Εφοδιαστική αλυσίδα: Ψάχνουν και δεν βρίσκουν οδηγούς για τα φορτηγά τους οι εταιρείες logistics

Σε μια μεγάλη ανάλυση γύρω από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εφοδιαστική αλυσίδα λόγω της έλλειψης προσωπικού και τους λόγους που θεωρείται επιτακτική η ανάγκη για αναβάθμιση του τρόπου λειτουργίας του στόλου οχημάτων, προχώρησαν fleet managers εμπορικών, και προμηθευτικών εταιρειών καθώς και εταιρειών διανομής.

Η συζήτηση έγινε στο 17ο Συνέδριο & Έκθεση Εφοδιαστικής Αλυσίδας & Logistics ανάμεσα στους Γεώργιο Κορτζιά, Logistics Manager, LaikoCosmos Trading Ltd, Κωνσταντίνο Κρομμύδα, Γενικό Διευθυντή PharmacyLine του Ομίλου Χ.Α.ΠΑΠΑΕΛΛΗΝΑΣ, Βασίλη Τσελίκη, Distribution Manager της IPH Foodstuff Suppliers LTD και Χρίστο Χριστούδια, Διευθύνων Σύμβουλο της Christoudias Logistics.

Κοινό ζήτημα που αποτελεί… πονοκέφαλο για τις κυπριακές logistics εταιρείες η δυσκολία εξεύρεσης οδηγών για τα φορτηγά οχήματά τους.

Ο κ. Κορτζιάς ερωτηθείς σχετικά, είπε πως η ανάγκη για περισσότερο προσωπικό ξεκίνησε να γίνεται πιο έντονη για την εταιρεία του, μετά από τις αυξανόμενες δραστηριότητες, νέους πελάτες και νέες συνεργασίες, νέα προϊόντα κατάψυξης και συντήρησης, τις αυξανόμενες απαιτήσεις πελατών κ.α.

Επ’ αυτού πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις και έγιναν εισηγήσεις προς προμηθευτές για αλλαγή ώρας εξυπηρέτησης κάτι που, με την εφαρμογή της, θα αμβλυνθεί το πρόβλημα δεδομένης και της κυκλοφοριακής κίνησης, κατά τον Logistics Manager.

Ο Κ. Κρομμύδας έθιξε το θέμα της ταχείας τεχνολογικής εξέλιξης, του ΑΙ και των δεδομένων και την ανάγκη οι εταιρείες να είναι ανοιχτές προς αυτές λαμβάνοντας όμως πάντα υπόψη άλλους παράγοντες όπως η κυκλοφοριακή κίνηση.

Η επιδότηση της προσφοράς το εργαζόμενου (bonus) η μέτρηση της παραγωγικότητάς του και η προτεραιότητα που δίνει η εταιρεία στο εργασιακό περιβάλλον αφήνουν ικανοποιημένο το προσωπικό, είπε σχολιάζοντας το γεγονός ότι τον τελευταίο έναν χρόνο δεν υπήρξε καμία αποχώρηση εργαζομένου από την αποθήκη, κάτι που δείχνει την επιτυχία της εταιρείας στο να διατηρεί το προσωπικό της.

Ο κ. Τσελίκης είπε με τη σειρά του ότι με την εφαρμογή συστήματος οικολογικού οδηγήματος, τη μείωση του λειτουργικού κόστους (eco driving), «προσπαθούμε να μειώσουμε τη μέση ηλικία του στόλου διανομής».

Είπε επίσης ότι μελετώνται από την εταιεία του τρόποι αξιοποίησης του περιβαλλοντικού φόρου και ότι γίνονται προσπάθειες αξιολόγησης της νέας τεχνολογίας. "Πρέπει να δούμε και άλλες λύσεις, όπως επιδοτήσεις για νέα οχήματα" είπε, ¨καθώς και λύσεις για τον υφιστάμενο στόλο μέσω εφαρμογής μεθόδων όπως η σύγκαυση με υδρογόνο".

Κατά τον κ. Χριστούδια, κρίσιμο ζήτημα αποτελεί η ύπαρξη απηρχαιωμένων μοντέλων παραδόσεων. Σε ερώτηση κατά πόσο συμφέρει σε εταιρείες logistics να κάνουν τις μεταφορές από κεντρικό σημείο, απάντησε αρνητικά σχολιάζοντας, ότι «είναι γι’ αυτό που βλέπουμε πρατήρια στις διάφορες πόλεις, που τροφοδοτούν καθημερινά, για αξιοποίηση των φορτηγών».

«Τα φορτηγά δεν μπορούν να εκτελούν ένα δρομολόγιο την ημέρα, είναι ασύμφορο», συμπλήρωσε, για να πει πως το ιδανικό είναι να εκτελούνται το ελάχιστο 2 και 3 δρομολόγια την ημέρα. Σε σχέση με τις συνέργειες μεταξύ εταιρειών του τομέα, πρότεινε τη δημιουργία πλατφόρμας για αξιοποίηση άδειων φορτηγών.

Συντονιστής ήταν ο Ανδρέας Παπαδόπουλος, Επικεφαλής της Μονάδας Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων της Ελληνικής Τράπεζας.

Δειτε Επισης

«Η Κυβέρνηση θα συνεχίσει να εφαρμόζει πειθαρχημένη οικονομική πολιτική-Στόχος η συνέχιση των αναβαθμίσεων»
Ικανοποίηση Μάκη Κεραυνού για την διπλή αναβάθμιση από Moody’s-«Αποτέλεσμα συνετούς πολιτικής»
Ν. Χριστοδουλίδης: Ανοίγει τον δρόμο για σημαντικές προοπτικές και πιο δυναμική ανάπτυξη η νέα αναβάθμιση(vid)
Διπλή αναβάθμιση και σε επενδυτική βαθμίδα Α από Moody's μετά από 13 χρόνια η Κύπρος-Τι αντανακλά η αξιολόγηση
Προβληματική η εναλλαξιμότητα του διοικητικού και γραμματειακού προσωπικού στο δημόσιο-Αναζητούνται λύσεις
Ετοιμάζει νέο εργοστάσιο στο Τσέρι η Green Dot-Οι κύριες δραστηριότητες κατά την λειτουργία του
Ολοταχώς για μεγάλο ρεκόρ ο τουρισμός... Πάνε για να σπάσουν το φράγμα των τεσσάρων εκατομμυρίων οι αφίξεις
Πρόταση δύο σημείων από τους εργοδότες για άρση του αδιεξόδου στο έτοιμο σκυρόδεμα-Το γάντι στις συντεχνίες
Δείχνει τα δόντια της στις εταιρείες έτοιμου σκυροδέματος η απεργία-Επηρεάζει δραστηριότητες και κερδοφορία
Ζητούν και τα ρέστα οι απεργοί στο σκυρόδεμα-«Δεν έχω μαγικό κουμπί» διαμηνύει ο Γιάννης Παναγιώτου