Αυτές όμως είναι οι τιμές που ισχύουν σήμερα, αν θα ανέβουν περαιτέρω δεν μπορούμε να γνωρίζουμε ακόμη. Εξαρτάται επίσης και από τις ενέργειες που θα γίνουν για σκοπούς προστασίας», επισήμανε.

Ο κ. Χριστούδιας υπέδειξε πάντως ότι ένεκα των υφιστάμενων συγκυριών, σημειώνονται και καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα.

«Αυξάνεται και ο χρόνος, χρειάζονται επιπλέον 20-25 μέρες απ' ό,τι χρειάζονταν προηγουμένως. Και αυτό, γιατί αυξάνεται ο χρόνος παραμονής των φορτίων μέσα στη θάλασσα», εξήγησε.

Παρόλα αυτά, ο κ. Χριστούδιας σημείωσε ότι το συγκεκριμένο πρόβλημα δεν επέφερε ελλείψεις προϊόντων, υπογραμμίζοντας ότι είναι νωρίς ακόμη για να μετρήσουμε τις συνέπειες.

Εξάλλου, ο γενικός διευθυντής του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ΚΝΕ), Θωμάς Καζάκος, σε δηλώσεις του χθες στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων, έκρουσε των κώδωνα του κινδύνου για τις επιπτώσεις που μπορούν να επιφέρουν οι επιθέσεις των Χούθι στη διεθνή ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα, εκφράζοντας την εκτίμηση ότι αν η κατάσταση δεν αντιμετωπιστεί, το κόστος το κόστος της αναταραχής στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα ίσως και να ξεπεράσει αυτό της πανδημίας του κορωνοϊού.

Τόνισε επίσης πως η νέα αναταραχή στο θαλάσσιο εμπόριο, εφόσον δεν αντιμετωπιστεί, θα έχει πιο εμφανείς επιπτώσεις σε ένα νησιώτικο κράτος, όπως την Κύπρο, όπου το εμπόριο διεξάγεται σε ποσοστό 98% διά θαλάσσης.

«Η διεθνής κοινότητα έχει υποχρέωση να παρέχει στήριξη και να προστατέψει το παγκόσμιο εμπόριο, που εξαρτάται κατά 90% από την παγκόσμια ναυτιλία», κατέληξε ο κ. Καζάκος.

Δειτε Επισης

Ενστάσεις επί των φορολογικών κινήτρων για το brain gain... Ζητούν διευκρινήσεις για το τι συνιστά «ταλέντο»
Μαρίνα Χατζημανώλη: Τι θα επιφέρει ένα ενδεχόμενο κλείσιμο των στενών του Ορμούζ-Αλυσιδωτές οι επιπτώσεις
Κάγια Κάλας: Εξαιρετικά επικίνδυνο το κλείσιμο των στενών του Ορμούζ-Δεν θα ήταν καλό για κανένα
Landbank Analytics: Οι μέσες τιμές καινούργιων διαμερισμάτων και οικιών στην Κύπρο το πρώτο τρίμηνο του 2025
Super FM Beyond Radio: Εντυπωσιακή ανταπόκριση στα δύο νέα projects που αλλάζουν το παιχνίδι στο μουσικό ραδιόφωνο
Δυσαρεστημένοι με το e-kalathi οι καταναλωτές… «Κατώτερο των προσδοκιών, περιορισμένη η χρησιμότητά του»
Public: Νέο κλιματιστικό χωρίς άγχος και με εγγύηση χαμηλότερης τιμής
Στενά του Ορμούζ: Τι σημαίνει το κλείσιμό τους και πώς επηρεάζει το εμπόριο
Ο δρόμος του ΧΑΚ προς την αποκρατικοποίηση και τα...κέρδη από την πώληση σε ιδιώτη στρατηγικό επενδυτή
Στ. Καραμοντάνης: Σταθερά στην πρώτη γραμμή της αφαλάτωσης ο όμιλος Caramondani-Πλάνα επέκτασης στην Αλγερία