Σωτήριες οι εκπτώσεις για το λιανεμπόριο-Απούλητο το χειμερινό στοκ λόγω καλοκαιρίας

Κινητικότητα καταγράφεται στην αγορά, η οποία συνεχίζεται και μετά την περίοδο των γιορτών, με τις πρώτες εκπτώσεις να έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους.

Σε εμπορικούς δρόμους και εμπορικά κέντρα η επισκεψιμότητα είναι αυξημένη, με τους καταναλωτές να προχωρούν σε αγορές, ιδιαίτερα σε είδη ένδυσης και υπόδησης.

Μπορεί οι καλές καιρικές συνθήκες των προηγούμενων μηνών να μην βοήθησαν τα καταστήματα να διαθέσουν το χειμερινό τους στοκ, καθώς μέχρι και την πρώτη εβδομάδα του 2024 επικρατούσαν ιδιαίτερα ψηλές θερμοκρασίες για την εποχή, εντούτοις αρκετοί καταστηματάρχες έχουν προχωρήσει σε ικανοποιητικές εκπτώσεις προκειμένου το στοκ να πουληθεί το συντομότερο δυνατό.

Τεράστια ζημιά αν δεν πουληθεί το στοκ

Σε δηλώσεις του στο InBusinessNews ο γενικός γραμματέας του ΠΑΣΥΛΕ, Μάριος Αντωνίου εξέφρασε την ικανοποίησή του για την κίνηση στην αγορά αλλά και το ύψος των εκπτώσεων, οι οποίες κινούνται σε καλύτερα επίπεδα από τις προηγούμενες χρονιές.

«Οι εκπτώσεις κυμαίνονται μεταξύ 15% και 35%, ενώ αρκετοί λιανέμποροι, επειδή θέλουν να διαθέσουν το χειμερινό στοκ, έχουν προχωρήσει και σε μεγαλύτερα ποσοστά εκπτώσεων», ανέφερε σχετικά, εξηγώντας ότι, σε περίπτωση που δεν πουληθεί το υφιστάμενο στοκ κατά τους χειμερινούς μήνες (Ιανουάριο και Φεβρουάριο), τότε θα προκληθεί τεράστια ζημιά στους καταστηματάρχες.

Τσουχτερά πρόστιμα σε όσους παρανομούν
Διευκρινίζεται ότι πλέον κάθε καταστηματάρχης δύναται να προχωρήσει σε εκπτώσεις οποιαδήποτε στιγμή και για όποια χρονική διάρκεια επιλέξει, καθώς η νομοθεσία, βάσει της οποίας εκδιδόταν διάταγμα που ρύθμιζε την περίοδο των ξεπουλημάτων, έχει κριθεί ως αντισυνταγματική.

Η απόφαση αυτή ωφελεί τόσο το λιανεμπόριο όσο και τους καταναλωτές, οι οποίοι επωφελούνται από εκπτώσεις και ξεπουλήματα καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

«Είναι οξύμωρο να τίθεται από κάποιους θέμα ρύθμισης της νομοθεσίας για τα ξεπουλήματα, καθώς η δυνατότητα που έχει δοθεί στους καταστηματάρχες να επιβάλλουν εκπτώσεις οποιαδήποτε περίοδο του έτους έχει ωφελήσει τόσο την αγορά όσο και τους καταναλωτές», επεσήμανε ο γ.γ. του ΠΑΣΥΛΕ, χαρακτηρίζοντας ισχυρό το νομικό πλαίσιο που διέπει τα ξεπουλήματα και σχετίζεται, μεταξύ άλλων, με την υποχρέωση αναγραφής αρχικής και τελικής τιμής, αλλά και ποσοστού έκπτωσης.

«Εκεί κι όπου υπάρχουν καταγγελίες, θα πρέπει να τηρείται το γράμμα του νόμου, και να επιβάλλονται τσουχτερά πρόστιμα σε όσους αμαυρώνουν το καλό όνομα του λιανεμπορίου», τόνισε ο κ. Αντωνίου, σημειώνοντας ότι οι καταναλωτές είναι αυτοί που κρίνουν και εν τέλει επιβραβεύουν ή τιμωρούν τις επιχειρήσεις σε περίπτωση εφαρμογής θεμιτών ή αθέμιτων εμπορικών πρακτικών αντίστοιχα.

Κερδοφόρα χρονιά για το λιανεμπόριο το 2023
Το 2023 ήταν εξαιρετική χρονιά για το λιανεμπόριο τόσο σε αξία όσο και όγκο, καθώς με βάση τα πρόσφατα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, ο δείκτης αξίας κύκλου εργασιών λιανικού εμπορίου αυξήθηκε τον Νοέμβριο κατά 5,7% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022, ενώ κατά τον ίδιο μήνα ο δείκτης όγκου κύκλου εργασιών λιανικού Εμπορίου αυξήθηκε κατά 5,6% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022.

Θετικά πρόσημα καταγράφηκαν στην συντριπτική πλειοψηφία των υποκατηγοριών του λιανεμπορίου, ενώ, με βάση τις ενδείξεις και την αυξημένη επισκεψιμότητα και τζίρους του Δεκεμβρίου, η προηγούμενη χρονιά αναμένεται να κλείσει με ιδιαίτερα ικανοποιητικά αποτελέσματα.

Δειτε Επισης

Οι τελικές θέσεις του Υπ. Εμπορίου για το πλαφόν σε προϊόντα-Τι θεωρείται εύλογο κέρδος και η δυνατότητα του υπουργού
Σε λαχανικά, ψάρια και κρέας οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών-Μείωση σε κουλούρια, λάδι και αλεύρι
Mall of Cyprus: Ένας χρόνος θετικών αλλαγών μέσω πρωτοβουλιών Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης το 2024
Εποχή των Παγετώνων: Ένα μοναδικό ταξίδι στην προϊστορία στο Kings Avenue Mall
Στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 50 ετών οι διεθνείς τιμές του καφέ-Ερχονται ανατιμήσεις
Εβδομάδα εμπορίου πράσινης γραμμής... Ο στόχος και το κάλεσμα των διοργανωτών στους επιχειρηματίες
Μείωση 11,2% στα αυγά εκκόλαψης για κρεατοπαρωγή τον περασμένο Νοέμβριο
H νέα τηλεοπτική διαφήμιση της Nespresso με τον George Clooney που γίνεται...Detective George(vid)
Ν. Μεσολογγίτης: Πλάνα επέκτασης για OJO το 2025-Τουλάχιστον δύο νέα καταστήματα στην Ελλάδα και άλλα δύο στην Ευρώπη
Αυξήθηκαν τα παράπονα, επιστράφηκε σε καταναλωτές ποσό ύψους €3.240,76 το 2024