Έντονες προσπάθειες της ανάδοχου εταιρείας για τα προβλήματα του ejustice-Σε τι ελπίζουν οι δικηγόροι
InBusinessNews 15:09 - 19 Ιανουαρίου 2024
Έντονες προσπάθειες καταβάλλει σήμερα αλλά και θα συνεχίσει να καταβάλλει κατά το Σαββατοκύριακο, η ανάδοχος εταιρεία λειτουργίας του eJustice, ώστε να επαναφέρει το ηλεκτρονικό σύστημα, δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο Πρόεδρος του Παγκύπριου Δικηγορικού Συλλόγου Μιχάλης Βορκάς, σημειώνοντας πως μέχρι τότε θα ακολουθηθεί η διαδικασία της φυσικής παρουσίας στο Δικαστήριο για σκοπούς καταχωρήσεων ένδικων μέσων.
Σημείωσε, παράλληλα, πως η επιστροφή στην ενδιάμεση ηλεκτρονική πλατφόρμα του iJustice δεν είναι εφικτή, ενώ ο Σύλλογος θα αναμένει μέχρι την Τρίτη για να δει πώς θα προχωρήσει με το θέμα, ελπίζοντας πως τα προβλήματα θα επιλυθούν.
Στις δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ, ο κ. Βορκάς είπε πως μετά την τελευταία διαβούλευση που έγινες χθες στην παρουσία του Υφυπουργού Έρευνας και Καινοτομίας αλλά και εκπροσώπων του Δικαστηρίου, δόθηκαν υποσχέσεις από πλευράς της αναδόχου εταιρείας που ανέλαβε την εγκατάσταση και λειτουργία του συστήματος eJustice, πως τα προβλήματα που εντοπίστηκαν θα επιλυθούν σύντομα.
«Ευελπιστούμε ότι θα λυθούν τα προβλήματα το συντομότερο δυνατό, το Συμβούλιο του Παγκύπριου Δικηγορικού Συλλόγου αποφάσισε ότι θα αναμένει τις εξελίξεις μέχρι και την Τρίτη και τότε θα τοποθετηθεί ξανά, αξιολογώντας τις εξελίξεις για το τι ακριβώς θεωρούμε σωστό να γίνει», είπε.
Ερωτηθείς αν ο Σύλλογος έχει πάρει δεσμεύσεις πως το θέμα θα επιλυθεί μέχρι την Τρίτη, ο κ. Βορκάς είπε στο ΚΥΠΕ πως η θέση που τέθηκε υπόψη του Δικηγορικού Συλλόγου κατά τη χθεσινή διαβούλευση, είναι πως θα αξιοποιείτο ο χρόνος της Παρασκευής αλλά και του Σαββατοκύριακου από την εταιρεία, με σκοπό την επίλυση των προβλημάτων.
Ο κ. Βορκάς εξέφρασε την ελπίδα ότι αυτό θα συμβεί ώστε να μπορέσει αυτή η πλατφόρμα να δουλέψει και να «πάμε όντως ακόμα ένα βήμα μπροστά, στον εκσυγχρονισμό», του συστήματος απονομής δικαιοσύνης. Σε αντίθετη περίπτωση, πρόσθεσε, «λυπούμαι να πω ότι οι διαπιστώσεις είναι πως τα προβλήματα είναι πάρα πολύ σοβαρά και δεν μπορεί να εξυπηρετήσει (η πλατφόρμα) το σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε».
Σε ερώτηση πόσο πίσω θα πάρουν την εκδίκαση υποθέσεων το πρόβλημα που δημιουργήθηκαν στο eJustice, ο κ. Βορκάς απάντησε, λέγοντας «πάρα πολύ. Δυστυχώς η διέξοδος που βρέθηκε στο αδιέξοδο είναι να εφαρμόσουμε εκείνο που εφαρμόζαμε στην προ-κορωνοϊού εποχή, δηλαδή της φυσικής παρουσίας στο Δικαστήριο για σκοπούς καταχωρήσεων ένδικων μέσων».
Πρόσθεσε πως υπό τις περιστάσεις δεν υπήρχε άλλη επιλογή για να μπορέσει να εξυπηρετηθεί ο κόσμος και να ασκήσει τα νόμιμα και συνταγματικά του δικαιώματα, δηλαδή να έχει ελεύθερα πρόσβαση στη δικαιοσύνη.
Ανέφερε επίσης, πως δεν μπορούν να επιστρέψουν πίσω στο iJustice, το οποίο ήταν ένας ενδιάμεσος σταθμός μέχρι το eJustice που εγκαταστάθηκε επί κορωνοϊού λόγω των δυσκολιών που υπήρχαν. Εξήγησε πως τα δεδομένα που υπήρχαν στο iJustice μεταφέρθηκαν από το περασμένο Σαββατοκύριακο στο eJustice και συνεπώς δεν μπορεί να υπάρξει επιστροφή στην ενδιάμεση αυτή ηλεκτρονική δικαιοσύνη.
«Περιμένουμε λοιπόν μέχρι τη Δευτέρα να δούμε τι θα γίνει», κατέληξε.