Γενικό Λογιστήριο: Στο πλαίσιο νομοθετικού/κανονιστικού πλαισίου η διαχείριση ERP

Η ανάπτυξη του Πληροφοριακού Συστήματος (ΠΣ) Διαχείρισης Επιχειρησιακών Πόρων- Enterprise Resource Planning (ERP), από το στάδιο της συμβασιοποίησης μέχρι και τον τερματισμό της σχετικής σύμβασης, έγινε στο πλαίσιο του ισχύοντος νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου, και λαμβάνοντας υπόψη τη σημαντικότητα του έργου και το δημόσιο συμφέρον, αναφέρει το Γενικό Λογιστήριο (ΓΛ) της Δημοκρατίας, σχολιάζοντας τα ευρήματα της ειδικής έκθεσης για το θέμα που δημοσιοποίησε την Τετάρτη η Ελεγκτική Υπηρεσία.

Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωση σε σχέση με τα συμπεράσματα και συστάσεις της Ελεγκτικής Υπηρεσίας, το ΓΛ αναφέρει πως «ο χρόνος υποβολής των προσφορών είχε παραταθεί συνολικά για περίοδο, πέραν των τριών μηνών, κάτι που θεωρείτο ικανοποιητικό με βάση τις τροποποιήσεις και διευκρινίσεις που είχαν δοθεί από το ΓΛ στο πλαίσιο του διαγωνισμού.

Προσθέτει ότι «πριν από τον καθορισμό των απαιτήσεων για τη διενέργεια του σχετικού διαγωνισμού, διεξήγαγε έρευνα αγοράς στο πλαίσιο της οποίας έγιναν παρουσιάσεις από τους ενδιαφερόμενους φορείς σχετικά με τις δυνατότητες των συστημάτων τους και οι οποίες λήφθηκαν υπόψη κατά την οριστικοποίηση των απαιτήσεων, έχοντας συνάμα λάβει τεχνική υποστήριξη από εξωτερικούς συμβούλους».   

Αναφέρει επίσης ότι στο πλαίσιο της υλοποίησης της σύμβασης, ο σχεδιασμός του συστήματος έγινε, ως είθισται, σε συνεργασία με τους εξειδικευμένους συμβούλους του αναδόχου και προσθέτει ότι «η διαδικασία της αξιολόγησης των υποβληθείσων προσφορών έγινε με βάση το κανονιστικό πλαίσιο και περιλάμβανε μεταξύ άλλων τη λήψη αναφορών από πελάτες των προσφερόντων».

Επιπλέον, σύμφωνα με το ΓΛ, «κατά την υλοποίηση του έργου, είχε πλήρη αντίληψη των προβλημάτων που κατά καιρούς παρουσιάστηκαν και, ακριβώς λόγω της μεγάλης σημασίας του έργου, επέδειξε την απαιτούμενη ευελιξία και διαχειρίστηκε τα προβλήματα έχοντας ως γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και αξιολογώντας σε κάθε περίπτωση τις εναλλακτικές επιλογές, πάντα στο πλαίσιο του ισχύοντος νομικού πλαισίου».

Προσθέτει ότι «με δεδομένο ότι ‘ο Ανάδοχος έχει αποδεδειγμένα αποτύχει να εκπληρώσει τις συμβατικές του υποχρεώσεις’, όπως σημειώνεται και στην υπό αναφορά Ειδική Έκθεση, λαμβάνει ήδη τα απαραίτητα μέτρα σύμφωνα με τις πρόνοιες της ΚΔΠ 138/2016».

Τέλος, το ΓΛ αναφέρει ότι «μετά τον τερματισμό της υπό αναφορά σύμβασης, λαμβάνοντας υπόψη τις προκλήσεις που αντιμετωπίστηκαν κατά την υλοποίηση του έργου, προχώρησε στο σχεδιασμό της στρατηγικής για την αναβάθμιση και αντικατάσταση των υφιστάμενων συστημάτων σε σταδιακή βάση με στόχο τη μείωση των κινδύνων κατά το σχεδιασμό, υλοποίηση και εφαρμογή τους».

Δειτε Επισης

Όταν ο ρόλος συναντά την προσωπικότητα
Στο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού IN Business... Κυπριακή βιομηχανία: Ηοld the line
Matt Murphie: Ένα φυσικό κινηματογραφικό στούντιο η Κύπρος-Η κάθοδος και τα πλάνα της Copper Island για το νησί
Taste Cyprus 2025 by Mare Resorts: Η γευστική εμπειρία του καλοκαιριού συνεχίζεται-Δείτε πού και πότε
ΟΕΒ: Δυσανάλογο μέτρο με απρόβλεπτες συνέπειες για την αλυσίδα εφοδιασμού η απεργία μεταφορέων Α’
Εναρκτήρια εκδήλωση του Ερευνητικού Κέντρου Μνημοσύνη από την έδρα UNESCO του ΤΕΠΑΚ
Όλες οι λεπτομέρειες του νομοσχεδίου για τον έλεγχο των άμεσων ξένων επενδύσεων-«Σταθερό θεσμικό περιβάλλον»
Με πυξίδα τη βιωσιμότητα το ΙΝΓΚ πρωτοπορεί για τρίτη χρονιά-Διάκριση στα Παγκύπρια Περιβαλλοντικά Βραβεία
Βιωματικό εργαστήριο για τη μεταγεννητική περίοδο στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφος
Η ΟΜΟΝΟΙΑ πιστοποιήθηκε με το ISO 37001 κατά της δωροδοκίας της και διαφθοράς