Π. Βασιλόπουλος: Αιχμή του δόρατος κάθε επιχείρησης ο τρόπος διαχείρισης των logistics

Τη θέση ότι «η αιχμή του δόρατος της κάθε επιχείρησης, είναι ο τρόπος διαχείρισης των Logistics», εξέφρασε ο Πέτρος Βασιλόπουλος Executive Director του Ομίλου G.A.P. Vassilopoulos και Ειδικός Επιστήμονας στο ΤΕΠΑΚ.

Μιλώντας από το βήμα του 17ου Συνεδρίου & Έκθεσης Εφοδιαστικής Αλυσίδας & Logistics, σχολίασε αρχικά το γεγονός ότι περισσότερο από 1 εκατ. παλέτες τον χρόνο διανέμονται σε σημεία παράδοσης από παρόχους Third Party Logistics, τονίζοντας έτσι το εκτόπισμα και την εδραίωση του μοντέλου στην Κύπρο.

Κανόντας λόγο για μια εύθραυστη περιρρέουσα, ο κ. Βασιλοπουλος έστειλε το μήνυμα, πως τα Third Party Logistics είναι μια "στοχευμένη επιλογή ουσίας".

Ο επιχειρηματικός κόσμος της Κύπρου και οι πολυεθνικές έδειξαν να εμπιστεύονται και να επιλέγουν τις υπηρεσίες Third Party Logistics και η δεξαμενή κάθε χρόνιο αυξάνεται, δήλωσε σχετικά.

Μέσα από την όποια προοδευτική εξέλιξη στον χώρο των Logistics δημιουργούνται ταυτόχρονα πολλαπλά πλεονεκτήματα στο λιανεμπόριο, στα Logistics αλλά και με πολλά οφέλη στην κυπριακή οικονομία, στο περιβάλλον, στην πράσινη ανάπτυξη, ενώ ανέφερε και παραδείγματα.

Μεταξύ άλλων μείωση της συμφόρησης στους δρόμους, μείωση των ρύπων, βελτιστοποίηση των μοντέλων διανομής, μείωση στα κόστη με απότοκο και την μείωση στο καλάθι του νοικοκυριού.

Με την εξελικτική ωρίμανση της αγοράς η επιστήμη των Logistics γίνεται πιο κατανοητή, είπε στη συνέχεια, τονίζοντας ωστόσο το ότι «οι γνώσεις και οι πρακτική «κουμπώνουν» ετεροχρονικά, αφού κάποιες επιχειρήσεις δεν επιβίωσαν, κυρίως λόγω της αδυναμίας στην διαχείριση των Logistics.

O Καθηγητής του ΤΕΠΑΚ και Executive Director της GAP Vassilopoulos ανέφερε ότι η ίδια η πρακτική στον χρόνο φανέρωσε την φθίνουσα τάση και φθίνουσα αξία της λέξης «προϊόν», με τους καταναλωτές να έχουν πλέον πλειάδα επιλογών, σχολίασε. Διαχρονικά, συμπλήρωσε, το κάθε προϊόν θα συνεχίσει να έχει πολύ σημαντικό ειδικό βάρος στην ανταγωνιστικότητα.

Η αιχμή του δόρατος όμως της κάθε επιχείρησης, είναι ο τρόπος διαχείρισης των Logistics και ο ανταγωνισμός επικεντρώνεται στο Supply Chain vs Supply Chain, όπου η Εφοδιαστική Αλυσίδα μιας επιχείρησης ανταγωνίζεται την Εφοδιαστική Αλυσίδα της άλλης επιχείρησης.

Ακόμη, ο κ. Βασιλόπουλος, έδωσε παραδείγματα τα οποία συνέδεσε με πιθανές χαμένες πωλήσεις λόγω χαμηλών δεικτών απόδοσης KPIs. Τόνισε ότι αρκετές επιχειρήσεις δεν μετρούν δείκτες απόδοσης KPIs, σαν αποτέλεσμα δεν υπάρχει σωστή αξιολόγηση με αναφορά την παροχή ποιότητας υπηρεσιών αλλά και σε κόστη.

Ανέφερε πως το μοντέλο Third Party Logistics, προνοεί και ελαχιστοποιεί τις όποιες αδυναμίες, ενώ οι προδιαγραφές των KPIs είναι πάντα σε ψηλά επίπεδα.

Η διαφάνεια, η ορατότητα στα κόστη καθώς και άλλα πλεονεκτήματα όπως οικονομίες κλίμακος, γεμάτες επιστροφές, συνέργειες, εξειδίκευση κτλ. περιλάμβανε σημαντικό κομμάτι της ομιλίας με αναφορά την πλατφόρμα Third Party Logistics. Ονόμασε κορωνίδα των Logistics της GAP Vassilopoulos, την στοχευμένη σύζευξη Lean και Agile στρατηγικής.

Το μοντέλο Hub & Spoke Third Party Logistics, το οποίο η GAP Vassilopoulos πρωτοποριακά εφάρμοσε τα τελευταία 15 χρόνια, δημιουργεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ενώ πέραν από το περιβαλλοντικό και τα City Logistics, βελτίωση παρατηρείται και στο καλάθι του νοικοκυριού ως απότοκο των πιο πάνω.

Ανέφερε επίσης η κάθε πόλη και πολιτεία θα πρέπει να προκρίνει/ενθαρρύνει και να αξιοποιεί στο μέγιστο τέτοια μοντέλα τα δημιουργούν consolidation in bulk και τα οποία ευθυγραμμίζονται με σύγχρονα μοντέλα του εξωτερικού.

Δειτε Επισης

Σύνδεσμος Καταναλωτών: Σοβαρές ενδείξεις για στρέβλωση στην τιμή ντόπιων μπανανών
MyPetrolina app: Δέκα μεγάλοι νικητές της χριστουγεννιάτικης εκστρατείας έλαβαν κάρτες καυσίμων κίνησης για ένα χρόνο
Υπεραγορές Αλφαμέγα: Δυναμική επέκταση στα Μανδριά Πάφου-Το νέο κατάστημα άνοιξε τις πόρτες του
Πήρε ώθηση από τις γιορτές και τα ξεπουλήματα το λιανεμπόριο-Ευοίωνες προοπτικές για το 2025 με επενδύσεις και επεκτάσεις
Οι τελικές θέσεις του Υπ. Εμπορίου για το πλαφόν σε προϊόντα-Τι θεωρείται εύλογο κέρδος και η δυνατότητα του υπουργού
Σε λαχανικά, ψάρια και κρέας οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών-Μείωση σε κουλούρια, λάδι και αλεύρι
Mall of Cyprus: Ένας χρόνος θετικών αλλαγών μέσω πρωτοβουλιών Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης το 2024
Εποχή των Παγετώνων: Ένα μοναδικό ταξίδι στην προϊστορία στο Kings Avenue Mall
Στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 50 ετών οι διεθνείς τιμές του καφέ-Ερχονται ανατιμήσεις
Εβδομάδα εμπορίου πράσινης γραμμής... Ο στόχος και το κάλεσμα των διοργανωτών στους επιχειρηματίες